12 volt aftakken

 
 
 
 
 
rpholmes
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Serooskerke (W), Zeeland
Berichten: 176
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: 12 volt aftakken

 · 
Posted: 25.07.2013 - 21:41  ·  #16
Wat doe ik fout? Ik sluit de zwarte aan op de zwarte en de rode op de paarse van de 12v aansluiting. Op de manier zoals in het filmpje. Maar er gebeurd niks? De voorkant van de 12v doet het nog wel gewoon, maar de telefoonlader doet niks? En die werkte vorige week nog gewoon dus die is wel goed.

Zou er iets in de 12v stekker van de lader gezeten kunnen hebben waardoor die het zonder dat niet doet? Ik kan helaas niet goed meten want heb geen multi meter. Met een spanningszoeker kan ik het niet zien neem ik aan?
waal70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 45
Berichten: 718
Geregistreerd: 01 / 2011
Subject:

Re: 12 volt aftakken

 · 
Posted: 25.07.2013 - 21:51  ·  #17
Quote door rpholmes

Zou er iets in de 12v stekker van de lader gezeten kunnen hebben waardoor die het zonder dat niet doet? Ik kan helaas niet goed meten want heb geen multi meter. Met een spanningszoeker kan ik het niet zien neem ik aan?


Zeker, zoals bijvoorbeeld een stukje regel-electronica. Kun je de stekker niet eens onderzoeken?

Met je spanningsmeter kun je natuurlijk wel zien of en 12V over je nieuwe verbinding staat, zo niet, dan is er in het splitsen iets misgegaan.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: 12 volt aftakken

 · 
Posted: 25.07.2013 - 21:52  ·  #18
Kan er niet een zekering uitliggen?
rpholmes
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Serooskerke (W), Zeeland
Berichten: 176
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: 12 volt aftakken

 · 
Posted: 25.07.2013 - 21:58  ·  #19
Zekering kan het bijna niet zijn, want de voorkant doet het wel. Ga nu even de stekker weer terug aansluiten om te kijken of dat het wel doet.

Update
Uhm inmiddels is het wel een zekering denk ik want nu gaat de ecc ook niet meer aan... maar welke is dat? Heb alles naast het stuur gecontroleerd, maar die zijn nog allemaal nog goed?

Nog gekker. Ik dacht ga binnen even kijken of de telefoon wil opladen... maar daar doet ie t ook niet! Dus wellicht is het wel de telefoon... :'(
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: 12 volt aftakken

 · 
Posted: 25.07.2013 - 23:15  ·  #20
Ohw Nondeju heh! :'( Dat ga je niet menen man! :devil: Dat is balen! Zekering moet ik echt voor je gaan opzoeken in Vida. Misschien dat andere mensen dit zo weten maar ik heb nog alleen maar een classic. ;) Dus mocht niemand het weten, ga ik voor je zoeken! ;)
rpholmes
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Serooskerke (W), Zeeland
Berichten: 176
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: 12 volt aftakken

 · 
Posted: 25.07.2013 - 23:24  ·  #21
Dit verzin je toch niet. In ieder geval had ik hier geen rekening mee gehouden...

Maar als iemand t weet heel graag, want met dit weer is de ecc echt een must!! :)
waal70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 45
Berichten: 718
Geregistreerd: 01 / 2011
Subject:

Re: 12 volt aftakken

 · 
Posted: 25.07.2013 - 23:28  ·  #22
Zit er boven je pedalen niet ook nog een zekeringkastje? Paneeltje met het lampje erin. Torx even los en voila. Bij mij wel, zekering 10 is voor de CCM en de DIM (instrumentenpaneel), zekering 11 is de "elektrische aansluiting voor en achter"

Hoe dan ook, ik denk dat je niet de goede draden hebt gepakt, of bij het monteren heb je ergens sluiting gemaakt. Of heb je toevallig een stekker van de CCM losgetrokken toen je de unit demonteerde?

CCM speelt een zeer centrale rol in de voertuigvommunicatie, je zult dus wel meer rare verschijnselen opmerken...
Basbasbas
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amersfoort
Leeftijd: 57
Berichten: 97
Geregistreerd: 06 / 2013
Subject:

Re: 12 volt aftakken

 · 
Posted: 26.07.2013 - 00:16  ·  #23
Zie instructieboekje V70 2002, pagina 118 en 119 gaan over zekeringen. Misschien heb je er wat aan.

Ik las ook ergens dat je een wellicht je CAN-bus 'van slag' hebt gemaakt. Door de massa van de accu een minuut of tien los te halen forceer je een CAN herstart (meen ik) wat zou kunnen helpen?

In de stekker van de lader zit overigens electronica, heb je inderdaad nodig. Kan me zelfs voorstellen dat als je simpelweg 12 volt uit je accu op je telefoon zet de telefoon daar niet echt blij mee is. Sommige telefoons hebben bijvoorbeeld namelijk slechts 5 volt nodig. :'(

Als je ruimte hebt zou je een extra 12 volt aansluiting kunnen maken, waarin je je lader mét plug kunt steken. Is ook wel handig als je lader eens stuk mocht gaan.
rpholmes
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Serooskerke (W), Zeeland
Berichten: 176
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: 12 volt aftakken

 · 
Posted: 26.07.2013 - 07:45  ·  #24
Bedankt voor de tips mensen, straks in mn pauze snel nog maar even kijken. En mijn telefoon is er idd niet blij mee geweest, die wil niet meer opstarten... eigenwijs ding! :)

Vanmorgen nog even de unit eruit gehad om te controleren of alle stekkers goed zaten. Dat zaten ze dus dat is het niet. Zal straks nog even boven de pedalen kijken of ik daar nog een zekeringkastje zie. Maar die staat niet in m'n instructieboekje?
rpholmes
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Serooskerke (W), Zeeland
Berichten: 176
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: 12 volt aftakken

 · 
Posted: 26.07.2013 - 13:38  ·  #25
Hmm er zit denk ik wel een zekeringen kast, maar kon het helaas niet zo goed zien. Sta op parkeerplaats en had niet zoveel ruimte.
Zal hier morgen uitgebreid naar kijken. Als iemand in de tussentijd nog andere ideeën heeft, hoor ik het uiteraard graag :D
rpholmes
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Serooskerke (W), Zeeland
Berichten: 176
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: 12 volt aftakken

 · 
Posted: 27.07.2013 - 09:13  ·  #26
Hoe krijg ik deze zekeringenkast bereikbaar? Als ik de afdekplaat weghaal, zit het kastje nog een soort van verstopt. Er zit een klein hendeltje aan, waarvan ik vermoed dat ik die moet gebruiken om t los te krijgen, maar hoe doe ik dat?
rpholmes
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Serooskerke (W), Zeeland
Berichten: 176
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: 12 volt aftakken

 · 
Posted: 27.07.2013 - 15:38  ·  #27
Nou ik heb alles nog een keer losgehaald en weer netjes aangesloten en de ecc cq instrumentenpaneel doet t weer! :D

Nu eerst de lader en de telefoon weer maken en dan met poging 2 beginnen 8-)
twanvz
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Breda
Berichten: 187
Geregistreerd: 05 / 2013
Subject:

Re: 12 volt aftakken

 · 
Posted: 09.09.2013 - 13:34  ·  #28
Mocht je weer bij zekeringkastje willen komen...

Heel simpel, niet vanuit de pedalen.
Als je je deur open doet, dan zie je het dashboard, links daarvan. Daar zit een kap, die kun je los halen, daar zit ie.

Je deur zit er dus tegenaan, zeg maar.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0