Volvo V70

Kort vakantie verslag...

 
 
 
 
 
RayCis
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Den Haag
Leeftijd: 70
Homepage: raycis.nl
Berichten: 205
Geregistreerd: 05 / 2013
Subject:

Volvo V70

 · 
Posted: 28.07.2013 - 16:01  ·  #1
De vakantie is -maar dat had geen Volvo gerelateerde oorzaken- een 8 dgn kortere trip geweest dan de bedoeling was, maar het was WEL een leuke test voor de V70 die ik sinds 7/5 in bezit heb, de trip was in totaal 2250km heen-en-terug nr een leuke naturisten-camping vlakbij Barjac, zo'n 15km ten z. v/d Ardeche, de rit erheen betreft natuurlijk vnl autoroute, en een 80km over binnenwegen.

Om met het benzine verbruik te beginnen: hier in de stad en op de autowegen in Nederland had ik al een verbruik becijferd van ong. 1 op 11/12 -met een rustige rijstijl, en minus de 50kg v/d verwijderde achterbank.

Dit verbruik is op die vakantie rit eigenlijk hetzelfde gebleven-waarbij hogere snelheden werden gereden (constant 125-140km/u, met uitschieters op lange dalingen nr de 155-165km/u -dan laat ik 't gas los, wel 1 min. lang, en rolt tie op z'n vaart door nr beneden, en zakt de koelwatertemp. enorm-).
Dat het verbruik hetzelfde was, is zeker opmerkelijk, gezien de 150kg tent bagage die we ook bij ons hadden.

Eenmaal in Frankrijk verdwenen de Volvo's uit beeld; ik heb er genoeg gezien, veel nieuwere V70's, in totaal maar TWEE (natuurlijk Nederlandse) classics -zie pics-, dus ik voelde me de laatste der Mohicanen, wat dat betreft.
De Volvo's die ik onderweg zag, behoorden voor 75% aan toeristen -geen Fransen....dus.

Wat 't goeie koelsysteem betreft, Trissy is right; ik heb absoluut geen last gehad van oververhitting, en de pics van de teller geven goed aan HOE warm 't was onderweg, de 2 pics die in de file genomen zijn bij de tunnel in Lyon, wel, dat duurde zo'n 45min. en ik heb 5 auto's met oververhitte motoren hier langs de weg zien staan....(allemaal Franse wagens, overigens).

Ik was ook blij met de nwe GoodYear voorbanden; die sturen prima, op bepaalde stukken autobaan in de Ardennen, waar nog betonplaten liggen, dan 'zingen' ze een beetje, maar de Michelin's waren daar ook niet geluidloos.

Ja, ik moet het SRS lampje nog uitschakelen, wat je nog ziet branden. Moet 'em nog een keertje van de stroom afhalen. Verder nergens last van gehad, geen (start)problemen, en het is wel een wagen -veel meer dan de Laguna- die zich pas 'thuis' gaat voelen bij hogere snelheidsgemiddelden op hele lange stukken autobaan.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
raysa
 
Avatar
 
Subject:

Re: Volvo V70

 · 
Posted: 28.07.2013 - 16:28  ·  #2
Dat ziet er goed uit Ray. Jammer dat je vakantie korter was dan gepland.
Leuke foto's ook weer. Vooral die oranje R is echt een droomauto.

Superfijn dat je zo geniet van de classic.
Dimitri-Turbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nieuwveen
Leeftijd: 42
Berichten: 1262
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Volvo V70

 · 
Posted: 29.07.2013 - 15:02  ·  #3
Leuk verhaal en dito foto's. .. jammer van de abrupte vakantie stop.
RayCis
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Den Haag
Leeftijd: 70
Homepage: raycis.nl
Berichten: 205
Geregistreerd: 05 / 2013
Subject:

Re: Volvo V70

 · 
Posted: 29.07.2013 - 18:09  ·  #4
En ik moet wat dat benzine-verbruik betreft, er nog bij vermelden dat ik op de terugweg (de heenreis deden we s'nachts) volop gebruik heb gemaakt van de airco (het gebruik ervan betekent toch ook een lichtelijk hoger verbruik?). Dit is mijn 1e auto die airco heeft, en wat 'n godsgeschenk is dat zeg!

De hele terugweg baadden we in de hitte -al om 11.00u steeg 't boven de 30 graden- en, zoals de laatste pic toont, om 17.58u (dat was zo'n 80km ten z. v Nancy) was het nog steeds 35gr. Tussen 14 en 17u was het constant 35-37gr. Dan ben je blij als het binnenin de Volvo 'maar' 19gr is...Hoewel je wel 'n 'klap' krijgt v/d hitte als je ff pauzeert en uitstapt.

We halen de vakantie 'schade' wat de duur ervan betreft, vlg zomer wel in, dan gaan we wel weer wat langer weg...
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39720
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Volvo V70

 · 
Posted: 29.07.2013 - 18:45  ·  #5
Leuk verhaal en leuke foto's.
Jammer dat het korter was als gepland.
vpi
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 51
Berichten: 678
Geregistreerd: 05 / 2011
Subject:

Re: Volvo V70

 · 
Posted: 29.07.2013 - 19:04  ·  #6
Mooi dat de airco het prima deed.
Overigens wordt geadviseerd de airco op ongeveer 7°C verschil tussen binnen en buitentemperatuur in te stellen.
FUNK3
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Enschede
Berichten: 1555
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: Volvo V70

 · 
Posted: 29.07.2013 - 20:03  ·  #7
Indd vpi je kan daar goed ziek van worden!
Maar jammer dat de vakantie voorbij is, toch genoten van de auto zo te zien.
En indd bij 41 graden nog steeds netjes op temp zeg :)

Gr.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Volvo V70

 · 
Posted: 29.07.2013 - 23:22  ·  #8
De koeling bij de Classic ligt het echt niet aan! Mooi verhaal Ray! ;)
raysa
 
Avatar
 
Subject:

Re: Volvo V70

 · 
Posted: 29.07.2013 - 23:25  ·  #9
Wat een mooie auto is het toch Ray.
Robbar
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Tiel
Leeftijd: 63
Berichten: 614
Geregistreerd: 05 / 2013
Subject:

Re: Volvo V70

 · 
Posted: 29.07.2013 - 23:52  ·  #10
Nou Ray de grote Smurf gaat volgende week richting Praag dus dan laat ik deze ook uit voor een vakantie Trip.
Gaat goedkomen !
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Volvo V70

 · 
Posted: 29.07.2013 - 23:53  ·  #11
Fijne vakantie man! :D
raysa
 
Avatar
 
Subject:

Re: Volvo V70

 · 
Posted: 30.07.2013 - 08:38  ·  #12
Die van mij mag zich gaan bewijzen op een rit naar het Zwarte Woud in zuid Duitsland.
Ik heb er zin en alle vertrouwen in.

Misschien leuk om een Volvovakantiefototopic aan te maken? Het liefst alleen foto's... :whistle: ;-)
RayCis
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Den Haag
Leeftijd: 70
Homepage: raycis.nl
Berichten: 205
Geregistreerd: 05 / 2013
Subject:

Re: Volvo V70

 · 
Posted: 30.07.2013 - 14:06  ·  #13
Funk, Raysa, jullie ook een fijne vakantie toegewenst, MET de Volvo uiteraard, en vergeten jullie nie om Classics te fotograferen? Mocht je ze tegenkomen....
rpholmes
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Serooskerke (W), Zeeland
Berichten: 176
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Volvo V70

 · 
Posted: 07.08.2013 - 21:12  ·  #14
Leuk hoor die volvo vakantiefotos! Wij gaan volgende week een rondje family/vriendenbezoek in Engeland doen. Beginnend bij oma aan de oostkust en eindigend op een camping in Schotland! Vallen dus ook vast wat mooie plaatjes te schieten. Als dat topic er komt zal ik ze zeker plaatsen :)
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39720
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Volvo V70

 · 
Posted: 07.08.2013 - 21:27  ·  #15
Of je maakt zelf een topic. ;-)
 
Selected quotes for multi-quoting:   0