Volvo V70 II Daytime Running Lights

 
 
 
 
 
Daylights
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Asten
Berichten: 27
Geregistreerd: 06 / 2023
Subject:

Volvo V70 II Daytime Running Lights

 · 
Posted: 06.08.2023 - 10:23  ·  #1
Ik ben op zoek naar een manier om LED DRL's te monteren op mijn V70 II uit 2006. Het liefst een bolt-on oplossing, of dat het er OEM uitziet. Dus liever niet een LED stripje van de Halfords wat je op de bumper plakt ;) Ik weet dat je in VIDA kan programmeren dat altijd iets van verlichting aanstaat, maar dan staan ook de achterlichten aan, wat behoorlijk wat energie kost. En elke rit de Xeon's aan kost nog meer, alsmede de levensduur van de verlichting.

Hoe hebben jullie dit gedaan? Misschien iets in de mistlampen gemonteerd?
wouwer
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: nijlen
Leeftijd: 39
Berichten: 83
Geregistreerd: 08 / 2021
Subject:

Re: Volvo V70 II Daytime Running Lights

 · 
Posted: 06.08.2023 - 11:04  ·  #2
ik had ook het idee om DRL's te monteren maar vind niet echt een mooie oplossing althans dat je de xenon's kunt behouden. er bestaan wel koplamen voor de V70 met DRL ledstrip en of angel eyes maar die zijn met halogeen. dus ik heb gewoon led's besteld om in de onderste mistlampen te steken. is de makkelijkste en goedkoopste manier en geeft nog redelijk veel licht.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
VOLVOSCHEURDER
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 35
Berichten: 1625
Geregistreerd: 01 / 2018
Subject:

Re: Volvo V70 II Daytime Running Lights

 · 
Posted: 06.08.2023 - 11:17  ·  #3
Schaf een Cfe wifi aan en dan kan je de mistlampen als drl aanvinken. Rest van de verlichting voor staat dan uit. Achter brand wel. Ook optie automatisch overschakelen naar dimlichten aanvinken.
Winterswijkposse
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Winterswijk
Leeftijd: 50
Berichten: 460
Geregistreerd: 12 / 2021
Subject:

Re: Volvo V70 II Daytime Running Lights

 · 
Posted: 06.08.2023 - 11:32  ·  #4
Quote door wouwer

ik had ook het idee om DRL's te monteren maar vind niet echt een mooie oplossing althans dat je de xenon's kunt behouden. er bestaan wel koplamen voor de V70 met DRL ledstrip en of angel eyes maar die zijn met halogeen. dus ik heb gewoon led's besteld om in de onderste mistlampen te steken. is de makkelijkste en goedkoopste manier en geeft nog redelijk veel licht.


Volgens mij is het in Nederland niet toegestaan om met mistlampen aan te rijden.

++++++
Het mistlicht aan de voorkant mag u alleen gebruiken als mist, sneeuwval of regen het zicht ernstig belemmeren. 

Bron: rijksoverheid
RIVADA
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 370
Geregistreerd: 07 / 2019
Subject:

Re: Volvo V70 II Daytime Running Lights

 · 
Posted: 06.08.2023 - 11:54  ·  #5
Quote door Winterswijkposse


Volgens mij is het in Nederland niet toegestaan om met mistlampen aan te rijden.

++++++
Het mistlicht aan de voorkant mag u alleen gebruiken als mist, sneeuwval of regen het zicht ernstig belemmeren. 

Bron: rijksoverheid


Dat klopt, tenzij de mistlampen duidelijk als DRL's zijn ingericht.
Dat is te merken aan onder meer twee dingen:
Ze branden in DRL mode op max 70%
Ze schakelen automatisch om (in dit geval dus uit) zodra de dimlichten worden ingeschakeld.

Meer on topic:
Als je dit wilt wilt doen uit oogpunt van kostenbesparing zou ik eerst eens een ruwe kosten/baten analyse uitvoeren, volgens mij is je besparing nihil (als je überhaupt al wat bespaart)
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1527
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: Volvo V70 II Daytime Running Lights

 · 
Posted: 06.08.2023 - 12:12  ·  #6
Ben blij dat bij Volvo juist de achterverlichting ook brand als er voor iets aan gaat.

Het wemelt al genoeg van de auto’s die achter geen verlichting hebben.
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3173
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: Volvo V70 II Daytime Running Lights

 · 
Posted: 06.08.2023 - 12:40  ·  #7
Bij DRL moet er ook een code in het glas staan, en dat heeft de V70N niet voor de mistlampen.
Maar iedereen moet het lekker zelf weten he. Van mij er strenger op gecontroleerd worden.
Spier1968
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Houten
Leeftijd: 55
Berichten: 333
Geregistreerd: 01 / 2020
Subject:

Re: Volvo V70 II Daytime Running Lights

 · 
Posted: 06.08.2023 - 15:18  ·  #8
Ik heb de aftermarket 'devil eyes' gemonteerd, zijn in mijn geval geleverd door V-Parts maar Skandix heeft ze ook. Deze kun je v.w.b. de led strips combineren met een aparte DRL controller zodat ze ook dimmen wanneer dimlicht aangaat en meer... Zijn qua dimlicht h7 halogeen lampunits, maar er zitten wel projectoren in met lens. Ik heb er voor dimlicht Philips Ultinon 9005 H7 led lampen in gemonteerd gecombineerd met een canbus canceller van X-line. Mooi wilt led licht (5.800k), veel licht in het donker vergeleken met standaard halogeen. Voor groot licht HB3 leds 5.800K goedkoop van Amazon en LED mistlicht inserts voor de mistlampen van V-Parts. Voor wat betreft dimlicht een superstrak lichtbeeld zonder strooilicht. Zelfs Poika was twee weken geleden onder de indruk van het resultaat deze Philips leds...

DRL aan:



Alles aan (alles LED):

LarsS60
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 39
Geregistreerd: 07 / 2023
Subject:

Re: Volvo V70 II Daytime Running Lights

 · 
Posted: 06.08.2023 - 15:40  ·  #9
Ik vind deze lampen ook mooi. Op de website van Skandix dacht ik ook te lezen, dat deze lampen middels een software aanpassing ook ter vervanging van de originele Xenon koplampen gebruikt kunnen worden. Iemand hier toevallig ervaring mee?

Quote door Spier1968

Ik heb de aftermarket 'devil eyes' gemonteerd, zijn in mijn geval geleverd door V-Parts maar Skandix heeft ze ook. Deze kun je v.w.b. de led strips combineren met een aparte DRL controller zodat ze ook dimmen wanneer dimlicht aangaat en meer... Zijn qua dimlicht h7 halogeen lampunits, maar er zitten wel projectoren in met lens. Ik heb er voor dimlicht Philips Ultinon 9005 H7 led lampen in gemonteerd gecombineerd met een canbus canceller van X-line. Mooi wilt led licht (5.800k), veel licht in het donker vergeleken met standaard halogeen. Voor groot licht HB3 leds 5.800K goedkoop van Amazon en LED mistlicht inserts voor de mistlampen van V-Parts. Voor wat betreft dimlicht een superstrak lichtbeeld zonder strooilicht. Zelfs Poika was twee weken geleden onder de indruk van het resultaat deze Philips leds...

DRL aan:



Alles aan (alles LED):


1-wiel
Standkachel en koplamp deskundige
Avatar
Geslacht:
Locatie: Beers (nb)
Leeftijd: 50
Berichten: 2716
Geregistreerd: 04 / 2012
Subject:

Re: Volvo V70 II Daytime Running Lights

 · 
Posted: 06.08.2023 - 16:08  ·  #10
Is hetzelfde voor nodig als bij conversie xenon naar halogeen: pincode cem om te switchen/omprogrammeren van xenon naar halogeen en andere lichtschakelaar (met handmatige hoogteregeling) of de originele automatische achteras-hoogteregeling kan blijven zitten weet ik niet…
Spier1968
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Houten
Leeftijd: 55
Berichten: 333
Geregistreerd: 01 / 2020
Subject:

Re: Volvo V70 II Daytime Running Lights

 · 
Posted: 06.08.2023 - 19:08  ·  #11
Quote door 1-wiel

Is hetzelfde voor nodig als bij conversie xenon naar halogeen: pincode cem om te switchen/omprogrammeren van xenon naar halogeen en andere lichtschakelaar (met handmatige hoogteregeling) of de originele automatische achteras-hoogteregeling kan blijven zitten weet ik niet…


En als je een facelift model hebt: twee maal een stelmotor van he pre-facelift model. De stelmotoren van de facelift (halogeen)koplamp past niet op deze lampunits. De oude motoren wel. De bediening is dan wel net andersom: stelwiel naar beneden draaien is lampen omhoog. Verder nog twee verloopkabels nodig op een faceift model.
Daylights
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Asten
Berichten: 27
Geregistreerd: 06 / 2023
Subject:

Re: Volvo V70 II Daytime Running Lights

 · 
Posted: 07.08.2023 - 08:37  ·  #12
Dank voor jullie reacties! Het liefst hou ik mijn originele Xenon koplampen, nu ze nog netjes en niet vervaagd zijn :)

Quote door wouwer

ik had ook het idee om DRL's te monteren maar vind niet echt een mooie oplossing althans dat je de xenon's kunt behouden. er bestaan wel koplamen voor de V70 met DRL ledstrip en of angel eyes maar die zijn met halogeen. dus ik heb gewoon led's besteld om in de onderste mistlampen te steken. is de makkelijkste en goedkoopste manier en geeft nog redelijk veel licht.


En dit dan in combinatie met de aanpassing met de CFE Wifi module zoals Volvoscheurder adviseerde? Want ik kan nu niet mijn mistlampen apart inschakelen als er geen low beam ingeschakeld is. En zou dat ook met Vida te programmeren zijn ipv CFE?
BBS
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: ZW-Drenthe
Leeftijd: 52
Berichten: 1443
Geregistreerd: 08 / 2018
Subject:

Re: Volvo V70 II Daytime Running Lights

 · 
Posted: 07.08.2023 - 09:27  ·  #13
Nee, dat kan alleen met een CFE.
Een CFE heeft wat dat aan gaat best nog een hoop extra features die een hoop meerwaarde geven aan de auto.
En met de laatste software update zijn ze best goed geworden......
Daylights
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Asten
Berichten: 27
Geregistreerd: 06 / 2023
Subject:

Re: Volvo V70 II Daytime Running Lights

 · 
Posted: 23.08.2023 - 11:10  ·  #14
Ik heb het uiteindelijk opgelost met een CFE Ultra, deze geprogrammeerd dat enkel de mistlampen aangaan wanneer het niet schemert. Bij schemer gaan de mistlampen uit en gaat het dimlicht aan. Ik ga wel ervaren hoe meneer agent hiermee omgaat, mijn oplossing vind ik minder verblindend dan sommige af-fabriek DRL oplossingen van recente auto's.

Ik heb ook de halogeen mistlampen vervangen door H1 LED lampen. Ik had eerst 1600 Lumens lampen, wat net iets meer dan halogeen zou moeten zijn. Maar dat gaf wel wat flauw licht, dus wat sterkere geplaatst. Die sterkere waren echter niet bipolair aan te sluiten en deden het dus ook niet. Volvo heeft ervoor gekozen om de rand van de H1 lamp met + te voeden, wat mijns inziens niet heel logisch is. Ik heb uiteindelijk uitgevonden dat de stekker van Bosch is en dat je deze met 2 pinnetjes kan depinnen, zoals uitgelegd in https://www.youtube.com/watch?v=Vt_rAIKPlWA (20:30). Dan dus de pinnen omdraaien (zwart op 1 en roze op 2) en het werkt.
Vogel
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Breda
Leeftijd: 46
Berichten: 1462
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Volvo V70 II Daytime Running Lights

 · 
Posted: 27.08.2023 - 01:34  ·  #15
Dit zijn dus dingen die ik nooit zal begrijpen....
Wat maakt het nu uit of die 4 achter-lampjes van 5 watt branden? Of als je dan perse energie wil besparen..., en je converteert naar LED, dan is is het alles samen nog niet eens 1 Watt.
De kosten en de milieu impact wanneer er iemand op de snelweg in de regen met een beetje spray vol in je kofferbak komt vliegen zijn velen malen groter.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0