Volvo V70 Classic 2.5T AWD

Aankoop V70 Classic met 450.000km aan ervaring?

 
 
 
 
 
RoyvW
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Brunssum, Limburg
Berichten: 242
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Volvo V70 Classic 2.5T AWD

 · 
Posted: 25.11.2013 - 10:36  ·  #1
Deze vraag heb ik ook al gesteld op het andere Volvo forum, maar omdat hier ook het één en ander aan Classic ervaring is stel ik hem hier ook even. Ik ben al een tijdje opzoek naar een leuke Volvo voor naast de S60 te rijden voor mijn vriendin, misschien zelfs ter vervaning maar dat terzijde. Mijn oog is nu gevallen op een smakelijke V70 Classic wat ik altijd een pracht wagen heb gevonden. Het gaat om een Volvo V70 2.5T AWD (handbak) van 1997 met alle denkelijke opties, daarnaast heeft de auto een 120 liter LPG tank dat een actieradius van 1000KM mogelijk maakt. Het trekken van onze caravan lijkt me ook een genot met een 2.5T i.c.m. niveauregeling. Dat deze blokken met hydraulische kleppen een stuk betrouwbaarder zijn dan de nieuwere 2.4 blokken is een ding dat zeker is. Nu heeft de auto waar ik bij ga kijken bijna 450.000km aan ervaring achter de rug. Nu schrik ik niet snel van een pittige kilometerstand maar 450.000km zet mij wel aan het denken.

Wat zijn jullie meningen en ervaringen met dit type blok i.c.m. de kilometerstand en AWD?
Robbar
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Tiel
Leeftijd: 63
Berichten: 614
Geregistreerd: 05 / 2013
Subject:

Re: Volvo V70 Classic 2.5T AWD

 · 
Posted: 25.11.2013 - 14:03  ·  #2
Tja wat is wijsheid, de 10 kleppers op LPG zijn beresterk O-)
Heb zelf een V70 gereden met dik 5,5 ton op de teller en die gaf het gevoel er zo nog een tonnetje bij te rijden.
Nu heb ik een S70 10 klepper met bijna 4,5 Ton op de teller en hier ook hetzelfde gevoel. :D
Voordeel op LPG is dat het blok weing vervuild.
Ik heb met de V70 over 15.000 km gemiddeld 1 op 8 gereden en dat is gemiddeld voor stads en snelweg verkeer en ook een kleine ton met de sleurhut erachter.
120 liter gastank zorgt natuurlijk wel voor een grote(re) actieradius. Denk dat tussen de 900 en 1000 km wel mogelijk is.
TeeFive
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: 040
Berichten: 628
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Volvo V70 Classic 2.5T AWD

 · 
Posted: 25.11.2013 - 21:18  ·  #3
ik zou me bij die auto veel meer zorgen maken om de aandrijving (aftakking naar achter differentieel)
RoyvW
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Brunssum, Limburg
Berichten: 242
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Volvo V70 Classic 2.5T AWD

 · 
Posted: 26.11.2013 - 11:21  ·  #4
Quote door TeeFive

ik zou me bij die auto veel meer zorgen maken om de aandrijving (aftakking naar achter differentieel)


Waar moet ik op letten om te controleren of de aandrijving in orde is? Resonatie bij gasgeven o.i.d.?
TeeFive
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: 040
Berichten: 628
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Volvo V70 Classic 2.5T AWD

 · 
Posted: 26.11.2013 - 21:10  ·  #5
daar kan ik je weinig over vertellen want ik heb er zelf nooit een gehad (wel bijna eentje gekocht)
maar als je googlet op 'angle gear , 850XC, V70 R, AWD' dan kom je vanzelf allerlei verhalen tegen...

Deze vroege Volvo AWD auto's zijn erg gevoelig voor verschillend afgesleten banden (voor minimaal profiel + achter maximaal profiel = stress in de aandrijflijn. Die angle gear gaat dan kapot.
RoyvW
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Brunssum, Limburg
Berichten: 242
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Volvo V70 Classic 2.5T AWD

 · 
Posted: 27.11.2013 - 09:26  ·  #6
Quote door TeeFive

daar kan ik je weinig over vertellen want ik heb er zelf nooit een gehad (wel bijna eentje gekocht)
maar als je googlet op 'angle gear , 850XC, V70 R, AWD' dan kom je vanzelf allerlei verhalen tegen...

Deze vroege Volvo AWD auto's zijn erg gevoelig voor verschillend afgesleten banden (voor minimaal profiel + achter maximaal profiel = stress in de aandrijflijn. Die angle gear gaat dan kapot.


De gevoeligheid voor profielverschil is me bekend, mijn *kugh* Hyundai Santa Fe 4WD had daar ook last van. We zullen zaterdag wel zien wat eruit komt.
RoyvW
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Brunssum, Limburg
Berichten: 242
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Volvo V70 Classic 2.5T AWD

 · 
Posted: 02.12.2013 - 09:48  ·  #7
De eerste 2.5T en de AWD komen nergens positief uit qua echte degelijkheid. Scheurtjes in de blokken en kapotte AWD lijkt meer regel dan uitzondering. Nu kan het best zijn dat de auto waar ik intresse heb hier geen problemen mee heeft. Toch heb ik besloten om het niet te doen. Mijn vriendin is namelijk verloskundige en dient een degelijke auto te hebben die "probleemloos" is om z.s.m. bij een bevalling te zijn. Ze moet ook met deze auto verder het land is, zelf rij ik ook erg veel, dan is het inderdaad geen goede keuze of ik nu met de V70 ga rijden of mijn vriendin.

We gaan wel verder opzoek naar een V70 op LPG en dat zal een Classic moeten zijn omdat het model gewoon tijdloos is en deze wagens bijna beter op LPG lopen dan op benzine, de 170PK variant is dan een hele goede optie.

Bedankt voor het meedenken!
 
Selected quotes for multi-quoting:   0