Volledige interieur swap, yes or big no no ?

 
 
 
 
 
V70R^2
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leerdam
Leeftijd: 36
Berichten: 2034
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: Volledige interieur swap, yes or big no no ?

 · 
Posted: 28.07.2021 - 20:33  ·  #16
Als daar iemand bekend mee is dan ben ik dat wel.. :D Azië was niet echt een probleem, de UK zoals ik het normaal doe was wat lastiger (vliegen die kant op, en met meerdere auto's terug) maar transport is zo geregeld naar Ijmuiden. Alleen kan je dan niet meer zelf rijden (ennkomen er kosten wij, vanwege de brexit ook belasting erbij) dus ik ben ook al een jaartje niet die kant op geweest, aangezien ik het doe omdat ik het leuk vind een week in het land te touren / semi vakantie en lekker de pub in.

Quote door Volvo70V

Denk dat je niet weet dat er 1,5 jaar bijna geen aanvoer van demontage auto's zijn geweest. Auto's worden aangevoerd uit VS, Azië, UK. Er is dus helemaal niet zo veel te kiezen. Het meeste mooie is al weg. Linkse stoelen elektrisch zijn bijna overal op. Daarnaast zijn iets te veel mensen te vermarktplaatst. Veel mensen kijken op fb en zien dan in Limburg een set voor E250,00... Vergeet even niet dat bv een schadebedrijven daar dus niet kopen, dus wat die particulier rekent moet hij weten. Koop jij die wel zul je die zelf er in moeten zetten...Ga je naar een demontagebedrijf dan ga je naar een bedrijf, en daar zul je iets dieper id buidel moeten tasten. Met als grote voordeel het is een dag klaar, iets niet goed kun je zo terug. Vooral mensen met auto's tussen 2010 en 2021 hebben daar last van. Velen denken aan Fiat prijzen. Volvo onderdelen zijn duur, en als t courant is nog steeds. Vergeet niet dat dit soort delen gewoon courant zijn voor schadebedrijf, en dus niet goedkoop. Voor E500,00 koop je bij een demontagebedrijf een set tussen 2000 en 2008, daarna gaan de prijzen ri E600 a E750 voor de set uit latere jaartallen. Als je een werknemer zo'n swap moet laten doen is ie incl hemel/ dashboard alles demonteren en monteren een hele dag bezig. Als zo'n bedrijf E65,00 per uur rekent.. Wat vrij goedkoop is in Volvo land, dan is E500,00 een redelijk bedrag. En wees maar niet bang je zult echt lelijk spul krijgen, maar E1000,00 voor een set incl totale inbouw is totaal geen vreemd of raar bedrag. Dat je t met een maat of forumlid zelf kunt doen is een tweede. Laat t is bij een dealer doen voor E118,00 ex btw per uur. Je kunt de set ook meenemen naar Roemenië, daar kost een monteur E25,00 per dag.
E1000,00 voor een swap uitbesteed.. Goede prijs. En tis natuurlijk geen E1000,00 want je krijgt ook weer wat retour voor jouw set.. Bij verkoop...
Gewoon doen, ben je er ook in een keer vanaf.


Quote door V70R^2

Nou, voor €1000 mag dat wel een puntgaaf softleder zijn met alles er op en eraan, ik vind het een behooijk bedrag, dat vraag ik nieteens voor een R interieur incl. Premium audio met speakers en sub en alles erbij. Dat stukje inbouwen kan je voordelig zelf misschien nog wel of met hulp van een forummer doen.

BBS
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: ZW-Drenthe
Leeftijd: 52
Berichten: 1443
Geregistreerd: 08 / 2018
Subject:

Re: Volledige interieur swap, yes or big no no ?

 · 
Posted: 28.07.2021 - 20:43  ·  #17
Quote door Barre gaander

wat n hilariteit...jij hebt beige en wil zwart....ik heb zwart leren intrieur en vind beige mooi bij donker blauw.
Maar ja...de €€€


LOL, ik heb een donkerblauwe wagen, beige stoelen en achterbank. De deurkaten zijn gecombineerd zwart/beige en het dashboard is zwart.... :happy:
Ik vind het voor deze wagen eigenlijk de mooiste combi...
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1529
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: Volledige interieur swap, yes or big no no ?

 · 
Posted: 28.07.2021 - 21:58  ·  #18
Quote door V70R^2

Toevallig was ik mijn V70 interieur helemaal zat (ook alles beige) na hem nu 300.000km te hebben. En heb ik een V70R gekocht en heb daar het interieur uit gehaald, viel mij allesinds mee qua werk, ik had met name gedacht dat het dash wel een flinke klus zou zijn, maar het stelt niet zoveel voor.

Oftewel, heb je je droom auto gevonden, een complete interieur wissel is best wel te doen.

Al moet ik het nog wel weer inbouwen, dat neemt toch altijd weer meer tijd in beslag dan alles allen even loshalen..



Maakt het nog uit of het nieuwe interieur volledig uit 1 donor komt of kan het ook zonder probleem samengesteld zijn ?


Heb jij misschien Enige idee hoe moeilijk het is om een zwart electrische stoel met mem op de kop te tikken ?

Rima had die iig niet staan .


Op zich maakt dat electrische me niet zoveel uit maar zou het juist gebruiken om de spiegel in stoeprand stand te zetten.
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1529
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: Volledige interieur swap, yes or big no no ?

 · 
Posted: 28.07.2021 - 22:10  ·  #19
Quote door Volvo70V

Ja dat is wel om te zetten, weet er ook wel een paar te vinden, in het zwart, maar zal idd wel ff werk zijn. 1 a 2 dagen. Heb vorig jaar een keer meegeholpen, leuk project.




Hoor graag wat jouw mogelijkheden zijn hoor.

Ik werd door ene Rick van Rima terug gebeld. Hij noemde 1000 en dan waren ze er een dag of 2(mischien3) mee bezig.

Het beige set hoefde ik niet achter te laten.

Kijk, geld is iets wat we bijna nooit teveel hebben 😁 maar die 1000 daar zou ik niet op gaan pingelen en snel ja zeggen.


Maar wat mag ik verwachten … ik wil eigenlijk idd een mooi stevig mat leer set hebben van een 2009/2010 edition uitvoering .

Ga iig deze week maar even proefrijden want qua kleur, uitvoering, motor en opties klopt alles.

Enige wat me weerhoud is dat interieur van donker en licht en het feit dat die verkopende dealer 220 km enkele reis hiervandaan zit. Kun je wel 6 maanden Bovag hebben maar hoe ga je die wagen daar krijgen als er een probleem zou zijn 🤔🙄
Volvo70V
 
Avatar
 
Subject:

Re: Volledige interieur swap, yes or big no no ?

 · 
Posted: 28.07.2021 - 22:13  ·  #20
Samengesteld is prima, als de kleurcode hetzelfde is, is er weinig ad hand.
Elektrische stoel met memory heb ik morgen voor je, punt is alleen dat er verschillende modellen zijn, en dat t er vreemd uit ziet 2 verschillende modellen...Ik zou wel ff checken er voor wat je bi elkaar kunt vinden....

Quote door MTE

Quote door V70R^2

Toevallig was ik mijn V70 interieur helemaal zat (ook alles beige) na hem nu 300.000km te hebben. En heb ik een V70R gekocht en heb daar het interieur uit gehaald, viel mij allesinds mee qua werk, ik had met name gedacht dat het dash wel een flinke klus zou zijn, maar het stelt niet zoveel voor.

Oftewel, heb je je droom auto gevonden, een complete interieur wissel is best wel te doen.

Al moet ik het nog wel weer inbouwen, dat neemt toch altijd weer meer tijd in beslag dan alles allen even loshalen..



Maakt het nog uit of het nieuwe interieur volledig uit 1 donor komt of kan het ook zonder probleem samengesteld zijn ?


Heb jij misschien Enige idee hoe moeilijk het is om een zwart electrische stoel met mem op de kop te tikken ?

Rima had die iig niet staan .


Op zich maakt dat electrische me niet zoveel uit maar zou het juist gebruiken om de spiegel in stoeprand stand te zetten.
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1529
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: Volledige interieur swap, yes or big no no ?

 · 
Posted: 28.07.2021 - 22:24  ·  #21
@volvo70v , heb je een berichtje gestuurd.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0