Volvotech

hulp bij uitvinden wat er allemaal mee kan

 
 
 
 
 
ErikEuv
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Rozendaal
Leeftijd: 53
Berichten: 70
Geregistreerd: 03 / 2021
Subject:

Volvotech

 · 
Posted: 22.05.2021 - 13:42  ·  #1
Ik ben inmiddels de trotse bezitter van een Volvo V70 2006 2,4 170pk automatische transmissie. De vorige eigenaar heeft een aantal zaken aan deze Volvo gedaan waaronder een achteruitrij camera die netjes op de RTI komt als ik hem in de achteruit zet. Daarnaast zit er ook een Volvo tech kaartje in met een Bluetooth verbinding. Volgens de verkoper zou ik hier muziek en zelfs films naar toe kunnen streamen. Ik krijg het echter nog niet voor elkaar. Ik las ook op dit forum dat je nog diverse andere zaken kunt instellen via de Volvotech. Maar ik heb nog niet gelezen hoe ik toegang kan krijgen.

Dus help. Ik heb enkele afbeeldingen gemaakt van de module.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
NickGR
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 54
Berichten: 294
Geregistreerd: 05 / 2013
Subject:

Re: Volvotech

 · 
Posted: 22.05.2021 - 14:31  ·  #2
muziek streamen is geen probleem met dit apparaat, video's afspelen zal niet lukken.
ErikEuv
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Rozendaal
Leeftijd: 53
Berichten: 70
Geregistreerd: 03 / 2021
Subject:

Re: Volvotech

 · 
Posted: 22.05.2021 - 20:12  ·  #3
Hoi Nick, Wat moet ik dan instellen om muziek te streamen? Heb ik een programma nodig? moet ik de radio op een bepaalde manier instellen? Is er ergens een handleiding te vinden?

Ik hoor het heel erg graag. ;-)

Groeten Erik
NickGR
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 54
Berichten: 294
Geregistreerd: 05 / 2013
Subject:

Re: Volvotech

 · 
Posted: 22.05.2021 - 20:53  ·  #4
Om te beginnen moet je Bluetooth verbinden via je telefoon. je moet zoeken naar een apparaat dat volvotech heet.
Daarna zet je de radio op sat1 en streamen maar.

Veel plezier 8-)
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3734
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: Volvotech

 · 
Posted: 22.05.2021 - 22:21  ·  #5
Het 'dingetje' van de foto is niets meer dan een bluetooth ontvangertje. Waar het om gaat is het kastje waar deze bluetooth ontvanger op aangesloten zit. Dat is een IMIV, een bedrijf wat inmiddels niet meer bestaat. VolvoTech verkocht deze modules. De ondersteuning van IMIV is in 2012 ofzo gestopt. Het waren wel goede apparaatjes. Deze kastjes zitten meestal aangesloten op de navigatiespeler achterin. Kastje heeft de afmeting van pakje sigaretten, schat ik in, als niet-roker ;)
Een IMIV kon je in verschillende uitvoeringen krijgen. De meest simpele met enkel een analoge aux ingang tot de meest luxe met video en achteruitrijcamera aansluiting. Vermoedelijk heb jij zo'n luxe uitvoering. Deze IMIV had ook een 30-pins iPod aansluiting. Maarja, ook die ondersteuning verdween omdat Apple vanaf de iPhone 5 een Lightning aansluiting kreeg. Omdat aanpassingen vanuit IMIV niet meer zouden komen heeft VolvoTech daar iets slims voor bedacht, namelijk een een bluetooth ontvanger met een 30-pins connector, die dus op de iPod aansluiting van de IMIV past.

Deze bluetooth module kan alleen audio streamen. Hoewel technisch gezien aan alle kanten inmiddels ingehaald, klinkt dit nog steeds als een klok.

Video afspelen is in theorie mogelijk, als je een videobron hebt met analoge RCA uitgang én je IMIV een video ingang heeft. Als ie dat heeft, dan zou die op de radio te vinden moeten zijn onder de bron 'TV'. Dan hoor je het geluid van de videobron over de speakers en zie je het beeld van de videobron op het RTI scherm. Overigens is er nog een maar; standaard werden IMIV's afgeleverd met een VWIM beveiliging (Video While In Motion). Deze zorgde ervoor dat je bij stilstaan wel video kan kijken, maar bewegend (rijdend) niet. Ik heb wel eens gehoord dat VolvoTech deze beveiliging uitschakelde op al de door hun verkochte IMIV's, maar ik zou daar niet perse vanuit gaan.

Mocht je meer willen weten, kijk eens achter het zijpaneel links, waar de navigatiespeler zit. VolvoTech plaatste de IMIV veelal bovenop de RTI speler. Er zit dan ook een sticker op met wat de IMIV ondersteund en hoe deze softwarematig geprogrammeerd is.
Arnoud_
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Noord Brabant
Berichten: 1564
Geregistreerd: 11 / 2015
Subject:

Re: Volvotech

 · 
Posted: 22.05.2021 - 22:26  ·  #6
Op je iMIV zit een sticker waarop ook aangegeven staat op welke input het geluid uit je radio komt. Meestal SAT1, maar soms op een andere input.

Zoals hier boven aangegeven je telefoon via BT koppelen aan de VolvoTech adapter, en muziek gaan afspelen, en dan even kijken op welke van de inputs van je radio het geluid tevoorschijn komt.
ErikEuv
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Rozendaal
Leeftijd: 53
Berichten: 70
Geregistreerd: 03 / 2021
Subject:

Re: Volvotech

 · 
Posted: 24.05.2021 - 10:35  ·  #7
Goedemorgen, Inmiddels van Nick (nogmaals dank!) een uitgebreide handleiding gekregen en heb ik hem aan het werk gekregen. Muziek streamen gaat perfect. koppelen en gaan. Ik hem Sat 1 t/m 3 en een TV kanaal zichtbaar. Rijdend kreeg mijn dochter gisteren geen beeld. Stilstaand moet ik nog gaan proberen. Ik kreeg gisteren wel het geluid via het TV kanaal van een youtube filmpje.
Na mijn eerste lange rit is me ook opgevallen dat het geluid aan de linkerkant zachter is als aan de rechterkant. Draaiend aan de balance en fader knoppen. Iemand een idee waar dit kan zijn?
Zal de auto idd even verder onderzoeken waar de kastjes zitten.
Dank alvast voor jullie meedenken.
NickGR
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 54
Berichten: 294
Geregistreerd: 05 / 2013
Subject:

Re: Volvotech

 · 
Posted: 24.05.2021 - 15:45  ·  #8
Proberen om beeld te krijgen is zinloos, zeker via Bluetooth. enkel als je de tulp ingang op de imiv gebruikt en daar een compatibel iets op aansluit dan krijg je beeld in TV.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0