Goedendag allemaal,
ik merk op dat de Volvo de laatste periode wat moeite heeft om te starten met koude motor. Er zit een soort dip in het start moment. Van de week was het zelfs zo dat hij de startprocedure helemaal af brak. 2de keer starten, direct aanslaan.
Dit alles alleen met koude motor, met warme motor geen last, tot nu toe voor zover ik weet.
Na het starten volledig vermogen, zonder hikken of stoten of wat dan ook. Ook geen rook uit de uitlaat.
Langer op contact, alvorens te starten, lijkt ook geen verbetering te geven.
Wat achtergrond informatie:
-2.5T 2004
-LPG installatie, 2,5 jaar oud, Vogels
-Verbruik normaal: 1:10
-Bobines (Bosch), bougies(Bosch Platinum), luchtfilter(Bosch) kort geleden vervangen
-VVT's, D.riem(en weer op tijd gezet), waterpomp en multiriem 4 weken geleden vervangen.
-Toen ook olie en filter vervangen en dubbele oliekoeler geplaatst
-ECU gereset
-maand geleden nieuwe Nissens Radiateur, Volvo koelvloeistof, Inlaatsensor en slangen gemonteerd
-maand geleden nieuwe Nissens Intercooler gemonteerd
-nieuwe thermostaat, origineel volvo
Filmpje van het dipje. Hier nog aardig mild.
[youtube]https://youtu.be/8JLnhtUiZFI[/youtube]
Vast zullen er zaken zijn die hierboven staan die er niks mee te maken hebben, maar om jullie een compleet beeld te geven van de situatie/het gepleegde onderhoud van de afgelopen periode.
Ik heb VIDA geraadpleegd, geeft geen storingen aan.
Verder dan de storingen uitlezen kom ik niet met VIDA. Ik dacht gisteren te kijken of de brandstofpomp voor de benzine het doet, maar geen idee waar ik dit moet uitlezen/bekijken. Idem bijvoorbeeld de waardes van de LMM. Na een uur rondkijken in VIDA het maar opgegeven...
Ik heb op het forum wat rondgekeken en ik dacht zelf aan 1 van deze zaken om mee te beginnen:
-Ergens iets gelezen over de min-pool van de startmotor... Deze schoonmaken?
-Werking brandstofpomp benzine controleren, aangezien het met starten is.
-Kan iets van het LPG systeem hiermee te maken hebben?
-Iemand vragen om samen met mij VIDA en de waardes van de Volvo wil bekijken/uitleggen en vanuit daar verder kijken. Vergelijken met ‘normale waarden’.
Ik hoor het graag!
ik merk op dat de Volvo de laatste periode wat moeite heeft om te starten met koude motor. Er zit een soort dip in het start moment. Van de week was het zelfs zo dat hij de startprocedure helemaal af brak. 2de keer starten, direct aanslaan.
Dit alles alleen met koude motor, met warme motor geen last, tot nu toe voor zover ik weet.
Na het starten volledig vermogen, zonder hikken of stoten of wat dan ook. Ook geen rook uit de uitlaat.
Langer op contact, alvorens te starten, lijkt ook geen verbetering te geven.
Wat achtergrond informatie:
-2.5T 2004
-LPG installatie, 2,5 jaar oud, Vogels
-Verbruik normaal: 1:10
-Bobines (Bosch), bougies(Bosch Platinum), luchtfilter(Bosch) kort geleden vervangen
-VVT's, D.riem(en weer op tijd gezet), waterpomp en multiriem 4 weken geleden vervangen.
-Toen ook olie en filter vervangen en dubbele oliekoeler geplaatst
-ECU gereset
-maand geleden nieuwe Nissens Radiateur, Volvo koelvloeistof, Inlaatsensor en slangen gemonteerd
-maand geleden nieuwe Nissens Intercooler gemonteerd
-nieuwe thermostaat, origineel volvo
Filmpje van het dipje. Hier nog aardig mild.
[youtube]https://youtu.be/8JLnhtUiZFI[/youtube]
Vast zullen er zaken zijn die hierboven staan die er niks mee te maken hebben, maar om jullie een compleet beeld te geven van de situatie/het gepleegde onderhoud van de afgelopen periode.
Ik heb VIDA geraadpleegd, geeft geen storingen aan.
Verder dan de storingen uitlezen kom ik niet met VIDA. Ik dacht gisteren te kijken of de brandstofpomp voor de benzine het doet, maar geen idee waar ik dit moet uitlezen/bekijken. Idem bijvoorbeeld de waardes van de LMM. Na een uur rondkijken in VIDA het maar opgegeven...
Ik heb op het forum wat rondgekeken en ik dacht zelf aan 1 van deze zaken om mee te beginnen:
-Ergens iets gelezen over de min-pool van de startmotor... Deze schoonmaken?
-Werking brandstofpomp benzine controleren, aangezien het met starten is.
-Kan iets van het LPG systeem hiermee te maken hebben?
-Iemand vragen om samen met mij VIDA en de waardes van de Volvo wil bekijken/uitleggen en vanuit daar verder kijken. Vergelijken met ‘normale waarden’.
Ik hoor het graag!