Volvo S80 foutmeldingen

 
 
 
 
 
Jermaine1987
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 136
Geregistreerd: 02 / 2016
Subject:

Volvo S80 foutmeldingen

 · 
Posted: 03.02.2016 - 13:24  ·  #1
Hi Allemaal,

Ik heb sinds kort een Volvo s80 die ik 2e hands heb gekocht echter zijn er wat problemen mee.
Het begint met het ABS lampje dat uit en aan blijft gaan. en dan met het bericht om Z.S.M stoppen a.u.b. de auto reageert op zich normaal
maar soms krijg je dat de auto wanneer ik stil sta aangeeft dat ik 50 ga of soms 80. Toen hij dit aangaf ging hij daarna stotterend weg ook (alleen bij de 80).

Ik ben naar de garage gegaan en die gaven aan dat al hij een tijd stil staat en dat de olie gewoon wat dikker geworden is bij de schakelbak en dat hij daardoor raar kan reageren. (heeft iets van een jaar stil gestaan)

Dan heb ik 1x zover gehad dat ik tijdens het rijden even een paar tikken kreeg alsof er op de rem gedrukt werd.

Ook heb ik soms dat ik wil parkeren in zijn achteruit dat hij dan niet achteruit gaat.
Soms trekt de auto opeens ook erg langzaam op.

Het begon met de abs lichten soms aan maar hij lijkt nu vaker aan te blijven.
tevens als die lichten weg gaan en ze daarna weer terug komen is de kans groot dat 5 min daarna als ik moet stoppen voor een stoplicht 1 van de volgende dingen gebeuren:
langzaam wegrijden (maakt wel gewoon toeren) of hij geeft een snelheid aan terwijl ik stil sta.

Bij alles is het probleem gefixed wanneer ik de auto aan en uit zet.
het lijkt voor mij alsof het auto systeem compleet van slag is.

Ik heb meerdere dingen nagekeken op forums en 1 daarvan is ook dat de accu misschien niet goed is, maar ik zelf zie geen link naar dat probleem? maar het kan misschien dan zijn dat de ABS computer niet genoeg power krijgt?
Er zit een 53 AH accu in, en qua wat ik kon lezen is dit relatief weinig voor een Volvo?

ik heb ook in het systeem gekeken van mijn volvo via mijn dashboard en dit was ik zeg maar kon zien:

ABS not checked
TCM DTC Set
ECM DTC set
AUM DTC set
CEM DTC set
DIM ready
DDM DTC set
PDM DTC set
REM Checking
SWM DTC set
PHM DTC set
UEM DTC set

Ik hoop dat iemand hier ervaring mee hebt.
Ik ga hem zo snel mogelijk uit laten lezen want waar ik de auto haalde zegt dat er niks was en dat is gewoon....
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 62
Berichten: 5831
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Volvo S80 foutmeldingen

 · 
Posted: 03.02.2016 - 13:39  ·  #2
Inderdaad gewoon zsm even uit laten lezen. woonplaats onbekend dus zoek zelf even een forumlid in de buurt en stuur m een PM.:
topic.php?t=8060
Jermaine1987
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 136
Geregistreerd: 02 / 2016
Subject:

Re: Volvo S80 foutmeldingen

 · 
Posted: 03.02.2016 - 14:06  ·  #3
Ik had met Dirk al contact gehad alleen had hij een verkeerd nummer gestuurd en heb ik tot heden helaas nog niet kunnen bellen om een afspraak te maken hiervoor.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0