Volvo v50 probleem met mr12volt

 
 
 
 
 
Sep1983
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Made
Leeftijd: 41
Berichten: 327
Geregistreerd: 02 / 2018
Subject:

Volvo v50 probleem met mr12volt

 · 
Posted: 30.12.2023 - 21:54  ·  #1
Goedenavond, een vraagje ik heb vanochtend een kennis meegeholpen met het monteren van een mr12volt voor de v50.

Het is een v50 2005 high performance zonder cd wisselaar en met navigatie. Alles volgens handleiding aangesloten, je kunt pairen met de carkit alleen is er via de headunit geen verandering cd = cd en radio = radio.

Ik dacht ik kijk vd week wel even maar nu begrijp ik dat de radio helemaal niet meer aangaat. Hebben jullie mogelijk een tip hoe dit te troubleshooten? Ik lees een en ander over most security. En aan de andere kant begrijp ik dat we de navigatie most kabel niet hebben aangesloten.

Ik heb wel een vida dice, maar ik ben even benieuwd waar te zoeken. As donderdag aan de slag maar misschien hebben jullie tips? Dank je wel

Gr Sep
M95
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 439
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Volvo v50 probleem met mr12volt

 · 
Posted: 31.12.2023 - 09:09  ·  #2
In m'n XC90 was het ook zo dat de radio niet meer aan ging na het loskoppelen van de module. Aangesloten werkte het wel allemaal.

Voldoet de auto aan de (eventuele) vereisten van de module en heb je al geprobeerd om de auto even spanningsloos te maken?
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3734
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: Volvo v50 probleem met mr12volt

 · 
Posted: 31.12.2023 - 16:26  ·  #3
De glasvezelkring moet gesloten zijn. Dus geen losse stekkers. Afkoppelen RTI (glasvezel los, de rest aangesloten houden) hoeft niet altijd, eerst testen. Als het wel moet, dan moet je een glasvezellus op de losse stekker van de RTI zetten.
Voeding moet constant zijn en van achter de cd-speler komen. De glasvezelaansluiting komt op het display, dus stekker display los, die op de meegeleverde split-kabel en het mannetje daarvan weer op display aansluiten.
Juist instellen en dan moet ie echt werken.
Sep1983
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Made
Leeftijd: 41
Berichten: 327
Geregistreerd: 02 / 2018
Subject:

Re: Volvo v50 probleem met mr12volt

 · 
Posted: 01.01.2024 - 12:35  ·  #4
Dank je wel. Ik vermoed dat daar het probleem zit. Dat het niet gesloten is want we hadden de glasvezel tbv rti niet. Die komt morgen of overmorgen binnen. Probeer ik het eerst daarmee sluitend te krijgen. Als zijnde gesloten systeem. Zit deze onder de voorstoel? Rechter voorstoel?
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3734
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: Volvo v50 probleem met mr12volt

 · 
Posted: 01.01.2024 - 13:47  ·  #5
De RTI speler zit in het dashboardkastje. Om deze te verwijderen (om bij de glasvezelstekker te kunnen) moet het voorste deel van het dashboardkastje verwijderd worden, anders krijg je je armen er niet tussen vrees ik.

Maar is de stekker van de RTI al los of niet? Als die nog vast zit, maar de radio niks meer doet, dan is er elders in het glasvezelnetwerk een probleem. Ook als is de glasvezelkring gesloten, als bijv de voeding van de Mr12Volt niet goed is (dus geen 12v op het kastje) dan wordt het optische signaal ook niet doorgezet.
Sep1983
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Made
Leeftijd: 41
Berichten: 327
Geregistreerd: 02 / 2018
Subject:

Re: Volvo v50 probleem met mr12volt

 · 
Posted: 01.01.2024 - 16:51  ·  #6
Ik heb en kan pairen met de carkit. Dat lijkt me dat deze qua voeding goed is aangesloten. Dan ga ik op zoek naar de rti, hier nog niet naar gekeken (tijdens inbouwen) later wel op de site gelezen dat die rti glasvezel kabel nodig is / was. As donderdag ga ik aan de slag, dank je wel Doeke voor het meedenken!
Sep1983
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Made
Leeftijd: 41
Berichten: 327
Geregistreerd: 02 / 2018
Subject:

Re: Volvo v50 probleem met mr12volt

 · 
Posted: 03.01.2024 - 15:27  ·  #7
Even de terugkoppeling, met hulp van bovenstaande reacties aan de slag gegaan. De voeding maakte geen goed contact meer, dit herstelt en radio weer aan. Dat was probleem 1 idd, 2 was geen audio, gelukkig was dit simpel. De dipswitches op het kastje zelf stonden op een 2005 type en die was een 2006 type. Nu werkt het goed, het netjes inbouwen en wegwerken heeft het meeste tijd gekost. Maar uiteindelijk alles werkt nu, netjes ingebouwd en ik kan weer rusten haha. Dank allemaal.
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3734
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: Volvo v50 probleem met mr12volt

 · 
Posted: 03.01.2024 - 21:14  ·  #8
 
Selected quotes for multi-quoting:   0