Volvo V60 T5 Bifuel

Mooi alternatief van Volvo

 
 
 
 
 
PDJ
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Den Oever
Leeftijd: 52
Berichten: 2938
Geregistreerd: 10 / 2014
Subject:

Volvo V60 T5 Bifuel

 · 
Posted: 11.01.2016 - 20:15  ·  #1
Idd een mooi gebaar van Volvo, het is alleen zo jammer dat CNG in nederland niet echt van de grond komt. Overal zouden CNG tankstations komen, ik heb er al bij verschillende bijgestaan met de bouw. Alleen zet het niet door. Ook bij mij in het dorp zou bij het nieuwe Avia station een CNG pomp komen, maar dat heeft men afgeblazen omdat er te weinig afzetmarkt voor zou zijn.
Wat ook erg jammer is, is dat de tanks zo verschrikkelijk groot zijn om een beetje actieradius te hebben. Voorbeeld: Een VW Caddy grijskenteken levert een kwart (!!) van zijn laadruimte in bij achterafinbouw voor een bereik van circa 300km (maar behoud wel zijn volledige benzine tank).Daar is dus nog veel aan te verbeteren.
TPR Powerflush
Forumsponsor
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1213
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Volvo V60 T5 Bifuel

 · 
Posted: 11.01.2016 - 22:59  ·  #2
Ik ben juist van een CNG S80 overgestapt naar een D5.
Belonen doet met het niet, het heeft niets met milieu te maken, met 32 CNG aan boord kon ik 5 a 600 km halen, maar als je de mensen straft met G3 tarief is de lol er snel af.
Daar komt nog bij dat de kg prijs van CNG in 3 jaar met ruimt 50% was gestegen....

Nu was ik in Zweden, afgelopen september, en sprak daar met iemand die ook CNG gebruikte in zn wagen, tja , in Zweden betaal je helemaal geen MRB als je CNG rijdt,
Daar snappen ze het kennelijk wel.....

In Zweden kan je al minimaal 5 jaar de V70 kopen met 2,5T met CNG installatie, ik zag er zelfs 1 in NL rijden vorige week, import wagen.

Nu zijn de modellen alleen nog met de 4 cyl motoren te krijgen vrees ik, maar CNG en Biogas zal de wagen zeker op lopen,
Je doet het echter wel voor Jan l*L in dit land, ze straffen je van alle kanten...
Alle centen gaan naar electrische wagens en hybrid wagens, daar pompen ze miljarden in....
Ik hou het bij diesel.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0