Volvo zoekt partner voor productie Noord Amerika

 
 
 
 
 
me
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Gelderland
Leeftijd: 38
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 625
Geregistreerd: 10 / 2008
Subject:

Volvo zoekt partner voor productie Noord Amerika

 · 
Posted: 22.06.2012 - 19:47  ·  #1
22 juni 2012 | 11:29 | Tekst: Marco Gorter | Bron: Autoweek.nl

In Europa doet Volvo het momenteel goed, maar in Amerika heeft het merk moeite om uit de rode cijfers te blijven. Door de productie naar de lokale markt te verplaatsen zou die trend gekeerd kunnen worden, maar dat wil Volvo liever niet alleen doen.


Stefan Jacoby, de topman van Volvo, heeft in gesprek met Bloomberg verklaard een lange termijn oplossing voor de Noord-Amerikaanse markt te zoeken. “Op de middellange termijn, vijf tot zes jaar, moeten we een degelijke oplossing zoeken voor Noord-Amerika. Zelf een fabriek bouwen is wellicht niet voor de hand liggend. We zijn op zoek naar een partner die een faciliteit in Noord-Amerika met ons op kan zetten.” Er zijn gesprekken met “een aantal” partijen, maar de topman wilde niet dieper ingaan op de vraag wie die partijen zijn.

Lokale productie zou Volvo kunnen helpen bij het behalen van winst op de Noord-Amerikaanse markt. Op dit moment is Volvo te afhankelijk van de Euro, waardoor de afzet weliswaar goed is, maar de winstmarge te klein. Bovendien moet de afzet tot 2020 stijgen naar een totaal van 800.00 auto’s. Vorig jaar produceerde het bedrijf nog een kleine 450.000 exemplaren. Naast Amerika wordt voornamelijk China daarbij belangrijk, daar moeten de komende jaren drie nieuwe fabrieken worden geopend. Toegang tot die markt hebben de Zweden in ieder geval, Volvo is eigendom van het Chinese Geely.
VolvoNiek
 
Avatar
 
Subject:

Re: Volvo zoekt partner voor productie Noord Amerika

 · 
Posted: 20.11.2012 - 11:37  ·  #2
Dit is nu wel oud nieuws. Volvo wil nu in China autos maken voor de VS-markt. Ik ben wel benieuwd hoe hen dat gaat lukken. Ik ben toevallig 3 maanden in de VS geweest en daar zijn ze niet bepaald happig naar "Made in China".
Dr.Dream
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Übach-Palenberg (Scherpenseel)
Leeftijd: 42
Berichten: 1312
Geregistreerd: 10 / 2012
Subject:

Re: Volvo zoekt partner voor productie Noord Amerika

 · 
Posted: 20.11.2012 - 12:08  ·  #3
Quote door VolvoNiek

Dit is nu wel oud nieuws. Volvo wil nu in China autos maken voor de VS-markt. Ik ben wel benieuwd hoe hen dat gaat lukken. Ik ben toevallig 3 maanden in de VS geweest en daar zijn ze niet bepaald happig naar "Made in China".


Maar dat zetten ze niet er op hoor, het blijft gewoon Volvo off Sweden :love:
VolvoNiek
 
Avatar
 
Subject:

Re: Volvo zoekt partner voor productie Noord Amerika

 · 
Posted: 20.11.2012 - 12:21  ·  #4
Dat is zo een beetje zoals Ikea. Die maakten ook meubels in gevangeniskampen in Oostduistland. En dat 20 jaar lang verzwijgen. (ok ik ben een beetje off topic).
Interessant is wel, dat Ikea bij ons rommelmeubels zijn en in de VS kwaliteit.
Volvo heeft daar meer een globaal imago: Familie-auto in Europa = familie-auto in de VS
 
Selected quotes for multi-quoting:   0