Volvo stottert

 
 
 
 
 
Toetje
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 183
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

Volvo stottert

 · 
Posted: 02.04.2014 - 10:07  ·  #1
Dag mannen,

Alles goed hier? Hier vooralsnog alles ok :).

Ik heb een vraagje voor jullie. Onze Volvo doet sinds gister raar met starten. Hij start, stottert dan een beetje. Je ziet dan de toerenteller ook wat heen en weer gaan en uiteindelijk zakt ie weer gewoon naar stationair.

Enig idee wat dat zou kunnen zijn? En of het makkelijk op te lossen is. Ofwel, is dat duuah? 8-) . Toet wil natuurlijk wel gewoon naar het ziekenhuis kunnen als het zover is :P
tienklepper
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Geleen
Leeftijd: 47
Homepage: linkedin.com/in/ju…
Berichten: 3115
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Volvo stottert

 · 
Posted: 02.04.2014 - 12:55  ·  #2
Herkenbaar, bij mij ook het geval geweest vlak na aankoop. Er waren 2 dingen aan de hand. Ten eerste zat er een scheurtje in een luchtslang, waardoor er valse lucht aangezogen werd. Ten tweede had mijn ontsteking zijn beste tijd gehad. Bougies vervangen, alsook de bougikabels. Hiervan was er 1 licht gecorrodeerd en maakte slecht contact. De verdelerkap is toen gelijk mee vervangen. Succes ermee!
Toetje
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 183
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

Re: Volvo stottert

 · 
Posted: 03.04.2014 - 18:10  ·  #3
Dank voor je antwoord Tienklepper. We zijn er even mee langs de garage geweest. Hij denkt aan een kapotte temperatuursensor omdat ie het alleen bij een koude start doet. Maar hiervoor moeten we hem even s avonds afleveren zodat hij hem 's ochtends ook bij die zelfde koude start even kan checken.

Verder moeten de achterschijven ook vervangen en even gekeken worden waarom de rechterschijf kan roesten. Die bleek dat namelijk te doen. Tja, het blijft natuurlijk een omaatje :D. Dus het een en ander zullen we wel tegenkomen. Vooralsnog rijdt ze nog steeds als een heerlijk knorrend naaimachientje :D.

Ik zal jullie op de hoogte houden van wat er nu werkelijk was. Het is even schipperen tussen auto en zwangerschap momenteel aangezien ik bijna in het ziekenhuis moest blijven afgelopen maandag.
tienklepper
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Geleen
Leeftijd: 47
Homepage: linkedin.com/in/ju…
Berichten: 3115
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Volvo stottert

 · 
Posted: 04.04.2014 - 12:41  ·  #4
Wat de temperatuursensor precies doet weet ik niet en of dit dan effect kan hebben op het stotteren ook niet. Het zal iets met temperatuur zijn neem ik aan! O-)

Bij mij is begin dit jaar mijn thermostaat vervangen. Motor werd niet meer warm en verbruikte substantieel meer benzine. Hij stortterde niet, maar de sensor en de thermostaat zullen ook niet hetzelfde zijn.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0