Volvo D3 ook voor S80, V70 en XC60

 
 
 
 
 
me
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Gelderland
Leeftijd: 38
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 625
Geregistreerd: 10 / 2008
Subject:

Volvo D3 ook voor S80, V70 en XC60

 · 
Posted: 15.04.2010 - 18:22  ·  #1
15 april 2010 | Tekst: Nic de Boer | Bron: Autoweek.nl

De nieuwe vijfcilinder diesel van Volvo is niet alleen voor de nieuwe S60 weggelegd. De D3 komt ook in de S80, V70 en de XC60.


We wisten al dat de nieuwe 163 pk sterke vijfcilinder diesel is weggelegd voor de nieuwe Volvo S60. De Zweden melden nu ook dat de krachtbron, met een maximaal koppel van 400 Nm een plek krijgt in de S80, V70 en de XC60. De motor is standaard gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak, maar hij is ook leverbaar in combinatie met de zestraps Geartronic.

Met ingang van het nieuwe modeljaar gaat Volvo de naamgeving van de verschillende types wijzingen . Benzinemodellen krijgen de aanduiding T en de diesels de aanduiding D. De cijfers gaan van 1 tot 8 en duiden het vermogen aan. Volvo loopt hiermee ook alvast vooruit op de toekomstige elektrificatie van het modellenprogramma. “Straks hebben we bijvoorbeeld een tweeliter met turbotechniek en een elektromotor. Die levert dan zo’n 300 pk. Dan past het niet meer om zo’n auto 2.0T te noemen,” licht een woordvoerder van het merk toe.
Peetvijf
 
Avatar
 
Subject:

Reactie op de D3 Motor

 · 
Posted: 29.11.2010 - 21:41  ·  #2
Ik heb inmiddels in een S60 handbak en een V70 Geartronicgereden met een D3 Motor, ik heb niet eerder een Volvo diesel gereden.
De motor presteerd lekker, en lekker zuinig.

Mijn nieuwe S80 zal ook voorzien worden van een D3 Motor, en voor dat ik hem ga rijden wordt de motor nog getuned naar 170 PK en 450NM.

Begin Januari mag ik hem gaan rijden, en daar zie ik naar uit om lekker te gaan toeren.

Peter :D
 
Selected quotes for multi-quoting:   0