Volvo kondigt uitgebreide updates aan voor modeljaar 2017

Bron: Hoofdman autobedrijven

 
 
 
 
 
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39718
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Volvo kondigt uitgebreide updates aan voor modeljaar 2017

 · 
Posted: 30.01.2017 - 22:34  ·  #1


Volvo heeft voor modeljaar 2017 de nodige veranderingen in petto voor diverse modellen. De Volvo XC90 is in het vervolg bijvoorbeeld standaard voorzien van Pilot-Assist. Hiermee kan de auto tot een snelheid van 130 kilometer per uur, semi-autonoom rijden. Deze optie zit standaard ook op Volvo's nieuwe S90 en V90 die na de zomer op de markt verschijnen.

PowerPulse
Naast Pilot Assist II, dat debuteerde in de S90 en de bestuurder ondersteunt tijdens het rijden op snelwegen tot snelheden van 130 km/u, heeft Volvo nog meer wijzigingen in petto. De XC90 D5 wordt leverbaar met PowerPulse-technologie. PowerPulse maakt gebruik van samengeperste lucht waarmee de turbo direct kan worden opgespoeld op volle kracht. Het accelereren verloopt daardoor efficiënter en sneller.



Update voor City Safety

Volvo’s veiligheidsvoorziening City Safety kan met behulp van Large Animal Detection voortaan ook grote dieren herkennen. De voorziening is standaard aanwezig in de 90-modellen (S90/V90/XC90) van Volvo. Een andere noviteit van Volvo is Run-off Mitigation dat ervoor zorgt dat de auto niet van de weg raakt als de bestuurder even niet oplet. Met automatische stuurcorrecties wordt de Volvo op de weg gehouden.

Nieuw gezicht voor Volvo V40
Volvo voorziet de succesvolle V40 en V40 Cross Country van het nieuwe familiegezicht van Volvo. Voor modeljaar 2017 hebben de Volvo V40 en V40 Cross Country een vernieuwde grille met het gemoderniseerde en visueel versterkte Volvo-logo en is het aanbod ook uitgebreid met nieuwe interieuropties en exterieurkleuren.

Connectiviteitsupdates voor 90-modellen
Volvo’s multimedia- en connectiviteitssysteem Sensus krijgt in de loop van dit jaar een aantal extra apps, waaronder Spotify en Park and Pay. De populaire muziekstreamingdienst Spotify geeft de bestuurder continu toegang tot een onuitputbare bron van muziek. De interface van Spotify is in de auto hetzelfde als op smartphones. De app Park and Pay maakt het vinden en betalen van een parkeerplaats nog eenvoudiger. Connected Service Booking, waarmee de bestuurder vanuit een Volvo met internetverbinding informatie kan beheren met betrekking tot service- en reparatieafspraken, wordt toegevoegd aan Sensus. Dat geldt ook voor Internet Maps, Tuneln, Local Search en Yelp. De nieuwe voice recording app Record & Send maakt het bovendien mogelijk om ingesproken reminders naar jezelf te sturen.



Updates voor S60, V60 en XC60
Alle modellen uit het 60-programma krijgen belangrijke updates. Volvo’s prijswinnende viercilinder T5-benzinemotor met 180 kW (245 pk) en 350 Nm koppel gekoppeld aan een achtraps automaat krijgt voortaan vierwielaandrijving. Daarnaast wordt de S60 Cross Country in verschillende landen leverbaar met een D3-dieselmotor met 110 kW (150 pk). Volvo voegt twee nieuwe wieldesigns toe. Voor de XC60 en V60 is dat een nieuw 18-inch design en voor de XC60 een 20-inch wiel. De R-Design wielen in de maten 18-, 19- en 20-inch zijn eveneens vernieuwd. Alle 60-modellen zijn leverbaar in drie nieuwe kleuren, te weten Luminous Sand (alle 60-modellen), Mussel Blue (XC60, S60, V60 en V60 Cross Country) en Bursting Blue (R-Design varianten S60, V60 en XC60). De V60 Cross Country is voortaan ook in de kleur Passion Red leverbaar.



Volvo On Call
De Volvo On Call smartphone app, waarmee verschillende systemen op afstand zijn te bedienen, krijgt een omvangrijke update. Het systeem ondersteunt al smartwatches van Apple en Android, maar is nu ook compatibel met Microsoft Band 2 en andere Windows-devices. De koppeling met Windows 10 maakt het verder mogelijk dat Volvo On Call ook te bedienen is op pc’s en tablets. Een andere update voor Volvo On Call is de geïntegreerde kalender waarmee je persoonlijke kalender wordt gekoppeld aan de app. Locaties van afspraken kunnen direct worden ingeladen in het navigatiesysteem. In totaal zijn er tien Volvo-modellen leverbaar met Volvo On Call. Volvo On Call werkt voortaan ook met Flic, waarmee je een ‘smart button’ kunt instellen. Zo kun je onder één knop meerdere functies onderbrengen, zoals het vergrendelen en voorverwarmen van de auto.

CleanZone technologie
Volvo loopt nog altijd voorop als het gaat om verbetering van de luchtkwaliteit in het interieur. Alle modellen krijgen in het vervolg een CleanZone-logo op de luchtroosters in het interieur. CleanZone-technologie zorgt ervoor dat de buitenlucht uitgebreid wordt gefilterd op schadelijke stoffen voordat deze in het interieur terechtkomt. Vooral in grote steden heeft dit grote voordelen. De CleanZone-technologie weerspiegelt de werkzaamheden van Volvo om de in-car experience te verbeteren. Onderzoek van Volvo heeft betrekking op het filteren van lucht, emissies en geuren, maar ook op het bestuderen van interieuroppervlakken en materiaalallergieën.

GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 62
Berichten: 5831
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Volvo kondigt uitgebreide updates aan voor modeljaar 2017

 · 
Posted: 30.01.2017 - 23:13  ·  #2
Ik zag een V90 rijden ooh die heeft wel wat. Vind m beduidend subtieler dan een XC90 (duhuh) en subtiel is wel een relatief begrip in deze. nu nog even een S90 spotten en ik heb mn auto voor over 12 jaar gezien.. :D
Dirk342
In nagedachtenis
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nijmegen
Berichten: 1640
Geregistreerd: 02 / 2014
Subject:

Re: Volvo kondigt uitgebreide updates aan voor modeljaar 2017

 · 
Posted: 31.01.2017 - 05:01  ·  #3
Wil je echt niet teleurstellen of van je droom afhelpen ofzo, maar die leeftijd gaan die nieuwe S/V/XC 90's echt niet halen.... En al helemaal niet met die 4 cilinder pruttel erin :(.

Heb met alle modellen al gereden, waarbij ik persoonlijk de S90 het fijnst rijdend vind, de XC90 het beste zit en je het meeste overzicht in hebt en de V90 er een beetje tussen inhangt. Voor het laadvermogen hoef je echt geen nieuwe V of XC90 te hebben, die is niet zo groot en je blijft beperkt tot een max breedte van 1.10 mtr wat erin kan. Komt door de zeer sterk aflopende schuine achterkant. Als je echt wilt laden moet je een 945 /965 nemen, deze hadden het grootste laadvermogen van alle Volvo's.

Dan de storingsgevoeligheid, ik zie helaas de XC90 vaak, zeer vaak en te vaak in de werkplaatsen staan met de turbo's kapot, motoren compleet gaar, zeer veel electronische storingen, etc. Dus echt betrouwbaar zijn ze gewoon niet helaas. Daar hebben ze ook bepaalde statistieken voor waar Volvo te hoog in eindigt met de huidige modellenreeks.
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 62
Berichten: 5831
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Volvo kondigt uitgebreide updates aan voor modeljaar 2017

 · 
Posted: 31.01.2017 - 14:34  ·  #4
Heb je natuurlijk ook weer gelijk in. dat weten we over 10 jaar pas. Maar vind de V90 een mooie wagen, verwacht wat van de S90.
Ufovolvo
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Drenthe
Berichten: 113
Geregistreerd: 10 / 2016
Subject:

Re: Volvo kondigt uitgebreide updates aan voor modeljaar 2017

 · 
Posted: 31.01.2017 - 21:23  ·  #5
@Bigdog: is iets hiervan ook nog voor het laatste model V70 te verwachten? Heb je enig idee?
Ufovolvo
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Drenthe
Berichten: 113
Geregistreerd: 10 / 2016
Subject:

Re: Volvo kondigt uitgebreide updates aan voor modeljaar 2017

 · 
Posted: 31.01.2017 - 21:39  ·  #6
Quote
Ik vond zelf een 2016 V70 heerlijk rijden. Veel beter dan de eerste modellen van de V70NN.


En ik VIND 'm heerlijk rijden :love: Maar ik zou de on-call en internet nieuwtjes eigenlijk ook bij de V70 verwachten...
folke3
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oosterhout
Leeftijd: 75
Berichten: 3661
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: Volvo kondigt uitgebreide updates aan voor modeljaar 2017

 · 
Posted: 31.01.2017 - 22:17  ·  #7
Update bij nieuws: De V70 is niet meer leverbaar; mogelijk heeft een dealer nog voorraad, maar de productie is inmiddels gestopt.
Het staat in de stuk verstopt geschreven, maar de S60 XC uitvoering wordt in Nederland niet meer leverbaar. In het hele verkoopjaar 2016/2017 zijn er "zegge en schrijve" 6 verkocht. Te weinig om daar de brochures voor aan te passen. De V60 XC uitvoering blijft wel leverbaar.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39718
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Volvo kondigt uitgebreide updates aan voor modeljaar 2017

 · 
Posted: 31.01.2017 - 23:00  ·  #8
Quote door Ufovolvo

En ik VIND 'm heerlijk rijden :love: Maar ik zou de on-call en internet nieuwtjes eigenlijk ook bij de V70 verwachten...


Wees blij dat hij niet vol zit met deze "nieuwtjes".
De regionale dealer alhier heeft speciaal hiervoor een monteur rondlopen, welke niets anders doet dan storingen oplossen, welke het gevolg is van al die "moderne" technieken.
Bedenk dat dit geldt voor alle bovenstaande modellen.
Hardware is goed, maar het software gedeelte is een totaal ander verhaal.
folke3
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oosterhout
Leeftijd: 75
Berichten: 3661
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: Volvo kondigt uitgebreide updates aan voor modeljaar 2017

 · 
Posted: 01.02.2017 - 00:22  ·  #9
Ik ben afgelopen voorjaar bij de (klanten)introductie van de V90 en S90 in Beesd bij de Volvo importeur geweest. Niet als potentiële klant, laat ik daarover duidelijk zijn, maar als belangstellende.
Prachtige auto's, prachtige presentatie, voortreffelijke hapjes en drankjes, professionele aanpak zoals je van Volvo mag verwachten. En deugdelijke opvolging door de lokale Volvo-dealer, die onveranderlijk vriendelijk alles wil laten zien, mij kent als historische klant en die ik van het begin heb duidelijk gemaakt wat mijn beweegredenen zijn.
Ik ben van de oude stempel, heb altijd de RAI autoshow bezocht, waar het altijd ging om pk's, cylinderinhoud, topsnelheid, heb de invoering van injectiemotoren en later turbomotoren meegemaakt, steeds gericht op verbetering van prestaties. En die waren steeds reden om een andere of nieuwere versie van een auto te kopen, of minstens te overwegen.
Wat me bij de introductie in Beesd opviel is, dat de auto volgroeid is en geen punt is waaraan nog veel aandacht hoeft te worden geschonken bij een introductie. Het gaat om beleving, welke leersoort of houtsoort moet het interieur kleuren, welk infotainment moet worden voorzien, hoe moeten de veiligheidsfeatures worden ingesteld hoe moet het "welbevinden" in de nieuwe V90 of S90 worden ervaren. Pas later op een meeting en bij de dealer mocht ik in de machinekamer van al dat moois kijken.
En toen wist ik het. Mijn huidige auto voldoet aan mijn wensen, ik moet hem alleen verrekt goed onderhouden, zorgen dat er deugdelijk en vooral preventief onderhoud gaat gepleegd worden. Ik wil nog jaren met mijn auto doen, rij aanzienlijk minder dan voorheen en kan dat dus waarschijnlijk nog wel 15 jaar volhouden. Mijn auto is in mijn ogen volgroeid, zit niet te wachten op infotainment, zit niet te wachten op ventilerend leer dat komt van ecologisch geteelde koesoorten, of linksomgekapte hardhouten bomen die de streepjes in het interieur versieren.
Ufovolvo
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Drenthe
Berichten: 113
Geregistreerd: 10 / 2016
Subject:

Re: Volvo kondigt uitgebreide updates aan voor modeljaar 2017

 · 
Posted: 01.02.2017 - 14:04  ·  #10
Maar bij dat alles: het simpele feit dat de V70 intussen al bijna een jaar uit productie is, houdt toch niet in dat Volvo ook ophoudt met de software-upgrades die daarop mogelijk zouden zijn?
Dat klinkt vooral niet logisch m.b.t. Sensus Connect/On call, wat immers ook in de nieuwere types geïnstalleerd is.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0