Volvo gaat de snelheid begrezen op 180 km/h vanaf 2021

 
 
 
 
 
joriz
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wassenaar
Leeftijd: 45
Berichten: 2058
Geregistreerd: 02 / 2016
Subject:

Re: Volvo gaat de snelheid begrezen op 180 km/h vanaf 2021

 · 
Posted: 10.08.2021 - 09:46  ·  #121
Moet de mijne nog steeds een keer richting de 200 bewegen. Sinds de aanschaf in december vorig jaar max 150 aangetikt. Zo zie je maar zo veel mogelijkheden zijn er niet. Nou ben ik op zich een rustige rijder, maar zou het wel leuk vinden als het een keer kan. Met +200 pk moet dat geen probleem zijn volgens mij. Wat ik vooral fijn vind is de extra power die je hebt voor een inhaalactie of een soort manoeuvre waar je net wat extra kracht voor nodig hebt.
Op de weg hierheen een vrachtauto met alarmlichten op de vluchtstrook. Ik reed op de linkerbaan zo’n 110. Gaat die ineens vd vluchtstrook de linkerbaan op. Afremmen kon niet meer, in mn spiegel een naderende auto op de baan links van mij. Dankzij de power kon ik snel genoeg snelheid maken om nog voor de nadere auto van baan te wisselen zonder dat hij(of zij) vol in de ankers hoefde.
Nou heb ik het artikel niet gelezen maar als het alleen om snelheid begrenzen gaat dan zullen er toch steeds genoeg pk’s en koppel inzitten. Als het straks allemaal elektrisch wordt zal dat geen issue meer zijn. Tenzij ze daarvan de koppel begrenzen. Zou op zich geeneens zo een slecht idee zijn aangezien zelfs oma in haar boodschappen auto straks beschikt over een raket. (Niks ten nadele van opa’s en oma’s trouwens). Iedereen heeft recht op de weg zolang je je verantwoordelijkheid maar neemt.
BBS
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: ZW-Drenthe
Leeftijd: 52
Berichten: 1443
Geregistreerd: 08 / 2018
Subject:

Re: Volvo gaat de snelheid begrezen op 180 km/h vanaf 2021

 · 
Posted: 10.08.2021 - 10:14  ·  #122
Quote door headlight

Quote door Wakkerewilly

Hoge snelheden hebben zelfs in Duitsland weinig zin. De reistijd wordt er nauwelijks door beïnvloed.
Blijft over het sensationele gevoel dat snelheden boven de 200 km/h opleveren.
Niet te versmaden maar verder niet echt van belang. De reistijd wordt voor een belangrijk deel bepaald door files al dan niet veroorzaakt door wegwerkzaamheden.


Akkoord dat het de laatste tijd wel wat tegen begint te vallen, maar ik heb vaak genoeg ruim een uur boven de 210 kunnen rijden in Duitsland en een uurtje 210 vs 100 en dan merk je het echt wel op je reistijd hoor.

En in Nederland als ik een ritje van bijvoorbeeld Groningen naar Roosendaal heb dan scheelt het ook best wat tijd om de cruise op 140 te hebben staan ipv 100. Buiten de spits lukt het prima om de snelheid ruim boven de 120 te houden zonder mij al te lomp te gedragen.

Quote door BBS


:lol: :lol:

Als je ziet wat er tegenwoordig van de rijscholen af komt is ook om te janken. Kennis van je omgeving is er niet omdat ze geleerd wordt om op een TomTom te rijden. En aan het einde van de rit wordt er gevraagd waarom die je route gereden hebt? "De TomTom hef zegt dat........ "

Nee, de handhaving zou wat dat aangaat veel en veel beter moeten, zo gaat het hem niet worden in elk geval.
En die sleepkeukens -al dan niet getrokken- zou je gewoon van de weg af moeten halen. "Niet te hard deur de bocht Hennik, aans schoeft mie de pot'n en pan'n deur de kassies henne! "
Sowieso valt mij op dat die 3 cilinder grasmaaier motor auto's geen gang meer in zit, ze zijn verdikkie 3 kilometer nodig om op de 80 km/h uit te komen..... :-/

Maar O.T.: tegen die tijd dat ik zo'n Volvo kopen kan is die begrenzing door de vorige eigenaren er al lang afgehaald :D


:lol: Nu snap ik meteen hoe ik steeds met 70 achter een sleurhut zit te hikken waar doodleuk een "100" sticker achterop staat.

Naast dat die grasmaaiers inderdaad niet bijster ruim bemeten zijn voor de auto's waar ze ingelepeld worden ligt het ook aan de manier van rijles krijgen. Met dat fijne nieuwe rijden krijg je geen enkele auto van zijn plek af.

(Offtopic: Mijn broertje had net zijn rijbewijs en zat vol met allerlei onzin die met rijles was verteld. Zo was hij er heilig van overtuigd dat toeren maken echt heel slecht is en je zeker een diesel nooit boven de 2500 toeren mag hebben. De arme jongen heeft echt 7 kleuren gescheten toen ik daarop mijn bulderende 3 cilindertje plakgas in zn 2 een rotonde overschoof)


Daarop reagerend:

Wij hebben naast de Volvo ook nog zo’n 3 cilinder grasmaaier staan. Dat wordt pas leuk als je zo’n ding de toeren inschuift.😁
Die rijscholen willen hebben dat je in de 3 de rotonde overschuifelt en bij 50 al in de 5e versnelling hebt staan. Toeren maakt zo’n hok niet meer en veel verder dan een ton zal het blok wel niet komen daar de krukas door de carterpan op straat ligt. Die vind die al helemaal niet leuk….
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Volvo gaat de snelheid begrezen op 180 km/h vanaf 2021

 · 
Posted: 10.08.2021 - 11:10  ·  #123
Idd, gewoon toeren maken. Niks mis mee.
Ik heb een tijdje wekelijks op en neer gependeld naar Stuttgart vanuit Arnhem. (de A3 af, dat is grotendeels unbegrenzte geschwindigkeit, dus zoveel mogelijk vol gas). Met een Golf 7 1.0 3-cilinder. Zolang je het ding maar een beetje op toeren houdt kom je prima mee op de autobahn, het gekke ding liep ook gewoon +200 km/h op de GPS 8-) (snelste rit was iets meer dan 4 uurtjes vanuit Stuttgart naar Arnhem, op vrijdagochtend tijdens de vakantieperiode)
headlight
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hoogeveen
Leeftijd: 27
Berichten: 558
Geregistreerd: 12 / 2019
Subject:

Re: Volvo gaat de snelheid begrezen op 180 km/h vanaf 2021

 · 
Posted: 10.08.2021 - 12:18  ·  #124
Quote door BBS

Daarop reagerend:

Wij hebben naast de Volvo ook nog zo’n 3 cilinder grasmaaier staan. Dat wordt pas leuk als je zo’n ding de toeren inschuift.😁
Die rijscholen willen hebben dat je in de 3 de rotonde overschuifelt en bij 50 al in de 5e versnelling hebt staan. Toeren maakt zo’n hok niet meer en veel verder dan een ton zal het blok wel niet komen daar de krukas door de carterpan op straat ligt. Die vind die al helemaal niet leuk….


Jullie hebben zo'n nieuwe generatie Aygo toch? Opzich snap ik daar de keuze voor de 1.0 wel, het is een klein auto'tje bedoeld voor stadsgebruik. Dat gezegd hebbend na van een lease Aygo tijdelijk een Corsa met 1.2 turbo te krijgen had ik wel een beetje het "dag en nacht verschil" gevoel. Een wat grotere motor voelt en rijd minder zenuwachtig en nodigt wat minder uit tot waanzinnige toerentallen.

(Die Aygo is trouwens bij net geen 150k vervangen omdat de olie en koelvloeistof er harder uitliepen dan de dealer bij kon vullen. Nu zal een lease boodschappenkarretje wat gebruikt is voor zware ladingen en snelweg gebruik misschien niet helemaal een eerlijke indicatie zijn, maar toch)

Quote door [-Tom-]

Idd, gewoon toeren maken. Niks mis mee.
Ik heb een tijdje wekelijks op en neer gependeld naar Stuttgart vanuit Arnhem. (de A3 af, dat is grotendeels unbegrenzte geschwindigkeit, dus zoveel mogelijk vol gas). Met een Golf 7 1.0 3-cilinder. Zolang je het ding maar een beetje op toeren houdt kom je prima mee op de autobahn, het gekke ding liep ook gewoon +200 km/h op de GPS 8-) (snelste rit was iets meer dan 4 uurtjes vanuit Stuttgart naar Arnhem, op vrijdagochtend tijdens de vakantieperiode)


Is dat net zoals bij de Caddy dat de topsnelheid in de 5e versnelling hoger is dan in de 6? :lol:
Klaasw
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wilemsoord
Berichten: 1000
Geregistreerd: 07 / 2017
Subject:

Re: Volvo gaat de snelheid begrezen op 180 km/h vanaf 2021

 · 
Posted: 10.08.2021 - 12:37  ·  #125
Quote door headlight

Quote door BBS

Daarop reagerend:

Wij hebben naast de Volvo ook nog zo’n 3 cilinder grasmaaier staan. Dat wordt pas leuk als je zo’n ding de toeren inschuift.😁
Die rijscholen willen hebben dat je in de 3 de rotonde overschuifelt en bij 50 al in de 5e versnelling hebt staan. Toeren maakt zo’n hok niet meer en veel verder dan een ton zal het blok wel niet komen daar de krukas door de carterpan op straat ligt. Die vind die al helemaal niet leuk….


Jullie hebben zo'n nieuwe generatie Aygo toch? Opzich snap ik daar de keuze voor de 1.0 wel, het is een klein auto'tje bedoeld voor stadsgebruik. Dat gezegd hebbend na van een lease Aygo tijdelijk een Corsa met 1.2 turbo te krijgen had ik wel een beetje het "dag en nacht verschil" gevoel. Een wat grotere motor voelt en rijd minder zenuwachtig en nodigt wat minder uit tot waanzinnige toerentallen.

(Die Aygo is trouwens bij net geen 150k vervangen omdat de olie en koelvloeistof er harder uitliepen dan de dealer bij kon vullen. Nu zal een lease boodschappenkarretje wat gebruikt is voor zware ladingen en snelweg gebruik misschien niet helemaal een eerlijke indicatie zijn, maar toch)

Quote door [-Tom-]

Idd, gewoon toeren maken. Niks mis mee.
Ik heb een tijdje wekelijks op en neer gependeld naar Stuttgart vanuit Arnhem. (de A3 af, dat is grotendeels unbegrenzte geschwindigkeit, dus zoveel mogelijk vol gas). Met een Golf 7 1.0 3-cilinder. Zolang je het ding maar een beetje op toeren houdt kom je prima mee op de autobahn, het gekke ding liep ook gewoon +200 km/h op de GPS 8-) (snelste rit was iets meer dan 4 uurtjes vanuit Stuttgart naar Arnhem, op vrijdagochtend tijdens de vakantieperiode)


Is dat net zoals bij de Caddy dat de topsnelheid in de 5e versnelling hoger is dan in de 6? :lol:


Dat geldt voor een V70 Classic 2.4 ook, topsnelheid haal je in de 4, niet in de 5
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Volvo gaat de snelheid begrezen op 180 km/h vanaf 2021

 · 
Posted: 10.08.2021 - 13:22  ·  #126
Quote door headlight

Quote door BBS

Daarop reagerend:

Wij hebben naast de Volvo ook nog zo’n 3 cilinder grasmaaier staan. Dat wordt pas leuk als je zo’n ding de toeren inschuift.😁
Die rijscholen willen hebben dat je in de 3 de rotonde overschuifelt en bij 50 al in de 5e versnelling hebt staan. Toeren maakt zo’n hok niet meer en veel verder dan een ton zal het blok wel niet komen daar de krukas door de carterpan op straat ligt. Die vind die al helemaal niet leuk….


Jullie hebben zo'n nieuwe generatie Aygo toch? Opzich snap ik daar de keuze voor de 1.0 wel, het is een klein auto'tje bedoeld voor stadsgebruik. Dat gezegd hebbend na van een lease Aygo tijdelijk een Corsa met 1.2 turbo te krijgen had ik wel een beetje het "dag en nacht verschil" gevoel. Een wat grotere motor voelt en rijd minder zenuwachtig en nodigt wat minder uit tot waanzinnige toerentallen.

(Die Aygo is trouwens bij net geen 150k vervangen omdat de olie en koelvloeistof er harder uitliepen dan de dealer bij kon vullen. Nu zal een lease boodschappenkarretje wat gebruikt is voor zware ladingen en snelweg gebruik misschien niet helemaal een eerlijke indicatie zijn, maar toch)

Quote door [-Tom-]

Idd, gewoon toeren maken. Niks mis mee.
Ik heb een tijdje wekelijks op en neer gependeld naar Stuttgart vanuit Arnhem. (de A3 af, dat is grotendeels unbegrenzte geschwindigkeit, dus zoveel mogelijk vol gas). Met een Golf 7 1.0 3-cilinder. Zolang je het ding maar een beetje op toeren houdt kom je prima mee op de autobahn, het gekke ding liep ook gewoon +200 km/h op de GPS 8-) (snelste rit was iets meer dan 4 uurtjes vanuit Stuttgart naar Arnhem, op vrijdagochtend tijdens de vakantieperiode)


Is dat net zoals bij de Caddy dat de topsnelheid in de 5e versnelling hoger is dan in de 6? :lol:

De 6 was echt een overdrive. Alleen bergaf liep die goed door in de 6e versnelling 8-)
BBS
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: ZW-Drenthe
Leeftijd: 52
Berichten: 1443
Geregistreerd: 08 / 2018
Subject:

Re: Volvo gaat de snelheid begrezen op 180 km/h vanaf 2021

 · 
Posted: 10.08.2021 - 15:59  ·  #127
Quote door headlight

Quote door BBS

Daarop reagerend:

Wij hebben naast de Volvo ook nog zo’n 3 cilinder grasmaaier staan. Dat wordt pas leuk als je zo’n ding de toeren inschuift.😁
Die rijscholen willen hebben dat je in de 3 de rotonde overschuifelt en bij 50 al in de 5e versnelling hebt staan. Toeren maakt zo’n hok niet meer en veel verder dan een ton zal het blok wel niet komen daar de krukas door de carterpan op straat ligt. Die vind die al helemaal niet leuk….


Jullie hebben zo'n nieuwe generatie Aygo toch? Opzich snap ik daar de keuze voor de 1.0 wel, het is een klein auto'tje bedoeld voor stadsgebruik. Dat gezegd hebbend na van een lease Aygo tijdelijk een Corsa met 1.2 turbo te krijgen had ik wel een beetje het "dag en nacht verschil" gevoel. Een wat grotere motor voelt en rijd minder zenuwachtig en nodigt wat minder uit tot waanzinnige toerentallen.

(Die Aygo is trouwens bij net geen 150k vervangen omdat de olie en koelvloeistof er harder uitliepen dan de dealer bij kon vullen. Nu zal een lease boodschappenkarretje wat gebruikt is voor zware ladingen en snelweg gebruik misschien niet helemaal een eerlijke indicatie zijn, maar toch)


Ja onze grasmaaier is hagelnieuw. Nu met over de 7500 km heen gezet. Puur een leuk ding voor op de korte afstanden en in de stad. Dat ding smijt je echt in elke hoek, je kan hem al rijdend draaien bij ons in de achtertuin😁
Maar het is gewoon een superleuk ding, goed vol in de opties met open dakkie😁
flevodirk
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeewolde
Leeftijd: 54
Homepage: lachvandedag.nl
Berichten: 1615
Geregistreerd: 08 / 2015
Subject:

Re: Volvo gaat de snelheid begrezen op 180 km/h vanaf 2021

 · 
Posted: 10.08.2021 - 20:08  ·  #128
Ik merk dat ik ouder word, die 180 begrenzing zou me niet echt raken. Maar je hebt je Volvo (s) laten tunen? Klopt; dat is meer voor de 80km wegen voor vlot en veilig inhalen van 65 km/uur rijders..
Maar dat inhalen is niet echt milieuvriendelijk denk ik, ik ben gewoon een boefje af en toe!

Afgelopen 6 jaar slechts 4 à 5x 180+ gereden met de getunede S60 en dan nog vaak maar effe .. de V70 heeft nu ook -sinds 3 weken- een Rica kuur gehad, maar ik rijd niet echt woester of zo.. Alleen handig bij een incidentele inhaalactie zoals gezegd. Voor de rest doe ik net als Hans genoeg andere zaken voor het milieu.

Mbt de Stop/start eruit; dat is geweldig! Ik had er zo'n hekel aan! In combinatie met een automaat was het echt droefenis; hij sloeg telkens 1 seconde af bij parkeren en bij kruisingen waar je 1 tel op die andere weggebruiker wacht.

Ik vermoed dat West-Europa klaar wordt gemaakt voor anders rijden; autonoom rijden zoals eerder geopperd. Dat kunnen we toch niet tegenhouden denk ik.
Dus geniet ik nu nog -zolang het nog kan- van mijn kar en doe ik af en toe wat stouts qua snelheid/inhalen etc.

Ik plant dan wel een boompje extra/schroef nog een extra zonnepaneel op het dak (nu al 3,6 kw/jaar)/ ik heb nog maar 1x gevlogen afgelopen 51 jaar/ik word veganist en ga ooit op de fiets naar mijn werk. Nos wijsheid
DJ
ProVolvo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Z.O. Brabant
Leeftijd: 64
Berichten: 2396
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Volvo gaat de snelheid begrezen op 180 km/h vanaf 2021

 · 
Posted: 10.08.2021 - 21:19  ·  #129
Quote door headlight

Akkoord dat het de laatste tijd wel wat tegen begint te vallen, maar ik heb vaak genoeg ruim een uur boven de 210 kunnen rijden in Duitsland en een uurtje 210 vs 100 en dan merk je het echt wel op je reistijd hoor.


Je bent dan snel en je reistijd is korter, dat klopt, maar je tank gaat nog veel sneller leeg.
En ook in Duitsland kun je beslist niet een uur lang 210 rijden, je moet continue van het gas af voor anderen die minder snel rijden. Echt niets aan, en met dat afremmen en weer versnellen is je tank nog sneller leeg.
Maar als jij daar plezier in hebt is dat prima, laat mij het maar lekker rustig aan doen. Doe daar niet (meer) aan mee, ook hier komt dat door de leeftijd.
Recent via Duitsland terug van een dagje Luxemburg. Effe geprobeerd hoe snel de wagen is en in no time reed ik 180 wat ik snel genoeg vond waarna nog 2 minuten 160 gereden. En dan wordt het al weer te druk voor hoge snelheden.
V70R^2
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leerdam
Leeftijd: 36
Berichten: 2034
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: Volvo gaat de snelheid begrezen op 180 km/h vanaf 2021

 · 
Posted: 10.08.2021 - 23:32  ·  #130
Uiteraard is je tank vaker leeg, maar wat maakt die 2x 5 minuten tanken ipv 1 x 5 minuten nou uit op 50% ipv 100% reistijd?

Onlangs een wagen in Zwitserland gekocht, en uiteraard wil die die 400pk "even" proberen. Je bent met 5 uur alweer in Nederland hoor.

Ook was ik onlangs aan het Gardameer met goede kennissen en na geplunderd te zijn en de brute overval later die avond bij de buren (godzijdank waren wij niet thuis, alles was leeg gehaald maar bij de buren was een oudere vrouw thuis gebleven terwijl iedereen uit eten was (Rust in vrede). Ik was dus wel helemaal klaar met de vakantie, in de avond met de helft van het genootschap in de auto gestapt en ik ben als enig bestuurder (de rest had geen rijbewijs/paspoort of wat dan ook meer in bezit) lekker vlot terug gereden.

Fijn en rustig in de avond om 22:00 vertrokken en om 04:45 waren we alweer terug thuis in NL.

Niet om te pochen, maar basic math, 2x de gemiddelde snelheid aanhouden is 50% reistijd, klaar meester. :vertrag:
BBS
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: ZW-Drenthe
Leeftijd: 52
Berichten: 1443
Geregistreerd: 08 / 2018
Subject:

Re: Volvo gaat de snelheid begrezen op 180 km/h vanaf 2021

 · 
Posted: 11.08.2021 - 07:44  ·  #131
Daarop verder bordurend, een halvering van de reistijd is ook een verlaging van de stikstofuitstoot. Ik schrijf bewust verlaging en geen halvering, want je motor draait wel meer toeren en dus meer brandstof maar voor de helft van de tijd.

Dus met boeren verstand zou je dan kunnen zeggen dat je juist de Max snelheid op de snelwegen niet moet verlagen maar verdubbelen….. Dan krijg je dus een verlaging van de stikstof uitstoot en dat willen we met elkaar. Zo gek zijn die Duitsers nog niet!😁😁😁
JGols8
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Noordwijk, Groningen
Leeftijd: 33
Berichten: 162
Geregistreerd: 09 / 2019
Subject:

Re: Volvo gaat de snelheid begrezen op 180 km/h vanaf 2021

 · 
Posted: 11.08.2021 - 09:05  ·  #132
Quote door BBS

Daarop verder bordurend, een halvering van de reistijd is ook een verlaging van de stikstofuitstoot. Ik schrijf bewust verlaging en geen halvering, want je motor draait wel meer toeren en dus meer brandstof maar voor de helft van de tijd.

Dus met boeren verstand zou je dan kunnen zeggen dat je juist de Max snelheid op de snelwegen niet moet verlagen maar verdubbelen….. Dan krijg je dus een verlaging van de stikstof uitstoot en dat willen we met elkaar. Zo gek zijn die Duitsers nog niet!😁😁😁


Verbruik werkt kwadratisch, dus 2x zo snel betekent 4x zoveel brandstof per tijdseenheid. Aangezien het de helft minder tijd kost, kost het je dus totaal 2x zoveel brandstof.
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 61
Berichten: 4710
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: Volvo gaat de snelheid begrezen op 180 km/h vanaf 2021

 · 
Posted: 11.08.2021 - 09:22  ·  #133
Quote door JGols8

Quote door BBS

Daarop verder bordurend, een halvering van de reistijd is ook een verlaging van de stikstofuitstoot. Ik schrijf bewust verlaging en geen halvering, want je motor draait wel meer toeren en dus meer brandstof maar voor de helft van de tijd.

Dus met boeren verstand zou je dan kunnen zeggen dat je juist de Max snelheid op de snelwegen niet moet verlagen maar verdubbelen….. Dan krijg je dus een verlaging van de stikstof uitstoot en dat willen we met elkaar. Zo gek zijn die Duitsers nog niet!😁😁😁


Verbruik werkt kwadratisch, dus 2x zo snel betekent 4x zoveel brandstof per tijdseenheid. Aangezien het de helft minder tijd kost, kost het je dus totaal 2x zoveel brandstof.



Klopt.
Die automaat van mij is best zuinig bij 100 km per uur.
Maar bij 150 km per uur is het verbruik aanzienlijk hoger dan bij 100 km +50%
headlight
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hoogeveen
Leeftijd: 27
Berichten: 558
Geregistreerd: 12 / 2019
Subject:

Re: Volvo gaat de snelheid begrezen op 180 km/h vanaf 2021

 · 
Posted: 11.08.2021 - 14:00  ·  #134
Quote door ProVolvo

Quote door headlight

Akkoord dat het de laatste tijd wel wat tegen begint te vallen, maar ik heb vaak genoeg ruim een uur boven de 210 kunnen rijden in Duitsland en een uurtje 210 vs 100 en dan merk je het echt wel op je reistijd hoor.


Je bent dan snel en je reistijd is korter, dat klopt, maar je tank gaat nog veel sneller leeg.
En ook in Duitsland kun je beslist niet een uur lang 210 rijden, je moet continue van het gas af voor anderen die minder snel rijden. Echt niets aan, en met dat afremmen en weer versnellen is je tank nog sneller leeg.
Maar als jij daar plezier in hebt is dat prima, laat mij het maar lekker rustig aan doen. Doe daar niet (meer) aan mee, ook hier komt dat door de leeftijd.
Recent via Duitsland terug van een dagje Luxemburg. Effe geprobeerd hoe snel de wagen is en in no time reed ik 180 wat ik snel genoeg vond waarna nog 2 minuten 160 gereden. En dan wordt het al weer te druk voor hoge snelheden.


Klopt, je moet vaker tanken en rijd wat minder relaxed omdat je voortdurend aan het opletten bent en rijbanen wisselt om zo lang mogelijk je snelheid op peil te houden. Alleen ben ik liever 2 uur eerder thuis dan dat ik langer onderweg ben en dan alsnog een paar keer moet stoppen omdat ik last van mijn rug krijg of om een plaspauze te houden.

Het hangt ook van de situatie af. Ik geniet ook wel van een "langzaam" ritje binnendoor met de raampjes los of gewoon snelweg zolang het maar een beetje doorrijd, maar heb ik net een zware dag gehad dan wil ik gewoon naar huis en gaat het gas erop. Brandstof verbruik boeit mij dan eerlijk gezegd echt helemaal niks . En uiteraard ben ik mij ervan bewust dat dit heel puberaal klinkt en het mogelijk veranderd als ik wat ouder en een stuk verstandiger (hopelijk) ben.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0