Ook Volvo roert zich op de New York International Auto Show. Het Zweedse merk neemt de R-Design-versies van de S60, V60 en XC60 mee.
Alle R-Design-versies hebben een nieuwe neus met een frameloze grille in de kleur Matte Black. We zien hoogglanzend zwarte strepen, een zijdeglanzend metaalkleurige diagonaal en een R-Design-embleem. Het speciale Ixion-wiel is op de S60 en V60 leverbaar met een diameter van 19 inch, op de XC60 is dit 20 inch. Aan de achterzijde zien we een diffuser met aerodynamische vinnen en unieke R-Design uitlaatpijpen.
Binnenin monteert Volvo standaard sportstoelen. Ze zijn bekleed met een mix van zwart nubuck textiel en leder. Een blauw R-Design logo maakt het feest compleet. Volledig lederen bekleding is een optie. Het TFT Crystal instrumentenpaneel heeft drie standen: Elegance, Eco en Performance.
De sportieve versie heeft een 15 millimeter verlaagd onderstel dat 15 procent stijver is dan dat van de reguliere modellen. De S60 en V60 R-Design hebben bovendien andere dempers aan de achterzijde.
De R-Design uitmonstering is te combineren met alle motoriseringen. De T6-versies gaan voortaan sneller naar 100 km/h. In het geval van de S60 duurt dit nu 5,9 seconden (was 6,1 seconden), bij de V60 6,0 in plaats van 6,2 seconden en de XC60 T6 R-Design heeft voortaan 6,9 seconden in plaats van 7,3 seconden nodig voor het bekende sprintje.
Volvo verwacht dat 25 procent van de kopers voor de R-Design versies gaat kiezen. De prijzen zijn inmiddels bekend.
Motorisering S60 V60 XC60
T3 35.195 37.195 -
T4 38.195 40.195 -
T4 F 39.195 41.195 -
T5 Powershift 47.295 49.295 54.995
T6 AWD Geartronic 64.495 66.495 76.595
D2 (20% bijtelling) 35.795 37.795 -
D3 - - 49.995
D4 38.995 40.995 52.995
D4 AWD - - 56.995
D5 43.495 45.495 -
D5 AWD - - 58.995
S60
V60
XC60
(bron: autoweek)
Alle R-Design-versies hebben een nieuwe neus met een frameloze grille in de kleur Matte Black. We zien hoogglanzend zwarte strepen, een zijdeglanzend metaalkleurige diagonaal en een R-Design-embleem. Het speciale Ixion-wiel is op de S60 en V60 leverbaar met een diameter van 19 inch, op de XC60 is dit 20 inch. Aan de achterzijde zien we een diffuser met aerodynamische vinnen en unieke R-Design uitlaatpijpen.
Binnenin monteert Volvo standaard sportstoelen. Ze zijn bekleed met een mix van zwart nubuck textiel en leder. Een blauw R-Design logo maakt het feest compleet. Volledig lederen bekleding is een optie. Het TFT Crystal instrumentenpaneel heeft drie standen: Elegance, Eco en Performance.
De sportieve versie heeft een 15 millimeter verlaagd onderstel dat 15 procent stijver is dan dat van de reguliere modellen. De S60 en V60 R-Design hebben bovendien andere dempers aan de achterzijde.
De R-Design uitmonstering is te combineren met alle motoriseringen. De T6-versies gaan voortaan sneller naar 100 km/h. In het geval van de S60 duurt dit nu 5,9 seconden (was 6,1 seconden), bij de V60 6,0 in plaats van 6,2 seconden en de XC60 T6 R-Design heeft voortaan 6,9 seconden in plaats van 7,3 seconden nodig voor het bekende sprintje.
Volvo verwacht dat 25 procent van de kopers voor de R-Design versies gaat kiezen. De prijzen zijn inmiddels bekend.
Motorisering S60 V60 XC60
T3 35.195 37.195 -
T4 38.195 40.195 -
T4 F 39.195 41.195 -
T5 Powershift 47.295 49.295 54.995
T6 AWD Geartronic 64.495 66.495 76.595
D2 (20% bijtelling) 35.795 37.795 -
D3 - - 49.995
D4 38.995 40.995 52.995
D4 AWD - - 56.995
D5 43.495 45.495 -
D5 AWD - - 58.995
S60
V60
XC60
(bron: autoweek)