Volvo Radio Demonteren

VolvoAudio

 
 
 
 
 
scooby1963
 
Avatar
 
Subject:

Volvo Radio Demonteren

 · 
Posted: 07.12.2008 - 19:57  ·  #1
Goede avond,

Kan iemand mij vertellen, hoe je de Volvo Radio uit de console haalt, ik heb al een poging gewaagd, en eerst de omlijsting eruit te halen maar het bovenste deel blijft hangen, is hier een truuk voor of is er nog een andere mogelijkheid.

Ik wil namelijk mijn Parrot Bluetooth aansluiten, dus zal toch de radio eruit moeten.


Ik bezit trouwens een Volvo V70 van 2005.

gr Dennis
me
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Gelderland
Leeftijd: 38
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 625
Geregistreerd: 10 / 2008
Subject:

Re: Volvo Radio Demonteren

 · 
Posted: 07.12.2008 - 20:01  ·  #2
scooby1963
 
Avatar
 
Subject:

Re: Volvo Radio Demonteren

 · 
Posted: 07.12.2008 - 21:00  ·  #3
He bedankt, ik had ook al een andere gevonden maar deze is veel beter.
hier kan ik wat mee.

nomaals bedankt voor de tip

Gr Dennis
Volvo
 
Avatar
 
Subject:

Re: Volvo Radio Demonteren

 · 
Posted: 27.01.2009 - 23:04  ·  #4
Quote door me
kijk eens op http://vccs.volvocars.se/acces…code=nl-NL

Dit is een handleiding voor het inbouwen van de hu radio maar ik denk dat je dan een stuk verder kan komen.

Succes!



bedankt ook vanaf hier; erg makkelijk !
johan.koning
 
Avatar
 
Subject:

Re: Volvo Radio Demonteren

 · 
Posted: 01.05.2010 - 15:39  ·  #5
Hallo,
Ik wil ook graag de handleiding om de radio te demonteren voor het inbouwen van een Parrot. Als ik echter op deze link klik
http://vccs.volvocars.se/acces…code=nl-NL
krijg ik alleen een voorblad.
Weet iemand hoe ik aan de hele instructie kan komen?

Groeten van Johan.
mso
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nieuw Vennep
Berichten: 166
Geregistreerd: 02 / 2009
Subject:

Re: Volvo Radio Demonteren

 · 
Posted: 01.05.2010 - 16:01  ·  #6
http://vccs.volvocars.se/accessories/ii/search.aspx

Type en model jaar invullen
En dan staat het onder radio HU

Succes
Volvomonteurtje
 
Avatar
 
Subject:

Re: Volvo Radio Demonteren

 · 
Posted: 01.05.2010 - 17:53  ·  #7
bij een v70 van 2000 tot 2008 hoeft de radio er niet uit .

als je het pennenhoudertje onder je radio eruit haalt zitten daar onderin 4 torx je moet er 2 verwijderen als ik het goed zeg de buitenste .
je kan nu het complete bedieningspaneel onder naar buiten trekken en een stukje naar beneden schuiven ..

het enigste nadeel als je de stekkers er allemaal aftrekt van je radio ,kachelbediening en telefoon heb je er een airbagstoring in zitten die zal je er uit moet laten halen of de accu pool 5 minuten los gooien .

als je nog vragen heb laat maar weten
RPS
 
Avatar
 
Subject:

Re: Volvo Radio Demonteren

 · 
Posted: 08.11.2011 - 21:06  ·  #8
Ik heb het in een ander topic ook vermeld.
Heeft iemand anders ook problemen om de geposte link te openen?
Geeft aan dat deze verplaatst is....

Heeft in het verleden wel gewerkt, super handig.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39717
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Volvo Radio Demonteren

 · 
Posted: 08.11.2011 - 21:56  ·  #9
Volvo heeft deze gewijzigd.
Probeer deze maar eens.
V70 2.4T
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 53
Berichten: 710
Geregistreerd: 02 / 2009
Subject:

Re: Volvo Radio Demonteren

 · 
Posted: 09.11.2011 - 00:49  ·  #10
Quote door Volvomonteurtje

het enigste nadeel als je de stekkers er allemaal aftrekt van je radio ,kachelbediening en telefoon heb je er een airbagstoring in zitten die zal je er uit moet laten halen of de accu pool 5 minuten los gooien .


Da's vreemd, ik heb de ECC-unit en de radio er nu om verschillende redenen al vaker uit gehad, soms met losgekoppelde accu, soms ook niet. Zolang je het contactslot in stand '0' laat staan, gebeurt er volgens mij helemaal niets.... Ik heb in ieder gaval nog nooit een melding gehad.
blastaway
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: South Limbourgia
Leeftijd: 46
Berichten: 3730
Geregistreerd: 03 / 2011
Subject:

Re: Volvo Radio Demonteren

 · 
Posted: 09.11.2011 - 10:39  ·  #11
Klopt naar mijn idee ook. Ik heb 1 keer de fout gemaakt om tussendoor even te testen of de radio het deed en stekekrs losgetrokken en weer aangesloten met contact aan toen de airbag melding gehad. Dit nooitr meer gehad bij het NIET op contact zetten tussendoor.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39717
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Volvo Radio Demonteren

 · 
Posted: 09.11.2011 - 21:22  ·  #12
Quote door V70 2.4T

Quote door Volvomonteurtje

het enigste nadeel als je de stekkers er allemaal aftrekt van je radio ,kachelbediening en telefoon heb je er een airbagstoring in zitten die zal je er uit moet laten halen of de accu pool 5 minuten los gooien .


Da's vreemd, ik heb de ECC-unit en de radio er nu om verschillende redenen al vaker uit gehad, soms met losgekoppelde accu, soms ook niet. Zolang je het contactslot in stand '0' laat staan, gebeurt er volgens mij helemaal niets.... Ik heb in ieder gaval nog nooit een melding gehad.


Bij een schakelbak zou dit kunnen, maar bij een automaat gaat dit niet werken.
Hier zul je de accu wel moeten loskoppelen.
Aangezien de radio in de "P" stand er niet uit kan, moet je hier wel een versnelling kiezen en dit kan alleen als je hem op contact zet.
V70 2.4T
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 53
Berichten: 710
Geregistreerd: 02 / 2009
Subject:

Re: Volvo Radio Demonteren

 · 
Posted: 10.11.2011 - 11:14  ·  #13
Quote door Bigdog

Quote door V70 2.4T

Quote door Volvomonteurtje

het enigste nadeel als je de stekkers er allemaal aftrekt van je radio ,kachelbediening en telefoon heb je er een airbagstoring in zitten die zal je er uit moet laten halen of de accu pool 5 minuten los gooien .


Da's vreemd, ik heb de ECC-unit en de radio er nu om verschillende redenen al vaker uit gehad, soms met losgekoppelde accu, soms ook niet. Zolang je het contactslot in stand '0' laat staan, gebeurt er volgens mij helemaal niets.... Ik heb in ieder gaval nog nooit een melding gehad.


Bij een schakelbak zou dit kunnen, maar bij een automaat gaat dit niet werken.
Hier zul je de accu wel moeten loskoppelen.
Aangezien de radio in de "P" stand er niet uit kan, moet je hier wel een versnelling kiezen en dit kan alleen als je hem op contact zet.


Dit durf ik tegen te spreken, de mijne is nl. een automaat....
Het is wel wat lastiger, maar het past er ook langs met de keuzehendel in 'P'.
Maar om het mooier te maken, om de radio te demonteren, hoeven de stekkers helemaal niet van de ECC-unit af, de unit even loshalen en voorover leggen met de stekkers eraan, dan kan de radio er gewoon uit. En de stekkers van de radio kunnen er gewoon af zonder storingsmelding, ook al zou hij op contact staan.
Hans Roolant
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Brunssum
Leeftijd: 80
Berichten: 24
Geregistreerd: 03 / 2013
Subject:

Re: Volvo Radio Demonteren

 · 
Posted: 15.03.2013 - 15:21  ·  #14
Ik heb een S60 2002, navigatie standaard ingebouwd met een scherm dat in-en uitschuift boven op het dashbord.
Nu zit er boven op dit scherm een rood doorzichtig plastic (sensor?).
Al aan diverse monteurs bij de dealer gevraagd, zij vermoeden dat het iets met de automatische licht/ helderheid instelling van het scherm te doen heeft, maar zou ook voor de communicatie met de satelieten kunnen zijn ???
Wie weet dit?
Ook wil ik de vaste telefoonhouder er uit halen, mijn telefoon past hier niet in en er is geen vervanger te krijgen.
Bij een auto electrozaak adviseerde men mij om de originele radio cd/cassettespelerer er uit te halen en er een bloutooth radio in te zetten ????
Ik had al gedacht om de houder er af te schroeven, de bevestiging er op te laten en hier een universele houder op te schroeven.
Nu blijkt dus dat ik de radio moet demonteren om de kabels te verwijderen?
Of ik zet er een parrot set, maar ik heb ook wel eens gehoord dat er een setje achter op de radio ingestoken kan worden waardoor mijn bloutooth telefoon rechtstreeks op de radio werkt??
Mischien heeft iemend nog een andere oplossing voor een redelijk bedrag ?
Turbotom
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Overijssel
Berichten: 461
Geregistreerd: 04 / 2012
Subject:

Re: Volvo Radio Demonteren

 · 
Posted: 15.03.2013 - 15:31  ·  #15
Lijkt mij de infraroodsensor voor de afstandbediening van de navigatie.

Tom
 
Selected quotes for multi-quoting:   0