Ben al een tijdje op zoek naar de oplossing: Ik rijd sinds 1,5 jaar in een Volvo V70 en steeds vaker bokt hij als het toerental onder de 2500 komt. Garage heeft bobine en later de kabels vervangen, zou het probleem moeten zijn, was het dus niet. Op benzine rijdt hij geweldig, geen probleem. De garage stelt nu voor om de LPi pomp te vervangen, kosten ruim 900 euro, garantie niets.
Wie heeft de oplossing...........
Persoonlijk zou ik een afspraak maken bij Verdampére in Helvoirt. Ik heb goede ervaringen daar, Kees Verhulst is een tovenaar met LPG installaties. Veel kennis en kunde. Ik rij er zelf voor om in geval van LPG problemen. En er wordt je geen poot uitgedraaid qua kosten.
Er is wel weinig informatie over je V70
Welk bouwjaar, welk type motor, wat is de kmstand, welke gasinstallatie zit er in en wanneer is deze ingebouwd (bij welke kmstand)....
Dit is van belang te weten voordat er iets zinnigs kan worden gezegd over een eventuele storing
Dan is nog de vraag of het niet de luchtmassameter is die dit probleem veroorzaakt
Zolang er niet een logische beredenering achter het vervangen van de LPi pomp zit zou ik daar niet zomaar in mee gaan. Obv van wat zijn de bobines en kabels eigenlijk vervangen als op benzine alles tiptop werkt ? Kleine dingen kun je idd wel eenvoudig vervangen maar persoonlijk ben ik voorstander van geld in een kundige en onderbouwde diagnose stellen en dan knopen doorhakken obv wat daar uit komt.
Ik moest ook het eerst aan verdampere denken, ga daar eerst de boel voorleggen. Die pomp kun je altijd nog vervangen...
en als je toch besluit de pomp te vervangen neem dan contact op met http://g3gas.nl/ romio zit in assen maar bezoekt ook door het hele land. goede ervaringen mee met hele andere prijzen...
Gouwe kerel. Ik betaalde iets van 250 euro voor een LPI pomp en 150 voor een injector. Ingebouwd en wel, met testrit. Wel LPG tank "leeg" rijden begreep ik.
Ik zou eerst heel simpel de bougies eens vervangen voordat je met de tank begint.
Op LPG is het allemaal net (2 klappen) iets nauwkeuriger, en waar hij op LPG wel kan stotteren en haperen kunnen de bougies op benzine bedrijf het prima doen!
Gewoon origineel halen bij de dealer, kost de wereld niet.
Waarom? Juist omdati 'ie stottert en hapert bij de lage toerentallen. LPI pomp/tank geeft vaker problemen bij de hogere toerentallen. Meer toeren = meer brandstof. En als de pomp hapert doet ie dat in de hogere toeren.....
Heb het gehad met mijn v70 'n op lpg.
Van alles gedaan niets hielp.
Op benzine goed.
Ik heb het gasklep huis los gehaald en helemaal gereinigd met alcohol.
Ja is zonde ik weet het.
Stekker niet loshalen dan moet hij weer ingelezen worden.
Hij liep in 1x weer goed en geen probleem weer gehad.
Proberen kan altijd.
Succes.
Gr Wietse