Volvo in de sneeuw, ik wordt er gelukkig van.

 
 
 
 
 
raysa
 
Avatar
 
Subject:

Volvo in de sneeuw, ik wordt er gelukkig van.

 · 
Posted: 15.01.2013 - 17:27  ·  #1
Vandaag werden we in Nederland verblijdt met een mooie laag sneeuw. Ik woon dicht bij het strand en een flinke wandeling door de duinen en het bos stond op het programma nadat mijn vrouw en ik de kinderen per slee naar school hadden gebracht.
Ik ben gek op sneeuw en maak dan dus ook genoeg foto's.
Volgens mij heb ik ook nog wel ergens een foto van de S60 onder de sneeuw, zal eens zoeken.

Hier de rode dame onder een witte laag:
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39723
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Volvo in de sneeuw, ik wordt er gelukkig van.

 · 
Posted: 15.01.2013 - 17:42  ·  #2
Toch is het verradelijk.
In de auto heb ik weinig van de gladheid gemerkt en dat terwijl het wel degelijk glad was.
Heb er overigens al aardig wat zien krabben om voorruit te komen,.....zomerbanden of de kwaliteit van de auto ?
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Volvo in de sneeuw, ik wordt er gelukkig van.

 · 
Posted: 15.01.2013 - 17:49  ·  #3
Het staat wel mooi bij een Volvo. Lijkt net of ze er voor ontworpen zijn die winterse omstandigheden.

Maar er mee rijden in de sneeuw is nog leuker. Met STC en de knop van de automaat in de W-stand heb ik eigenlijk nog geen last gehad van slippende wielen. Winterbanden, automaat en STC werken goed samen en dan is het leuk om te zien hoe de auto zich door deze winterse omstandigheden weet te slaan. Toch blijf ik zeggen winterse omstandigheden en Nederland gaat niet echt samen.

Vanmiddag heel eventjes mijn auto ergens geparkeerd, komt er een fietser met kind achterop de hoek om rijden. Nu vind ik sowieso fietsen met dit weer met een kind achterop niet het meest slimme. Opeens pats -boem. En daar lag de fiets, halve meter van mijn auto vandaan. Gelukkig niet tegen mijn auto aangevallen. De fietser keek me een beetje treurig aan waarop mijn antwoord was ;) dat heb je met fietsen met dit soort weersomstandigheden.

Niet iedereeen is zo goed voorbereid op deze weersomstandigheden, en kan daarom alleen maar zeggen : blij dat ik Volvo rij.

@Bigdog

Zomerbanden en de kwaliteit van de auto. Rijden met zomerbanden zou met dit soort weersomstandigheden verboden moeten worden. Net zo als rijden met de fiets.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39723
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Volvo in de sneeuw, ik wordt er gelukkig van.

 · 
Posted: 15.01.2013 - 17:59  ·  #4
Quote door EnnoE34

Zomerbanden en de kwaliteit van de auto. Rijden met zomerbanden zou met dit soort weersomstandigheden verboden moeten worden. Net zo als rijden met de fiets.


Ik zie nog wel gebeuren dat winterbanden verplicht worden en terecht.
Dat die fietser een smak maakt, had deze kunnen voorzien.
Dat kind had geen keuze en daar heb ik wel medelijden mee.
Echt slecht, een voorbeeld voor het niet nadenken.
Rome
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Gelderland
Leeftijd: 50
Berichten: 97
Geregistreerd: 09 / 2012
Subject:

Re: Volvo in de sneeuw, ik wordt er gelukkig van.

 · 
Posted: 15.01.2013 - 18:52  ·  #5
Hierbij enkele foto's van mijn S70 (21 december 2009)
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
raysa
 
Avatar
 
Subject:

Re: Volvo in de sneeuw, ik wordt er gelukkig van.

 · 
Posted: 15.01.2013 - 20:59  ·  #6
Winterbanden altijd, ook (of juist) onder een Volvo en alleen van een fatsoenlijk merk.
Veiligheid zit niet alleen in je kreukelzone.

Quote

Het staat wel mooi bij een Volvo. Lijkt net of ze er voor ontworpen zijn die winterse omstandigheden.


Inderdaad, dat heb ik nou ook :love: .

Fietsen met deze omstandigheden is niet verstandig, zeker niet met een kindje achterop.
Vandaar de vroege sleewandeling vandaag ;-)
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39723
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Volvo in de sneeuw, ik wordt er gelukkig van.

 · 
Posted: 15.01.2013 - 21:10  ·  #7
Quote door raysa

Vandaar de vroege sleewandeling vandaag ;-)


Euh, accu leeg ?
Chris de Vries
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Friesland
Leeftijd: 51
Homepage: Www.stalhetpeertje…
Berichten: 366
Geregistreerd: 12 / 2012
Subject:

Re: Volvo in de sneeuw, ik wordt er gelukkig van.

 · 
Posted: 15.01.2013 - 21:11  ·  #8
Zijn er meer mooie plaatjes van Volvo in de sneeuw..... Ik mis het sneeuw.
Hier, in het hoge noorden, is het kaal en koud....
koopje
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Heesch ( Noord Brabant )
Leeftijd: 65
Berichten: 601
Geregistreerd: 04 / 2012
Subject:

Re: Volvo in de sneeuw, ik wordt er gelukkig van.

 · 
Posted: 15.01.2013 - 21:41  ·  #9
zoonlief
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Volvo in de sneeuw, ik wordt er gelukkig van.

 · 
Posted: 15.01.2013 - 21:47  ·  #10
Quote door Bigdog

Dat die fietser een smak maakt, had deze kunnen voorzien.
Dat kind had geen keuze en daar heb ik wel medelijden mee.
Echt slecht, een voorbeeld voor het niet nadenken.


Dat heb je als je in Almere woont, zoals ik. Dan kom je vaker dit soort situaties tegen. Ik ben in ieder geval opgegroeid in winterse omstandigheden in de winter in het oosten van Nederland. Wel geprobeerd om soms te fietsen met sneeuw, maar ik herinner me goed dat dit geen succes was. Ik betwijfel of deze fietser in zijn jeugd ooit sneeuw had meegemaakt.

Idd zielig voor het kindje, mooi voorbeeld hoe je het niet moet doen. Maar hij was niet de enige op z'n fietsje. Je blijft je verbazen dat mensen niet beseffen welke risico's ze nemen. Als auto kun je niet anticiperen op een fiets die plotseling onderuit gaat op het moment dat jij er net komt aanrijden.

De remtest welke ik altijd uitvoer met dit soort weersomstandigheden laat altijd weer zien : hoe goed je bent toegerust voor de winter, de weg is altijd gladder dan je vermoedt. Dus voorzichtigheid is altijd geboden daar waar noodzakelijk. Vanuit die optiek bezien denk ik....waarom meer rijden dan noodzakelijk? En waarom risico's nemen als het niet nodig is.
ProVolvo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Z.O. Brabant
Leeftijd: 64
Berichten: 2397
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Volvo in de sneeuw, ik wordt er gelukkig van.

 · 
Posted: 16.01.2013 - 00:27  ·  #11
Quote door EnnoE34

Opeens pats -boem. En daar lag de fiets, halve meter van mijn auto vandaan. Gelukkig niet tegen mijn auto aangevallen. De fietser keek me een beetje treurig aan waarop mijn antwoord was ;) dat heb je met fietsen met dit soort weersomstandigheden.


Er wordt hierop commentaar gegeven dat je om dit soort situaties vraagt als je met dit weer op de fiets stapt.
Blijkbaar zijn zij allen in de luxe positie om met de auto te gaan of hebben ze de mogelijkheid om te zeggen: ik blijf thuis :sleep: Let wel: niet iedereen heeft die mogelijkheid en is aangewezen op het openbaar vervoer :sick: of de fiets.
In deze economisch mindere tijden hoor ik van anderen dat men geen andere keuze heeft.
Dr.Dream
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Übach-Palenberg (Scherpenseel)
Leeftijd: 42
Berichten: 1312
Geregistreerd: 10 / 2012
Subject:

Re: Volvo in de sneeuw, ik wordt er gelukkig van.

 · 
Posted: 16.01.2013 - 09:42  ·  #12
Quote door ProVolvo

Blijkbaar zijn zij allen in de luxe positie om met de auto te gaan of hebben ze de mogelijkheid om te zeggen: ik blijf thuis :sleep: Let wel: niet iedereen heeft die mogelijkheid en is aangewezen op het openbaar vervoer :sick: of de fiets.
In deze economisch mindere tijden hoor ik van anderen dat men geen andere keuze heeft.

... wel om de fiets te laten staan en te voet te gaan dan toch? :sleep:
TeeFive
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: 040
Berichten: 628
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Volvo in de sneeuw, ik wordt er gelukkig van.

 · 
Posted: 16.01.2013 - 09:55  ·  #13
Quote door koopje

zoonlief


Hij zal het niet van een vreemde hebben ? Tenminste als ik naar jou Avatar plaatje kijk! ;-)
Ze glijden wel fijn die 940's, veel stuuruitslag = veel drifthoek.

Kind achterop de fiets met dit winterweer? heel erg link! moet je eens indenken wat voor een smak dat kind maakt als de fiets onderuit gaat.... van bijna 1m hoog zijdelings naar beneden... zonder mogelijkheid om de val te breken. Als het hoofd de grond raakt kan het zomaar game over zijn! Ik vind het onverantwoord. Dan maar lopen.
raysa
 
Avatar
 
Subject:

Re: Volvo in de sneeuw, ik wordt er gelukkig van.

 · 
Posted: 16.01.2013 - 10:01  ·  #14
Quote door Dr.Dream

Quote door ProVolvo

Blijkbaar zijn zij allen in de luxe positie om met de auto te gaan of hebben ze de mogelijkheid om te zeggen: ik blijf thuis :sleep: Let wel: niet iedereen heeft die mogelijkheid en is aangewezen op het openbaar vervoer :sick: of de fiets.
In deze economisch mindere tijden hoor ik van anderen dat men geen andere keuze heeft.

... wel om de fiets te laten staan en te voet te gaan dan toch? :sleep:



Vandaar de sleewandeling, niet vanwege een lege accu :P
Paulussie
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Warmenhuizen
Berichten: 59
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Volvo in de sneeuw, ik wordt er gelukkig van.

 · 
Posted: 16.01.2013 - 14:37  ·  #15
Tja, ik ben er natuurlijk nog maar net en op het gevaar af dat ik mezelf meteen onmogelijk maak wil ik hier toch ook even op reageren.

Afgezien van het feit of het verstandig is om te gaan fietsen in de sneeuw, al dan niet met een kind achterop (vind ik niet), zou ik willen stellen dat, als je als automobilist niet kunt anticiperen op fietsers in de sneeuw, je wellicht je auto moet laten staan.

En voor wat betreft winterbanden; als ik tijdens het rijden in winterse omstandigheden mag kiezen tussen een chauffeur met gezond verstand en zomerbanden onder zijn auto of een chauffeur zonder gezond verstand met winterbanden onder zijn auto, dan kies ik voor het eerste. Dus als er iets verplicht gesteld moet worden dan is het gezond verstand.

Groet,

Paul
 
Selected quotes for multi-quoting:   0