Volvo in de sneeuw, ik wordt er gelukkig van.

 
 
 
 
 
maurits
In nagedachtenis
Avatar
Geslacht:
Locatie: Afferden, Gld
Leeftijd: 66
Berichten: 1035
Geregistreerd: 10 / 2008
Subject:

Re: Volvo in de sneeuw, ik wordt er gelukkig van.

 · 
Posted: 16.01.2013 - 14:55  ·  #16
vpi
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 51
Berichten: 678
Geregistreerd: 05 / 2011
Subject:

Re: Volvo in de sneeuw, ik wordt er gelukkig van.

 · 
Posted: 16.01.2013 - 17:03  ·  #17
En voor wat betreft winterbanden; als ik tijdens het rijden in winterse omstandigheden mag kiezen tussen een chauffeur met gezond verstand en zomerbanden onder zijn auto of een chauffeur zonder gezond verstand met winterbanden onder zijn auto, dan kies ik voor het eerste. Dus als er iets verplicht gesteld moet worden dan is het gezond verstand.

Daar krijg je een lekker voorspelbaar antwoord op, een retorische vraag wordt dat ook wel genoemd :sleep:
Dr.Dream
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Übach-Palenberg (Scherpenseel)
Leeftijd: 42
Berichten: 1312
Geregistreerd: 10 / 2012
Subject:

Re: Volvo in de sneeuw, ik wordt er gelukkig van.

 · 
Posted: 16.01.2013 - 17:54  ·  #18
Quote door vpi
En voor wat betreft winterbanden; als ik tijdens het rijden in winterse omstandigheden mag kiezen tussen een chauffeur met gezond verstand en zomerbanden onder zijn auto of een chauffeur zonder gezond verstand met winterbanden onder zijn auto, dan kies ik voor het eerste. Dus als er iets verplicht gesteld moet worden dan is het gezond verstand.
Daar krijg je een lekker voorspelbaar antwoord op, een retorische vraag wordt dat ook wel genoemd :sleep:

Mooi gezegd. Helemaal mee eens! :D
raysa
 
Avatar
 
Subject:

Re: Volvo in de sneeuw, ik wordt er gelukkig van.

 · 
Posted: 16.01.2013 - 19:10  ·  #19
Doe mij maar gezond verstand, winterbanden en een dikke Volvo :*
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39732
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Volvo in de sneeuw, ik wordt er gelukkig van.

 · 
Posted: 16.01.2013 - 20:32  ·  #20
Quote door raysa

Vandaar de sleewandeling, niet vanwege een lege accu :P


De slee heet volvo.
Als de accu leeg is dan druk je deze niet aan, maar ga je een wandeling maken.
Resumerend: sleewandeling. :D





Quote door raysa

Doe mij maar gezond verstand, winterbanden en een dikke Volvo :*


Als je dat maar weet. ;-)
Rients
 
Avatar
 
Subject:

Re: Volvo in de sneeuw, ik wordt er gelukkig van.

 · 
Posted: 16.01.2013 - 21:43  ·  #21
Hier in het noord-oosten van friesland nog steeds geen millimeter sneeuw gezien..
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Volvo in de sneeuw, ik wordt er gelukkig van.

 · 
Posted: 16.01.2013 - 22:07  ·  #22
;) Op gedrag van sommige mensen is niet te anticiperen.

Deelnemen aan het verkeer betekent dat (in welke hoedanigheid dan ook) je je te houden hebt aan de regels in het verkeer. Daar hoort ook bij dat je er voor zorgt dat je anderen niet in gevaar brengt met roekeloos gedrag.

;) Helaas zijn er sommige "randdebielen" die daar anders over nadenken. Kun je daar dan op anticiperen? De enige oplossing is dat je alleen op straat komt als die randdebielen verdwenen zijn.
raysa
 
Avatar
 
Subject:

Re: Volvo in de sneeuw, ik wordt er gelukkig van.

 · 
Posted: 16.01.2013 - 22:14  ·  #23
Quote

Ik houd niet van die gele poppetjes die waarschuwen voor spelende kinderen op straat, waarmee de ouders eigenlijk zeggen : de straat is de speeltuin

Hier wil ik graag op inhaken, wij hebben ook geen verkeersmannetje omdat dat werkt als een rode lap op een stier. Die was zo kapot :devil:
Nu zet ik aan het begin van de straat, net na de bocht, een enorme Mammoet/Berg skelter aan de kant van de weg waardoor automobilisten op dat moment beseffen dat er kinderen spelen en zo gedwongen worden langzamer door de bocht te komen omdat ze anders de auto kapot rijden tegen die enorme skelter. En hun auto rijden ze liever niet kapot, kleine kinderen intersseert ze volgens mij niks. Kinderen moeten kunnen spelen in een woonwijk, het is namelijk een WOONWIJK, geen racebaan!

Kinderen horen te spelen, in de speeltuin maar ook zeker in de straat <_<
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39732
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Volvo in de sneeuw, ik wordt er gelukkig van.

 · 
Posted: 16.01.2013 - 22:21  ·  #24
Juist, gewoon een kwestie van rekening houden met elkaar.
Jammer dat er altijd lieden zijn die zichzelf meer als een "Remy" zien.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Volvo in de sneeuw, ik wordt er gelukkig van.

 · 
Posted: 16.01.2013 - 22:32  ·  #25
;) dan praat je over grotere kinderen.

Ik heb het in dit geval over kleine kinderen <<<<3 jaar. De vraag is waar neem je als ouder de verantwoordelijkheid, net als die fietser die denkt nog te kunnen fietsen met z'n kind achterop de fiets. Mijn zoontje mocht niet alleen de straat op totdat ik zeker wist dat ie zich bewust was van de gevaren van de openbare weg.

Ik heb ooit een keer in mijn leven een kind voor mijn ogen kapot zien rijden, of het kind nog leeft weet ik niet. Zo ja, dan is het sinds die tijd waarschijnlijk zwaar gehandicapt. Letterlijk. Op 2 meter afstand. Dat wil je nooit meer zien. Het erge was dat in dit geval de automobilist wel er op aan te spreken was (bushalte, zebra pad en gewoon met volle snelheid de bus inhalen terwijl er net mensen waren uitgestapt).

Ik kan zo nog veel meer voorbeelden bedenken die (gelukkig) niet zo slecht zijn afgelopen, maar waar de automobilist eigenlijk niet veel aan kon doen.

Als mensen risico willen nemen, dan is dat hun eigen verantwoordelijkheid en de consequenties als er iets fout gaat moet je dan niet op een ander afschuiven. Maar ik besef heel goed dat er grote volksstammen zijn die graag op een andere manier naar het leven kijken. Met alle vervelende consequenties van dien.
raysa
 
Avatar
 
Subject:

Re: Volvo in de sneeuw, ik wordt er gelukkig van.

 · 
Posted: 17.01.2013 - 09:20  ·  #26
Nu begrijp ik beter wat je bedoeld en kan er in komen.
Onze jongens spelen inderdaad pas vanaf 5 (de tweede dus nog maar net) alleen buiten en meestal gaat mijn vrouw op het bankje in de voortuin zitten om ze toch in de gaten te houden en eventueel te assisteren bij een gevallen kind oid


Quote

(bushalte, zebra pad en gewoon met volle snelheid de bus inhalen terwijl er net mensen waren uitgestapt).


Dit lijkt sterk op een gevalletje hier in het dorp. Die mensen hebben dus echt geen verstand. Helaas ben ik nogal temperamentvol (Italiaans bloed O-) ) en heb het dus regelmatig aan de stok met van die achterlijke automobilisten. Begrijp me goed, iedereen kan een inschattingsfout maken maar bewust een bus inhalen bij eeen zebrapad of volgas langs een school, zebrapad midden in het dorp... Tja, dan vraag je om een reactie van mij... :devil:
 
Selected quotes for multi-quoting:   0