Volvo V70 D5 start niet........of erg slecht

help!!!!

 
 
 
 
 
544sport
 
Avatar
 
Subject:

Volvo V70 D5 start niet........of erg slecht

 · 
Posted: 28.01.2011 - 18:12  ·  #1
Mijn 2002 Volvo V70 D5 heeft een aantal weken niet gestart. Hij komt nu uit de garage en start wel, maar de motor moet langer dan normaal ronddraaien om te starten.

Wat er allemaal al getest is:

-Startmotorsnelheid gecheckt en bendix vervangen.
-Brandstofpomp gecontroleerd
-Gloeispiralen zijn nog geen jaar oud, dus kan het ook niet zijn
-Injectoren gecheckt (zijn niet meer top op piektoerental, maar dat moet voor de start niet uitmaken). Deze zijn verder goed.
-Brandstofdruk vanuit de tank via de opvoerpomp gemeten. Deze is ook goed.
-Krukassensor werk goed
-Sensoren op de rail zijn vervangen.

Bij het uitlezen geeft de computer geen vreemde waarden of foutmeldingen. Het enige wat ik kan zien is dat, zodra de motor uit gaat, de druk in de rail wegvalt. Maar dit moet toch niet uitmaken?


Wie weet wat dit kan veroorzaken....en oplossen???
dezeeuwgoes
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Goes
Berichten: 6
Geregistreerd: 10 / 2010
Subject:

Re: Volvo V70 D5 start niet........of erg slecht

 · 
Posted: 28.01.2011 - 21:51  ·  #2
Hallo

Ik had laatst ongeveer een zelfde soort storing. Moeilijk starten leek net of de accu leeg was. accu vervangen, eerst goed starten, s'middags ook weer problemen. Naar de volvo dealer. Startmotor vervangen, maar de volgende dag weer hetzelfde probleem. Weer terug naar de dealer. Bleek dat de aircocompressor vast zat en dus de startmotor moeite had om de motor rond te draaien. De compressor is vervangen en geen problemen meer

gr Peter
544sport
 
Avatar
 
Subject:

Re: Volvo V70 D5 start niet........of erg slecht

 · 
Posted: 28.01.2011 - 22:31  ·  #3
Quote door dezeeuwgoes

Hallo

Ik had laatst ongeveer een zelfde soort storing. Moeilijk starten leek net of de accu leeg was. accu vervangen, eerst goed starten, s'middags ook weer problemen. Naar de volvo dealer. Startmotor vervangen, maar de volgende dag weer hetzelfde probleem. Weer terug naar de dealer. Bleek dat de aircocompressor vast zat en dus de startmotor moeite had om de motor rond te draaien. De compressor is vervangen en geen problemen meer

gr Peter


Dit kan het niet zijn. Startmotor draait gewoon goed rond. Accu is nieuw. Lijkt me meer een probleem van het brandstofsysteem
Volvomonteurtje
 
Avatar
 
Subject:

Re: Volvo V70 D5 start niet........of erg slecht

 · 
Posted: 29.01.2011 - 10:01  ·  #4
heb je de auto uigelezen ? ivm foutcodes gloeirelais .
Mattie
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 4
Geregistreerd: 01 / 2010
Subject:

Re: Volvo V70 D5 start niet........of erg slecht

 · 
Posted: 09.03.2011 - 11:26  ·  #5
Ik heb ongeveer hetzelfde gehad maar dan met een 2.5D
Nieuwe accu --> geen oplossing
Nieuwe gloeipluggen --> geen oplossing
moesten toch vervangen worden dus daarna maar naar de garage gegaan, uitgelezen en toen hebben ze de timing van de mazoutpomp terug tegoei gezet. Was bij het vervangen van de riemen blijkbaar een beetje misgelopen...
 
Selected quotes for multi-quoting:   0