Volledige interieur swap, yes or big no no ?

 
 
 
 
 
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1524
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Volledige interieur swap, yes or big no no ?

 · 
Posted: 28.07.2021 - 09:13  ·  #1
Heb een Volvo op het oog die eigenlijk al mijn boxen aftikt op 1 na …😀

Dus… 🤔🤔

Hoe moeilijk is het om een compleet interieur te swappen?

Betreft een laat edition II s60. Deze heeft een beige en bruin electrisch interieur, ook dashboard.

Is dit om te zetten naar een volledig zwarte uitvoering? Of krijg ik dan een krakend gedoe met problemen terug ?
Is het te doen Mbt airbags ed ?

Is er iemand die eventueel hier een goed adres voor zou weten ?
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39715
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Volledige interieur swap, yes or big no no ?

 · 
Posted: 28.07.2021 - 10:14  ·  #2
Interieur wisselen is goed te doen.
De airbag in het dashboard kun je uitwisselen.
De rest kun je gewoon wisselen, vooropgesteld, de airbags van de donor zijn goed.
Wel loop je het risico dat je ook het hemeltje mee moet vervangen, want als je een beige interieur hebt, zal deze anders zijn.
Zal een á twee dagen werk zijn, afhankelijk van je ervaring, aangezien je de gehele binnenkant moet strippen.
Plein69
Erelid en Moderator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Voorschoten
Leeftijd: 44
Berichten: 5016
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Volledige interieur swap, yes or big no no ?

 · 
Posted: 28.07.2021 - 10:16  ·  #3
Een interieur bestaande uit stoelen en deurkaarten zal het probleem niet zijn.

Zelf al meerdere keren gedaan.
Maar een hemel, tapijt, dashboard (airbag) en al het andere plastic maken het niet meer intressant qua prijs en vindbaarheid als 1 set.
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1524
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: Volledige interieur swap, yes or big no no ?

 · 
Posted: 28.07.2021 - 10:27  ·  #4
Dat hemeltje is natuurlijk ook andere kleur 🤔 beige Ipv licht grijs .
Mwah, daar zou ik nog mee kunnen leven denk ik 🤔

Rima gevraagd en die hebben het over een 500 voor het interieur en 500 voor inbouw. En een Electrische zwarte stoel zou lastig zijn

Zou dan alleen niet uit 1 auto komen maar samengesteld zijn

Twijfel best wel. Die 1000 is te doen maar al met al wil je achteraf geen dash hebben met allerlei foutmeldingen…

Alleen dat two tone beige interieur 😬
Wakkerewilly
 
Avatar
 
Subject:

Re: Volledige interieur swap, yes or big no no ?

 · 
Posted: 28.07.2021 - 10:34  ·  #5
Tenzij je het laat doen ddoor iemanmd die ervaring heeft in het demonteren en monteren van een interieur zou ik er niet aan beginnen.
Rima lijkt mij een ervaren adres. Die 500 euro klinkt als een vriendelijk aanbod.
Volvo interieurs zijn best degelijk, dat zou geen probleem moeten zijn.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39715
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Volledige interieur swap, yes or big no no ?

 · 
Posted: 28.07.2021 - 10:37  ·  #6
Dashboard geeft geen storingen en is met 2 personen vrij eenvoudig uit te wisselen.
De bekabeling loopt in goten en zit niet aan het dashboard vast, behoudens de airbag.
Lijkt moeilijker, als dat het in werkelijkheid is.
Alleen met het hemeltje moet je wel oppassen, aangezien hier bedrading op verlijmd is.
(Denk hier aan bijvoorbeeld aan het alarm, microfoon van je telefoon en je remlicht).
Malmö
 
Avatar
 
Subject:

Re: Volledige interieur swap, yes or big no no ?

 · 
Posted: 28.07.2021 - 10:42  ·  #7
Is het niet een beter idee om op zoek te gaan naar een S60 die qua interieur wel aan je wensen voldoet?
V70R^2
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leerdam
Leeftijd: 36
Berichten: 2031
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: Volledige interieur swap, yes or big no no ?

 · 
Posted: 28.07.2021 - 11:50  ·  #8
Toevallig was ik mijn V70 interieur helemaal zat (ook alles beige) na hem nu 300.000km te hebben. En heb ik een V70R gekocht en heb daar het interieur uit gehaald, viel mij allesinds mee qua werk, ik had met name gedacht dat het dash wel een flinke klus zou zijn, maar het stelt niet zoveel voor.

Oftewel, heb je je droom auto gevonden, een complete interieur wissel is best wel te doen.

Al moet ik het nog wel weer inbouwen, dat neemt toch altijd weer meer tijd in beslag dan alles allen even loshalen..
Barre gaander
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Pyongyang
Leeftijd: 103
Berichten: 1384
Geregistreerd: 10 / 2017
Subject:

Re: Volledige interieur swap, yes or big no no ?

 · 
Posted: 28.07.2021 - 11:51  ·  #9
wat n hilariteit...jij hebt beige en wil zwart....ik heb zwart leren intrieur en vind beige mooi bij donker blauw.
Maar ja...de €€€
Volvo70V
 
Avatar
 
Subject:

Re: Volledige interieur swap, yes or big no no ?

 · 
Posted: 28.07.2021 - 14:04  ·  #10
Ja dat is wel om te zetten, weet er ook wel een paar te vinden, in het zwart, maar zal idd wel ff werk zijn. 1 a 2 dagen. Heb vorig jaar een keer meegeholpen, leuk project.

Quote door MTE

Heb een Volvo op het oog die eigenlijk al mijn boxen aftikt op 1 na …😀

Dus… 🤔🤔

Hoe moeilijk is het om een compleet interieur te swappen?

Betreft een laat edition II s60. Deze heeft een beige en bruin electrisch interieur, ook dashboard.

Is dit om te zetten naar een volledig zwarte uitvoering? Of krijg ik dan een krakend gedoe met problemen terug ?
Is het te doen Mbt airbags ed ?

Is er iemand die eventueel hier een goed adres voor zou weten ?
Florisdodermond
Supporting Member
Avatar
Afwezig
Geslacht:
Locatie: Gendt
Leeftijd: 22
Homepage: volservice.nl/
Berichten: 407
Geregistreerd: 01 / 2021
Subject:

Re: Volledige interieur swap, yes or big no no ?

 · 
Posted: 28.07.2021 - 18:36  ·  #11
1000 eu bij Rima met arbeid is een zeer nette prijs. + bij de Rima weet je dat er goed werk geleverd word. Dus stel je gaat voor de swap zou ik die kans zeker overwegen! (want: normaal kost 1 losse voorstoel je al gauw 125/150 euro afhankelijk van of je hem zelf uit de sloopauto haalt of zo van het schap, dus tel uit je winst ;) )
V70R^2
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leerdam
Leeftijd: 36
Berichten: 2031
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: Volledige interieur swap, yes or big no no ?

 · 
Posted: 28.07.2021 - 19:35  ·  #12
Nou, voor €1000 mag dat wel een puntgaaf softleder zijn met alles er op en eraan, ik vind het een behooijk bedrag, dat vraag ik nieteens voor een R interieur incl. Premium audio met speakers en sub en alles erbij. Dat stukje inbouwen kan je voordelig zelf misschien nog wel of met hulp van een forummer doen.
Volvo70V
 
Avatar
 
Subject:

Re: Volledige interieur swap, yes or big no no ?

 · 
Posted: 28.07.2021 - 20:03  ·  #13
Denk dat je niet weet dat er 1,5 jaar bijna geen aanvoer van demontage auto's zijn geweest. Auto's worden aangevoerd uit VS, Azië, UK. Er is dus helemaal niet zo veel te kiezen. Het meeste mooie is al weg. Linkse stoelen elektrisch zijn bijna overal op. Daarnaast zijn iets te veel mensen te vermarktplaatst. Veel mensen kijken op fb en zien dan in Limburg een set voor E250,00... Vergeet even niet dat bv een schadebedrijven daar dus niet kopen, dus wat die particulier rekent moet hij weten. Koop jij die wel zul je die zelf er in moeten zetten...Ga je naar een demontagebedrijf dan ga je naar een bedrijf, en daar zul je iets dieper id buidel moeten tasten. Met als grote voordeel het is een dag klaar, iets niet goed kun je zo terug. Vooral mensen met auto's tussen 2010 en 2021 hebben daar last van. Velen denken aan Fiat prijzen. Volvo onderdelen zijn duur, en als t courant is nog steeds. Vergeet niet dat dit soort delen gewoon courant zijn voor schadebedrijf, en dus niet goedkoop. Voor E500,00 koop je bij een demontagebedrijf een set tussen 2000 en 2008, daarna gaan de prijzen ri E600 a E750 voor de set uit latere jaartallen. Als je een werknemer zo'n swap moet laten doen is ie incl hemel/ dashboard alles demonteren en monteren een hele dag bezig. Als zo'n bedrijf E65,00 per uur rekent.. Wat vrij goedkoop is in Volvo land, dan is E500,00 een redelijk bedrag. En wees maar niet bang je zult echt lelijk spul krijgen, maar E1000,00 voor een set incl totale inbouw is totaal geen vreemd of raar bedrag. Dat je t met een maat of forumlid zelf kunt doen is een tweede. Laat t is bij een dealer doen voor E118,00 ex btw per uur. Je kunt de set ook meenemen naar Roemenië, daar kost een monteur E25,00 per dag.
E1000,00 voor een swap uitbesteed.. Goede prijs. En tis natuurlijk geen E1000,00 want je krijgt ook weer wat retour voor jouw set.. Bij verkoop...
Gewoon doen, ben je er ook in een keer vanaf.


Quote door V70R^2

Nou, voor €1000 mag dat wel een puntgaaf softleder zijn met alles er op en eraan, ik vind het een behooijk bedrag, dat vraag ik nieteens voor een R interieur incl. Premium audio met speakers en sub en alles erbij. Dat stukje inbouwen kan je voordelig zelf misschien nog wel of met hulp van een forummer doen.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3764
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Volledige interieur swap, yes or big no no ?

 · 
Posted: 28.07.2021 - 20:05  ·  #14
Quote door V70R^2

Nou, voor €1000 mag dat wel een puntgaaf softleder zijn met alles er op en eraan, ik vind het een behooijk bedrag, dat vraag ik nieteens voor een R interieur incl. Premium audio met speakers en sub en alles erbij. Dat stukje inbouwen kan je voordelig zelf misschien nog wel of met hulp van een forummer doen.

1000 euro is incl. arbeid he. Tel de uren eens. Dan lijkt mij dat een schappelijke prijs.
Malmö
 
Avatar
 
Subject:

Re: Volledige interieur swap, yes or big no no ?

 · 
Posted: 28.07.2021 - 20:08  ·  #15
Quote door Barre gaander

wat n hilariteit...jij hebt beige en wil zwart....ik heb zwart leren intrieur en vind beige mooi bij donker blauw.
Maar ja...de €€€


Beige wordt wel erg snel smoezelig. Het is zeker mooi als de auto splinternieuw is maar na een paar jaar ken je het niet meer terug. Je ziet er echt alles op. Mijn S60 heeft ook een beige/oak interieur en ben er al maanden lang mee aan de gang om het interieur weer een beetje toonbaar te maken.
Zelf laatst met een natte jas in de auto gaan zitten en na het uitstappen direct allemaal watervlekken op de bekleding. Dat zie je dus niet op zwart.
Maar ja, als je een gebruikte auto zoekt heb je die keuze niet. Je moet nemen wat er staat. Voordeel van een beige interieur is dan wel weer dat deze niet zo opwarmt op warme zomerse dagen. De Honda Accord die ik ooit bezat was een zwarte met zwart interieur met half (nep)leer, half stof interieur. Prachtige combi dat wel. Maar mijn god, wat werd dat een broeikas zeg in de zomer. Als het ding in de zon had gestaan verbrandde je er levendig in. Voordeel was wel dat dit interieur in zeer goede staat bleef. 1 keer de fout gemaakt om deze Accord met geopende ramen voor de woning te laten staan. Toen plotseling een zware regenbui en had er helemaal niet meer aan gedacht dat de ramen van de Accord nog open stonden. Auto was van binnen zeiknat. Nou, even laten drogen in het zonnetje later en je zag er niets meer van. Geen vlekken helemaal niets. Alles later even afgenomen met een sopje en interieur was nog steeds als nieuw. Dat is dan het voordeel van zo'n zwart interieur.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0