Volvo rijders staan op de 3e plek slechtste chauffeurs

 
 
 
 
 
The_ike_master
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Houten
Leeftijd: 42
Berichten: 346
Geregistreerd: 12 / 2015
Subject:

Volvo rijders staan op de 3e plek slechtste chauffeurs

 · 
Posted: 15.03.2016 - 08:55  ·  #1
Hmm artikel in de televaag.
De volvorijder staat op de 3e plaats als slechtste chauffeurs 2015.

http://www.telegraaf.nl/autovi…oot__.html
Piet_piraat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1485
Geregistreerd: 01 / 2015
Subject:

Re: Volvo rijders staan op de 3e plek slechtste chauffeurs

 · 
Posted: 15.03.2016 - 09:02  ·  #2
En hoe is het berekend? Afgezet tegen het aantal km's? En wat definieert een slechte chauffeur? Ik zie dagelijks bosjes met slechte chauffeurs die geen schade maken, maar wel gevaar veroorzaken. Alleen da's zo lastig te meten.
TeunEbb
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Aalten
Leeftijd: 31
Berichten: 334
Geregistreerd: 09 / 2015
Subject:

Re: Volvo rijders staan op de 3e plek slechtste chauffeurs

 · 
Posted: 15.03.2016 - 09:14  ·  #3
Quote door Piet_piraat

En hoe is het berekend? Afgezet tegen het aantal km's? En wat definieert een slechte chauffeur? Ik zie dagelijks bosjes met slechte chauffeurs die geen schade maken, maar wel gevaar veroorzaken. Alleen da's zo lastig te meten.



Vragen vragen vragen, waarschijnlijk hebben ze dit van de verzekeringen gegrabbelt over schadeclaims die elke auto neerlegt. Nu is de vraag hebben ze alle schadeclaims meegenomen, ook de gene waar jij zelf niet verantwoordelijk voor bent. hebben ze netjes het aantal auto's in nederland in vergelijking met andere merken verdeelt dus per 1000 volvo tegen 1000 citroens rijden natuurlijk een stuk meer volvo's rond als citroen de kans dat een volvo bij een ongeluk betrokken raakt is daardoor als automatische groter. Hebben ze wat je zegt het aantal km afgezet 5000+ tegen 40.000+ drie keer raden die sneller betrokken raakt bij een ongeluk. Vragen vragen vragen.


Aan de andere kant merk ik wel dat autorijders steeds agressiever in het verkeer worden ik rij dan nog nie zo lang maar ik maak wel veel Km 30.000 +, 3 jaar geleden kon ik nog zonder moeite netjes invoegen bij een file ( als er een rijbaan was afgesloten) nu moet je al bijna de auto er scheef tussen drukken om maar iets ruimte te krijgen. En dan moet je oppassen dat je ook nog niet het grote licht krijgt of de middelvinger (mij 1 keer gebeurt) :shame:
Domaso
 
Avatar
 
Subject:

Re: Volvo rijders staan op de 3e plek slechtste chauffeurs

 · 
Posted: 15.03.2016 - 09:23  ·  #4
Ik zit wel in de beste leeftijdscategorie.....


voor wat het waard is. :D
wannahaveV70
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amersfoort
Leeftijd: 46
Berichten: 188
Geregistreerd: 07 / 2011
Subject:

Re: Volvo rijders staan op de 3e plek slechtste chauffeurs

 · 
Posted: 15.03.2016 - 09:36  ·  #5
Tsja, onderzoekjes... De Volvo-liefhebbers hier zijn vast zuinig op hun beestje en de V40 D2 R-Design leaserijders hebben misschien wat meer de Audi-rijstijl? Who knows...

Er is mogelijk meer agressie maar denk vooral dat het gewoon veel drukker is geworden. Ik geef een ander altijd ruimte om in of uit te voegen of van baan te wisselen. Voor sommigen is dat nu eenmaal spannend/ men is gestresst/ vul maar in, ik ben zelf altijd relaxed onderweg, heb nooit haast (ja, dat kan, echt!). Maar tegelijkertijd rij ik vlot door, zorg ik voor duidelijk 'presence', gebruik ik m'n richtingaanwijzers, pas m'n snelheid aan bij invoegen, maak goed gebruik van de lengte van de stroken maar voeg wél tijdig en netjes in en op de hoofdbaan sluit ik wel aan, ik laat er ook geen 3 tussen want we moeten gewoon ritsen en doorrijden!

Ik moet zeggen dat ik naar mijn idee weinig last heb van verkeersaso's, en ik geloof dat je eigen handelen en attitude daarbij helpt en dat je dan zelf tóch een nette anticiperende automobilist kunt zijn.

P.s. Alleen in België helaas 1 onvrijwillige vechtpartij op de snelweg gehad, 20 jaar geleden. We werden klemgereden op de linker baan (!) en iemand begon op m'n pa in te slaan. Diegene had denk ik niet de 19-jarige sportieve adolescent op de achterbank gezien, ik kon niet anders dan ingrijpen vanwege het gevaar... Binnen 5 minuten waren wij weer op pad :bandit:
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 57
Homepage: stevemansveld.nl
Berichten: 2843
Geregistreerd: 08 / 2011
Subject:

Re: Volvo rijders staan op de 3e plek slechtste chauffeurs

 · 
Posted: 15.03.2016 - 10:02  ·  #6
Hahahaha :D :D Citroën rijders de beste rijders hahahaha :D :D


Hoe vaak ik een citroën rijder zie Oeps op de weg...

Oh, onderzoekje van de Telegraaf, ahhhh, oke, blijkt weer om het maar niet te serieus nemen dus
The_ike_master
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Houten
Leeftijd: 42
Berichten: 346
Geregistreerd: 12 / 2015
Subject:

Re: Volvo rijders staan op de 3e plek slechtste chauffeurs

 · 
Posted: 15.03.2016 - 10:08  ·  #7
Ik denk inderdaad dat dit onderzoekje niet veel voorstelt. Telegraaf is nou niet bepaald hoogstaand ;)
Denk eerder dat dit gewoon klakkeloos is overgenomen van een paar verzekeraars die graag de premie omhoog willen hebben van de grootste doelgroepen.
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Almere
Leeftijd: 53
Berichten: 2746
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: Volvo rijders staan op de 3e plek slechtste chauffeurs

 · 
Posted: 15.03.2016 - 10:35  ·  #8
Sorry jongens. Mijn schuld. Met 3 aanrijdingen.
PvL
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Omgeving Arnhem
Berichten: 3209
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: Volvo rijders staan op de 3e plek slechtste chauffeurs

 · 
Posted: 15.03.2016 - 11:11  ·  #9
... LOL ...
olaf
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Biddinghuizen
Berichten: 1878
Geregistreerd: 01 / 2010
Subject:

Re: Volvo rijders staan op de 3e plek slechtste chauffeurs

 · 
Posted: 15.03.2016 - 11:32  ·  #10
Denk dat de gemiddelde leeftijd van de volvo rijder schrikbarend hoog is , en dus ook de foutjes en slechte aanpassingsvermogen door leeftijd .

En onze brokkenmaker uit almere doet er nog een schep op .
Enige verschil is dat ie zijn auto zelf repareerd , de oudjes met hun dikke bankrekeningen blijven lekker achterover zittend aan de sigaar trekken , met de volvo leen auto , tot de verzekering waar wij aan mee betalen de boel weer krasvrij heeft laten repareren .

Oei vergeet ik bijna , denk dat de gas rijders ook maar is meer premie moeten gaan betalen , zijn ook een gevaar op de weg met de gasbakken , ook hun manier van denken is merkwaardig .
Volvo_V70
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Noord-Groningen
Leeftijd: 29
Berichten: 1384
Geregistreerd: 07 / 2011
Subject:

Re: Volvo rijders staan op de 3e plek slechtste chauffeurs

 · 
Posted: 15.03.2016 - 11:35  ·  #11
De mooiste statistiek vind ik nog wel de 'per provincie' :lol: :*
De beste rijders komen schijnbaar uit, achtereenvolgens, Friesland, Groningen en Drenthe. De slechtste uit Zuid-Holland, Noord-Brabant en Utrecht. Doen we het toch goed in Groningen :]
Waarom heb ik nou toch het gevoel dat het voornamelijk iets te maken heeft met de bevolkingsdichtheid in die provincies??? Waarom zie ik daar een perfect logische lijn in???? (A)
:wtf:
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Almere
Leeftijd: 53
Berichten: 2746
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: Volvo rijders staan op de 3e plek slechtste chauffeurs

 · 
Posted: 15.03.2016 - 12:47  ·  #12
Quote door olaf

Oei vergeet ik bijna , denk dat de gas rijders ook maar is meer premie moeten gaan betalen , zijn ook een gevaar op de weg met de gasbakken , ook hun manier van denken is merkwaardig .


Huh? Wat een haat ineens. Leg uit. :bandit: :bandit:
TeunEbb
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Aalten
Leeftijd: 31
Berichten: 334
Geregistreerd: 09 / 2015
Subject:

Re: Volvo rijders staan op de 3e plek slechtste chauffeurs

 · 
Posted: 15.03.2016 - 12:54  ·  #13
Quote door grrroovedude

Quote door olaf

Oei vergeet ik bijna , denk dat de gas rijders ook maar is meer premie moeten gaan betalen , zijn ook een gevaar op de weg met de gasbakken , ook hun manier van denken is merkwaardig .


Huh? Wat een haat ineens. Leg uit. :bandit: :bandit:


Precies lijkt alsof iemand weer eens de eeuwenoude discussie wil doen oplaaien waar op dit forum al zat over gepraat is. Denk dat dat een beetje onnodig is.. en helemaal in dit draadje...
olaf
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Biddinghuizen
Berichten: 1878
Geregistreerd: 01 / 2010
Subject:

Re: Volvo rijders staan op de 3e plek slechtste chauffeurs

 · 
Posted: 15.03.2016 - 13:23  ·  #14
Quote door grrroovedude

Quote door olaf

Oei vergeet ik bijna , denk dat de gas rijders ook maar is meer premie moeten gaan betalen , zijn ook een gevaar op de weg met de gasbakken , ook hun manier van denken is merkwaardig .


Huh? Wat een haat ineens. Leg uit. :bandit: :bandit:


Geen haat daar doe ik niet aan , gewoon even lekker stoken , meer niet .
folke3
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oosterhout
Leeftijd: 75
Berichten: 3661
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: Volvo rijders staan op de 3e plek slechtste chauffeurs

 · 
Posted: 15.03.2016 - 14:45  ·  #15
Quote door grrroovedude

Sorry jongens. Mijn schuld. Met 3 aanrijdingen.


Ik compenseer jouw gedrag, door:
A: uit Brabant te komen
B: oud te zijn
C: in een Volvo te rijden
en toch meer dan 15 jaar schadevrij te rijden, zowel met de Volvo als met eindeloos veel verschillende trucks, met een gemiddeld aantal kilometers van 60.000/ jaar. Dus onze verzekerings maatschappij neemt jouw en mijn aantal brokken in ogenschouw, zit achterover en zegt: Gaat goed zo!
 
Selected quotes for multi-quoting:   0