volvo voor apk ge had bij kwik fit een groot drama

 
 
 
 
 
bromar
 
Avatar
 
Subject:

volvo voor apk ge had bij kwik fit een groot drama

 · 
Posted: 29.10.2011 - 20:44  ·  #1
Hallo

ik heb onlangs mijn volvo s60 voor de apk gehad bij kwik fit hier kreeg ik te horen dat de stuur kogels links en recht vervongen moesten worden ik heb dit door hun laten doen en binnen een dag legt een stuur kogel ik zat al bijna op de snel weg dus dit had nare gevolgen kunnen hebben
via een jurist geinformeert te hebben moest ik hun een kans geven de auto te herstellen dit heb ik dan ook gedaan hij is volgens hun van een nieuwe stuur kogel voor zien en opnieuw uit gelijnt

nu trilt hij in het stuur bij het remmen en trekt heel erg naar rechts aan deze kant is de stuur kogel los geweest ik wil niet mijn auto daar weer hebben wat hij reed goed voor hij daar kwam is er iets wat ik tegen kwik fit kan doen want dit is toch niet normaal ik ben weg gesleept al al met al drie dagen mijn auto kwijt geweest doot een montagefout van hun en 300 euro lichter en mijn auto is nog niet goed

wie weet wat ik tegen kwik fit kan doen dan hoor ik dit graag
MrN
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 305
Geregistreerd: 09 / 2011
Subject:

Re: volvo voor apk ge had bij kwik fit een groot drama

 · 
Posted: 29.10.2011 - 20:56  ·  #2
Dit hoor je helaas vaker over Kwikfit, ik zou een klacht indienen bij het hoofdkantoor.
Mail ook jouw verhaal voorzien van plaats van de kwikfit en kenteken van je auto naar webcare@kwik-fit.nl.
Oa op trosradar reageert kwikfit met dat je naar dit emailadres moet mailen voor een oplossing.
blastaway
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: South Limbourgia
Leeftijd: 46
Berichten: 3730
Geregistreerd: 03 / 2011
Subject:

Re: volvo voor apk ge had bij kwik fit een groot drama

 · 
Posted: 29.10.2011 - 21:13  ·  #3
triest
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 57
Homepage: stevemansveld.nl
Berichten: 2843
Geregistreerd: 08 / 2011
Subject:

Re: volvo voor apk ge had bij kwik fit een groot drama

 · 
Posted: 29.10.2011 - 21:15  ·  #4
Bromar,

Wat versta je bij onlangs? Een dag, week, maand?
Het trillen tijdens het remmen wordt meestal veroorzaakt door een kromme remschijf. Deze trekken krom door overmatige hitte, kan worden veroorzaakt door een remklauw die niet goed lost. Als dat nou je linker remklauw betreft dan zal als de boel lekker heet is de rem links last krijgen van fading. Door oververhitten niet werkende remmen. Dan zal je auto inderdaad naar rechts trekken omdat aan die kant de rem wel goed vertraagd. Ik persoonlijk denk dat deze klacht los staat van de wisseling van de stuurkogels.

Waarom ik vraag wat jij verstaat onder onlangs komt omdat hoe meer tijd is verstreken tussen de reparatie en je huidige klachten hoe minder kans je maakt op aanspraak.
bromar
 
Avatar
 
Subject:

Re: volvo voor apk ge had bij kwik fit een groot drama

 · 
Posted: 29.10.2011 - 21:51  ·  #5
Ik heb de auto op 24-10-2011 laten keuren en dit is gebeurt op 25-10-2011
de auto reed toen goed gewoon als nieuw dus lijkt mij sterk dat die in eens krom of kapot zijn
V70 2.4T
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 53
Berichten: 710
Geregistreerd: 02 / 2009
Subject:

Re: volvo voor apk ge had bij kwik fit een groot drama

 · 
Posted: 30.10.2011 - 00:56  ·  #6
Bij het remmen gaat zo'n 70% van je remvermogen naar de voorwielen. Als die niet goed staan uitgelijnd, kan hij gaan zoeken naar het juiste spoor, dit kan dan weer trillingen veroorzaken lijkt me...
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 57
Homepage: stevemansveld.nl
Berichten: 2843
Geregistreerd: 08 / 2011
Subject:

Re: volvo voor apk ge had bij kwik fit een groot drama

 · 
Posted: 30.10.2011 - 10:02  ·  #7
Quote

Als die niet goed staan uitgelijnd, kan hij gaan zoeken naar het juiste spoor, dit kan dan weer trillingen veroorzaken lijkt me...


Ben het wat trillen betreft niet met je eens.
Remschijven kunnen krom trekken door het na remmen door een stevige plaswater te rijden of als de auto stilstaat en de schijven heet zijn door het verschil in afkoelsneheid van de schijf. Het heet worden kan door langdurige remacties zijn, race gedrag of een remklauw die de blokken wat tegen de schijf aan gedrukt houdt. Dit laatste is eenvoudig te controleren door de auto op de krik te zetten en dan even aan de wielen te draaien. Staat er één snel stil of loopt zwaar dan is het zeer aannemelijk dat de rem aanloopt. Na een lange remweg, bij voorbeeld bij het aanrijden op een stoplicht aan het einde van een snelweg afrit kun je er het beste voor zorgen dat het mogelijk is om na een halve minuut of zo een meter naar voren te kunnen rijden. Daar mee wordt voorkomen dat de remschijf zijn warme gelijkmaktig kwijt kan. Ook het door een plas water rijden kan hete schijven krom doen trekken.

Een kromme schijf zal tijdens het remmen de remklauw over zijn geleiders willen laten schuiven. Normaal gaat dat schuiven makkelijk maar aangezien er op dat moment geremd wordt gaat het schuiven in de geleiders met enige moeite. De wrijving op de schijf zal dus even wat hoger zijn en direct daarna weer iets minder. Dit is bij voorwielen te merken aan trillen van het stuur, vergelijkbaar met onbalans alleen blijft dit gedurende de remweg en neemt de frequentie van het trillen af naarmate de auto langzamer gaat. Zit het achter dan voel je het trillen in de hele auto en merk je net als bij de voorwielen dat de rem vertraging niet vloeiend is. Als je op hoge sneheid stevig remt dan is het trillen ook heftiger dan wanneer je zachtjes remt.

Als dit fenomeen direct bij het uitrijden van de garage is gemerkt dan is er daar iets gebeurd. Zelfs één rit kan voor een kromme schijf zorgen.
Dus lijkt me helaas dat een aanspraak op de garage niet mogelijk is.

Het verhalen van de kosten voor het wegslepen en eventuele huur van een andere auto lijken me we te verhalen op de garage. Dat ze kosteloos een "nieuwe" stuurkogel hebben gemonteerd en de auto hebben uitgelijnd is niet meer dan normaal.
Wat was er met de eerste "nieuwe" stuurkogel gebeurd? Afgebroken? Wat gebeurde er met je auto? Uiteraard het spoor even kwijt. Je schrikt je natuulijk wezenloos en probeert de auto zo snelmogelijk op een veilige plek stilstaand langs de kant te krijgen.
bromar
 
Avatar
 
Subject:

Re: volvo voor apk ge had bij kwik fit een groot drama

 · 
Posted: 30.10.2011 - 18:42  ·  #8
de auto moest aleen voor de apk hij reed perfect geen trilingen niets en nu kwik fit er mee aan de gfand is geweest trekt hij naar rechts je kan het stuur niet los laten hele tijd moet ik tegen sturen je voelt de heletijd een triling in het stuur en bij het remmen word het meer terwijl dit voor het vervangen van de stuurkogels niet zo was
plorie
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dordrecht
Leeftijd: 42
Berichten: 122
Geregistreerd: 10 / 2011
Subject:

Re: volvo voor apk ge had bij kwik fit een groot drama

 · 
Posted: 30.10.2011 - 20:14  ·  #9
Fatsoenlijke auto's horen ook niet bij zulke bedrijven. Leuk als je een goedkoop uitlaatje zoekt voor je Alto uit '88, maar meer niet. Ik kan er genoeg verhalen over vertellen, zowel ervaringen als inside info.
Kwik-Fit Webcare
 
Avatar
 
Subject:

Re: volvo voor apk ge had bij kwik fit een groot drama

 · 
Posted: 31.10.2011 - 09:34  ·  #10
Quote
wie weet wat ik tegen kwik fit kan doen dan hoor ik dit graag


Uiteraard willen wij dit graag uitzoeken. Zoals de heer die onder u postte aangaf, ontvangen wij graag uw kenteken en bezochte filiaal op webcare@kwik-fit.nl.
Wij hopen spoedig van u te horen.
gillerbee
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: enschede
Leeftijd: 52
Berichten: 1123
Geregistreerd: 09 / 2010
Subject:

Re: volvo voor apk ge had bij kwik fit een groot drama

 · 
Posted: 31.10.2011 - 11:50  ·  #11
Quote
Uiteraard willen wij dit graag uitzoeken. Zoals de heer die onder u postte aangaf, ontvangen wij graag uw kenteken en bezochte filiaal op webcare@kwik-fit.nl.
Wij hopen spoedig van u te horen.


zow, kwikfit is snel van de partij! er moet wel veel misgaan dat er zo snel gereageerd word... op zich keurig, ik hoop dat dit beter opgelost word dan bij mijn vrienden van euromaster.....
V70 2.4T
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 53
Berichten: 710
Geregistreerd: 02 / 2009
Subject:

Re: volvo voor apk ge had bij kwik fit een groot drama

 · 
Posted: 31.10.2011 - 13:31  ·  #12
Quote door Steve

Quote

Als die niet goed staan uitgelijnd, kan hij gaan zoeken naar het juiste spoor, dit kan dan weer trillingen veroorzaken lijkt me...


Ben het wat trillen betreft niet met je eens.


Ik bedoelde met die opmerking niet meer dan dat er volgens mij wel wat meer oorzaken kunnen zijn voor trillingen als alleen een kromme remschijf... En volgens mij beweer ik met mijn opmerking niet dat trillingen niet door kromme remschijven veroorzaakt kunnen worden.

Het is natuurlijk helemaal goed als je het niet met me eens bent, naar mijn mening leidt dit alleen maar tot een discussie en, mits constructief, zijn die dan weer goed voor andere inzichten en verrijking. Maar dan had ik in dit geval wel een beetje verwacht waarom volgens jou een onjuiste uitlijning niet tot trillingen zou kunnen leiden, want het hoe en waarom schijven kunnen krom trekken is en was mij geheel duidelijk. Daarvoor is een bezoek aan een wasstraat na een rit waarbij je de remmen stevig belast hebt al voldoende, en i.d.d. zelfs een plasje water kan de truc al doen.

Inderdaad, wel een snelle reactie van Kwikfit ^_^ Wist niet dat die ook deel namen aan dit forum. Zouden ze dat bij meerdere fora doen, of zouden ze getipt zijn...?
Gewoon nieuwschierigheid hoor, maakt voor het feit dat ze hier alert reageren natuurlijk niets uit. Hoop voor Bromar dat dit snel tot een tevredenstellende oplossing leidt.
plorie
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dordrecht
Leeftijd: 42
Berichten: 122
Geregistreerd: 10 / 2011
Subject:

Re: volvo voor apk ge had bij kwik fit een groot drama

 · 
Posted: 31.10.2011 - 14:28  ·  #13
Die lui googlen gewoon hun naam, de zoekresultaten van de meeste fora zijn gewoon openbaar.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39710
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: volvo voor apk ge had bij kwik fit een groot drama

 · 
Posted: 31.10.2011 - 19:51  ·  #14
Quote door plorie

Die lui googlen gewoon hun naam, de zoekresultaten van de meeste fora zijn gewoon openbaar.


Kan wel zijn, maar ze nemen zich toch de moeite hiervoor.
Hopelijk zijn ze wel verstandiger als de heren van Euromaster.

@bromar,
Succes met de afhandeling.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: volvo voor apk ge had bij kwik fit een groot drama

 · 
Posted: 31.10.2011 - 20:26  ·  #15
...
 
Selected quotes for multi-quoting:   0