VOLvoCANbusEXTender

Leuk extra opties.

 
 
 
 
 
MijnS60
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: IJsselstein
Leeftijd: 34
Berichten: 1204
Geregistreerd: 09 / 2010
Subject:

VOLvoCANbusEXTender

 · 
Posted: 03.01.2012 - 14:52  ·  #1
Hallo Medebestuuders,

Ik kwam op het volvo-forum.nl een leuk extratje tegen wat wellicht een handig ding is.
Het gaat hier om de VOLvoCANbusEXTender met dit product kun je onderandere buiten de andere opties om:

1. Op de nieuwere auto zit het 3 keer knipperlicht gaat bij 1 keer aanraken, dit kun je ook instellen op eigen hoeveelheid.
2. Je ramen openen en sluiten met je AB(wel zo handig als je net binnen staat en je ramen staan nog open en het begint toch te regenen :devil: ).
3. Je kan met de grootlichtschakelaar de approach verlichting een kortetijd aanzetten waarbij de dimlicht en mistlicht aangaan handig voor als je in het donker uitstapt, de VOLCANEXT kan je aanpassen van de approach verlichting ook het dimlicht aanzet bij het gebruiken van de gele toest op je AB(vooral handig als je in het donker naar je auto moet lopen).

4. En wat soms handig kan zijn, wat je ook kan instellen is dat je met je AB de spiegel op AFSTAND(waarom heet de AB toch zo :D) kan in en uitklappen.

Meer informatie kun je vinden in de bovenstaande link :D

Dit product is voor sommige modellen en bouwjaren nog in test fase enof ontwikkeling.

Het ''Product'' word verkocht voor een bedrag van €195,- excl €5,- verzendkosten.
Waarom staat het product tussen haaksjes, omdat de personen die dit ontwikkelen het product alleen maken maar er geen ondersteuning op geven dit staat ook vermeld op de bijgevoegde link.(tekst van uit het andere forum: De bedoeling is dat ik gewoon blijf ontwikkelen, maar me niet bezig houdt met het in de markt zetten. Er is geen produkt. Als je van de geschetste mogelijkheid gebruik maakt, dan kun je het produkt zelf laten maken. Daarna kun je steeds de laatste versie van de software laden. Dat kost je, na de eerste aanschaf, niks meer.

Wat betreft ondersteuning: Ik lever geen produkt en dus geen garanties. De techneut levert een dienst, geen produkt.

Maar mijn "best effort" kan (en zal!) ik geven, meer niet.)
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
gillerbee
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: enschede
Leeftijd: 52
Berichten: 1123
Geregistreerd: 09 / 2010
Subject:

Re: VOLvoCANbusEXTender

 · 
Posted: 03.01.2012 - 21:53  ·  #2
hey, geweldig!! hier heb ik op zitten wachten, hij is dus eindelijk naar tevredenheid? en de prijs is ook nog gedaald!! ik ga eens even overleggen wat ik van mijn vrouw voor mijn verjaardag wil....
MijnS60
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: IJsselstein
Leeftijd: 34
Berichten: 1204
Geregistreerd: 09 / 2010
Subject:

Re: VOLvoCANbusEXTender

 · 
Posted: 03.01.2012 - 22:21  ·  #3
Ja ik zag het daar staan en dacht dat is ook wel leuk om op dit forum te vermelden:D

Ik denk dat er meerdere hier op het forum ook wel gebruik van zouden willen maken.
MijnS60
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: IJsselstein
Leeftijd: 34
Berichten: 1204
Geregistreerd: 09 / 2010
Subject:

Re: VOLvoCANbusEXTender

 · 
Posted: 04.01.2012 - 13:48  ·  #4
Ik zit net nog even het vooraf gaande aan dit product te lezen en daar hadden ze het ook over om het abs systeem bij het hard remmen de remverlichting te laten knipperen.

Ik ben nog verder aan het lezen of dit nu wel of niet mogelijk is, dat zal ik later als EDIT hier vermelden.

EDIT:

Quote door M@rcel
Quote door mijnS60
@ Marcel,

Zit het nog in de pijp om de knipperende achterlichten bij het hard remmen werkend te krijgen of is dat een onbegonnen zaak doordat deze wellicht niet op het lagesnelheids netwerk zitten?

Ik heb nog steeds intresse en voor de standkachel mag je ook zeer zeker testen op mijn auto!(mits dit nog gewenst is)
Het is inderdaad lastig om de deceleratie (=negatieve acceleratie) te bepalen op het lage-snelheids CanBus netwerk. Maar ik heb het nog niet opgegeven.

Wat is het modeljaar van je S60? En waar woon je ongeveer?


Marcel van volvo-forum.nl gaat nog kijken of we deze functie ook kunnen gaan gebruiken.
Ook heeft hij een update voor de software beschikbaar V4.0 en daarin ben je instaat om de approach verlichting in te stellen dat je het dimlicht of mistlicht of beide tegelijk mee kunt aanschakelen met de approach verlichting :D
hoepel
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Scherpenzeel GLD
Leeftijd: 36
Homepage: mjhoepeltransport.…
Berichten: 720
Geregistreerd: 10 / 2011
Subject:

Re: VOLvoCANbusEXTender

 · 
Posted: 04.01.2012 - 21:04  ·  #5
Quote door gillerbee

hey, geweldig!! hier heb ik op zitten wachten, hij is dus eindelijk naar tevredenheid? en de prijs is ook nog gedaald!! ik ga eens even overleggen wat ik van mijn vrouw voor mijn verjaardag wil....


Heb je mooi goed, kan ik ook wel doen :)
MijnS60
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: IJsselstein
Leeftijd: 34
Berichten: 1204
Geregistreerd: 09 / 2010
Subject:

Re: VOLvoCANbusEXTender

 · 
Posted: 04.01.2012 - 22:01  ·  #6
Wellicht ga ik morgen zien of het werkt in mijn auto(eventueel kijkers zodat ze ook gelijk kunnen testen mits hun bouwjaar er niet bij staat?)

EDIT:

Morgen avond is marcel tussen 19:00 en 19:30 uur bij mij om te testen.
Marcel zal het op prijs stellen als er meer gegardigde zijn vermoed ik zo, en ik gok dat je dan ook een korting van €20,- gaat verdienen!
MijnS60
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: IJsselstein
Leeftijd: 34
Berichten: 1204
Geregistreerd: 09 / 2010
Subject:

Re: VOLvoCANbusEXTender

 · 
Posted: 05.01.2012 - 21:09  ·  #7
Marcel is net weg, er is getest in de auto en alles werkte naar behoren.

Alleen de needle sweep werkte alleen niet helemaal goed.
Marcel wilde nog meer testen maar dat komt later een keer.

MARCEL WIL GRAAG BOUWJAREN DIE NOG NIET IN ZIJN LIJST HEEFT STAAN TESTEN OF DE VOLCANEXT DAAR OOK OP WERKT!
WIE BIED ZIJN AUTO AAN OM TE TESTEN, HIERVOOR KRIJG JE BIJ HET KOPEN VAN HET ''PRODUCT'' 20 EURO KORTING.
MijnS60
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: IJsselstein
Leeftijd: 34
Berichten: 1204
Geregistreerd: 09 / 2010
Subject:

Re: VOLvoCANbusEXTender

 · 
Posted: 06.01.2012 - 16:04  ·  #8
Waarschijnlijk binnen kort ook als optie de standkachel aan of uit te zetten met de AB.

Volg de de start post op het volvo-forum(link te vinden op de 1ste pagina van dit topic!)
MijnS60
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: IJsselstein
Leeftijd: 34
Berichten: 1204
Geregistreerd: 09 / 2010
Subject:

Re: VOLvoCANbusEXTender

 · 
Posted: 11.02.2012 - 23:09  ·  #9
Optie voor het inschakelen van de standkachel is gereed en zal bij de nieuw versie ook beschikbaar zijn.

Ondertussen zijn er een hoop functies bij elkaar gebracht in een klein kastje.
Zie VCE
MijnS60
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: IJsselstein
Leeftijd: 34
Berichten: 1204
Geregistreerd: 09 / 2010
Subject:

Re: VOLvoCANbusEXTender

 · 
Posted: 19.04.2012 - 21:49  ·  #10
Op dit moment zijn er veel extra optie beschikbaar.

Onderandere is er een zomer en winter programma gemaakt, hierin kun je verschillende zaken per zomer of winter actief hebben en tegelijk natuurlijk.

Op de afstandsbediening:

Standkachel activeren en deactiveren.
Ramen openen en sluiten.
Stoelverwarming onafhankelijk inschakelen bij bepaalde temperatuur(2 standen), of het uitschakelen van stoelverwarming bij het starten van de auto.
X(X naar eigen keuze) maal knipperen van de richting aanwijzers.
Dagrij lichten instellen(dim en of mistlichten voor).
Audio dempen bij het in R zetten van de versnellingsbak vooral handig voor het rustig kunnen achteruit rijden of inparkeren.
Bij het seinen met grootlicht kunnen de mistlampen mee seinen.

De VCE is voor de garage of diagnose apparatuur niet zichtbaar, de VCE schakeld zich uit zodra een OBD aangesloten word.

De VolCanExt software is al beschikbaar voor de volgende modellen en modeljaren:
S60 : 2001(1), 2003(2), 2004(2)
V70 : 2001(1), 2002(1), 2003(2), 2004(2)
S80 : 2000(1,3), 2004(2)
(1) Mogelijkerwijs dient de auto voorzien te worden van een AEM-kabel
(2) Auto is reeds voorzien van een AEM-kabel
(3) Vanaf serienr 116811
 
Selected quotes for multi-quoting:   0