Volvo Assistance

Wat ik me af vraag?

 
 
 
 
 
tienklepper
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Geleen
Leeftijd: 48
Homepage: linkedin.com/in/ju…
Berichten: 3115
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Volvo Assistance

 · 
Posted: 11.06.2014 - 16:00  ·  #1
Goede middag,
Hebben hier mensen ervaring met Volvo Assistance in vergelijking tot het lidmaatschap van de ANWB. Voor zover ik kan nagaan is Volvo Assistance goedkoper en voor het geld dat ik bij de ANWB betaal voor enkel de dekking in Nederland, heeft Volvo Assistance een veel bredere dekking. Nu is dit op papier zo, hoe zijn de ervaringen in de praktijk, zijn er deze hier te vinden?
Groetjes, Jurgen.
Roffeltje
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: @home in Zuid Limburg (Gelaen) :)
Leeftijd: 59
Berichten: 1024
Geregistreerd: 06 / 2012
Subject:

Re: Volvo Assistance

 · 
Posted: 11.06.2014 - 16:31  ·  #2
Goedkoper dAn Anwb ?? Als je alle beurten bij mijnheer Volvo laat uitvoeren dan is het "goedkoper". Maar de Anwb kosten "verdien" je terug door de beurten anders te organiseren.... Zal ik maar zeggen.. :devil:
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3776
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Volvo Assistance

 · 
Posted: 11.06.2014 - 17:00  ·  #3
Idd.
Plus ik denk dat Volvo mij niet gaat helpen als ik met mijn Suzuki GSX-R ergens met pech sta :D
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Almere
Leeftijd: 53
Berichten: 2746
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: Volvo Assistance

 · 
Posted: 11.06.2014 - 19:03  ·  #4
Ja, maar dat hoeft niet. 1 x pj een beurt met service 2.0 en je hebt weer volvo assistance voor een jaar. De aangeraden teparaties heb ik zelf uitgevoerd. Doet niets af aan mn volvo ass. Of ik lees de factuur niet goed.
tienklepper
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Geleen
Leeftijd: 48
Homepage: linkedin.com/in/ju…
Berichten: 3115
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Volvo Assistance

 · 
Posted: 11.06.2014 - 21:17  ·  #5
De spreekwoordelijke adder zeg maar! Ik hobbel fijn verder met mijn ANWB pasje op zak! :-) Thnx
V70 2.4T
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 53
Berichten: 710
Geregistreerd: 02 / 2009
Subject:

Re: Volvo Assistance

 · 
Posted: 11.06.2014 - 23:20  ·  #6
Ook al heel veel jaren jaren lid van de ANWB, hetgeen door hen wordt beloond met een 'platinum-card' tot afgelopen zomer nooit nodig gehad, maar gaf wel altijd een veilig gevoel.

Nou, het is dat deze organisatie achteraf hun opeenstapeling van fouten heeft erkend en mij derhalve voor dit jaar een gratis lidmaatschap heeft aangeboden, want alleen daarom heb ik nu die card nog. Gewoon om dat die nu nog een jaartje gratis is.

Met mijn huidige ervaring is elke Euro voor de ANWB teveel....
In onderstaand topic heb ik er iets over geschreven ;
topic.php?p=92586&highlight=#real92586
R-W
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuid NL
Leeftijd: 45
Berichten: 1532
Geregistreerd: 06 / 2013
Subject:

Re: Volvo Assistance

 · 
Posted: 12.06.2014 - 09:53  ·  #7
Meerdere auto's hier dus Assistance is overbodig. Mijn ervaringen met de wegenwacht zijn vooralsnog positief maar tevens zeer beperkt.
Gringo
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Borne
Leeftijd: 38
Berichten: 228
Geregistreerd: 04 / 2012
Subject:

Re: Volvo Assistance

 · 
Posted: 15.06.2014 - 22:14  ·  #8
Zelf heb ik geen ervaring met de ANWB, wel met de Volvo Assistance (deze schakelde overigens gewoon de ANWB in).
Spanrol van de multiriem was vastgelopen met als gevolg, gebroken multiriem.
Na een telefoontje is er vrij snel iemand van de ANWB gekomen die alleen kon constateren dat dit niet ter plekke opgelost kon worden.
Waarna ik bij ben afgesleept naar de garage.

Met m'n ouders een keer in Frankrijk meegemaakt dat de motor na een pauze op 3 poten ging lopen,
daar we ook een caravan er achter hadden, was rijden echt geen optie meer.
We wachten nu nog steeds tot de ANWB ons terug belt, is zeker al een jaar of 10 geleden.
Volvo Assistance heeft een voor een bergingsauto gezorgd, auto is bij een Volvo garage gebracht.
En de caravan naar een camping in de buurt.
Dit was op een zaterdag, eind van de middag begin van de avond.
Maandag morgen stond er taxi bij de camping die mijn vader naar de garage bracht waar ze de auto hebben nagekeken.

Hierdoor hebben mijn ouders nu alleen nog Volvo Assistance en geen ANWB, en ik eigenlijk ook.
Martijn
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Emmen, Drenthe
Leeftijd: 26
Homepage: mnijenkamp.nl
Berichten: 8853
Geregistreerd: 07 / 2013
Subject:

Re: Volvo Assistance

 · 
Posted: 15.06.2014 - 22:33  ·  #9
Wij hebben echt een heel slechte ervaring met de ANWB. :devil:

In de vakantie in 2010 pech met de koppeling van de Subaru Legacy.
Verder rijden was logischerwijs geen optie, en laten repareren werd ons te duur omdat een kameraad van mijn vader het voor kistje bier kan fiksen.

In ieder geval hadden we een leenauto nodig, ééntje die de caravan goed kon trekken, woog toch 1200KG, en we zaten in bergachtig gebied. Ook moest er een dakkoffer op kunnen en er moesten spiegels op de voorspatborden kunnen (tussen de naad van voorspatbord & motorkap), dus geen plastic schermen graag.

Na heel veel gebel (moesten altijd zelf bellen) kwam het er op neer dat pap maar even een taxi moest boeken om 250KM heen te reizen om de leenauto op te halen en daarna zelf 250KM terug te rijden. "Maar alles word vergoed hoor meneer"... Ja, das dus echt geen optie nadat je al 1300KM met sleurhut gereden hebt..

Na veel gezeur kregen we op de camping een Opel Astra Touring, 2005, 1.6 litertje & zonder dakrails en trekhaak.... <_< Wat moet je daar nu mee !?

Wéér veel gebeld, en na veel gezeur en gebel kregen we een andere leenauto, nou, nu komt het hoor.. Als je denkt dat je al pech had ...

We kregen, met onze voorliefde voor Franse auto's, een Renault Mégane Scenic 1.6, 6-bak, zonder dakrailing en plastic voorspatbordjes. Fijn. :sick: We moesten hierdoor dus verplicht met overbeladen caravan (dakkoffer en spul moest er ook in, en in de kofferbak van een korte Scenic past niets) & zonder zicht naar achter, want we konden geen caravanspiegels gebruiken, terug naar huis rijden.

En de terugrit was ook geen pretje, een 1.6'je met 1400KG erachter & een stijgerende voorkant geeft geen fijn gevoel...

De telefoonkosten kregen we niet vergoed, reden genoeg om bij de ANWB weg te gaan.
:devil:




Nu zitten we bij Univé, en na de pech met de S80 in Duitsland werden we super geholpen. :love:
Altijd netjes op tijd teruggebeld, en zelfs de camping waar we voor nood moesten verblijven omdat we niet verder konden werd vergoed ! Auto werd opgehaald, en de leenauto werd afgeleverd op de camping. Alle gemaakte kosten werden verder vergoed, telefoonkosten, verblijfskosten... We hebben de Opel zelfs nog wat langer mogen lenen omdat de S80 in Nederland nog niet klaar was! :o

Over Univé niets meer dan lof dus. :love:
johnbgood
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oud Beijerland
Leeftijd: 67
Berichten: 245
Geregistreerd: 04 / 2014
Subject:

Re: Volvo Assistance

 · 
Posted: 15.06.2014 - 23:01  ·  #10
Het blijft altijd moeilijk he , er zijn van elke hulpverzekeraar (om ze zo maar te noemen) wel positieve en negatieve meldingen te lezen.
Het is meestal het belangrijkste wat je eigen beleving en of ervaring is met de verzekeraar.
Heb zelf al jaren ANWB maar dat zegt niks want ik heb ze nog nooit nodig gehad dus weet ook niet of ze goed of slecht zijn.
Ook ik zit nog te dubben of ik de ANWB blijf houden of de Assistance gaat nemen.
Velen hier hebben naar ik de indruk heb niet een volvo dealer voor hun onderhoud en dan valt Assistance al gauw af .
Ik hou wel de volvo dealer en dan is het misschien wel interesant om Assistance te nemen.
Het blijf dubben he
Misschien nog iemand die een positief verhaal over assistance heeft ?
JB.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39732
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Volvo Assistance

 · 
Posted: 15.06.2014 - 23:06  ·  #11
Heb ook Volvo assistance.
Of het goed is ?
Geen idee, heb het gelukkig nog niet nodig gehad.
johnbgood
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oud Beijerland
Leeftijd: 67
Berichten: 245
Geregistreerd: 04 / 2014
Subject:

Re: Volvo Assistance

 · 
Posted: 15.06.2014 - 23:12  ·  #12
Dat is precies als ik met de ANWB Bigdog als je ze niet nodig hebt gehad weet je eigenlijk niet wat je aan ze hebt toch?
Vandaar mijn vraag over Assistance.
JB.
yannickdv
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eindhoven
Leeftijd: 30
Berichten: 2683
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

Re: Volvo Assistance

 · 
Posted: 15.06.2014 - 23:56  ·  #13
Gringo, haha wij hebben precies hetzelfde gehad met de v40. Wij konden wel doorrijden alleen. Multiriem er tussenuit gesneden. Aangezien deze niet de waterpomp aandrijft was het enige noodzakelijke wat we miste de dynamo maar we konden wel even op de accu door. Toch mooi thuis gekomen :D
OttoV
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dubbeldam
Leeftijd: 37
Berichten: 1760
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Volvo Assistance

 · 
Posted: 16.06.2014 - 11:32  ·  #14
Meuhhh, ANWB? Uiteenlopende ervaringen mee, van gematigd positief tot uitgesproken negatief. Ik ben alleen al 3 jaar achtereen steeds net te laat met opzeggen :D

't Kost je 8 tientjes per jaar voor een (beetje vals?) gevoel van veiligheid, want over de grens doet de ANWB niets meer dan een sleepdienst regelen die je auto bij een dealer in de buurt afzet, waarna je 't verder zelf mag uitzoeken: al 2 keer meegemaakt. Volvo Assistance heb ik geen ervaring mee, maar ben dus 'dubbel verzekerd'.
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Almere
Leeftijd: 53
Berichten: 2746
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: Volvo Assistance

 · 
Posted: 16.06.2014 - 11:37  ·  #15
Quote door OttoV

Ik ben alleen al 3 jaar achtereen steeds net te laat met opzeggen :D



Herkenbaar. O-)
 
Selected quotes for multi-quoting:   0