Voordeel van een D008 intercooler.

S60 P3 T3 Getuned 190pk

VOLVOSCHEURDER
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 37
Subject:

Voordeel van een D008 intercooler.

· 
Posted: 23.07.2025 - 11:45  ·  #1
Hallo allen,

Wat is het voordeel van een D088 intercooler. Nu is de auto getuned van 150 naar 190 pk. Is er voor de auto daar nog een voordeel tebehalen. Het gaat me niet om sneller of race maar meer het verhaal om het motortje het wat fijner naar t zin temaken. Nu lees ik her en der dat bij tunning zoiets ook op het lijstje staat.

Dank allen!
MTE
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

Re: Voordeel van een D008 intercooler.

· 
Posted: 23.07.2025 - 13:07  ·  #2
Ik zet er komende week ergens zo’n set van DO88 in. Radiator en intercooler.

Sowieso zal een nieuwe radiator en ook een intercooler de boel koeler houden dan de oude al is het enkel omdat die oude na 20 jaar wel wat dichter is gaan zitten.

De nieuwe spullen zijn geheel van Alu en zijn waar het blijkbaar kan wat groter.
Ik verwacht niet dat ik er harder van ga rijden 😁. Gaat bij mij puur om vervanging zodat het koeler blijft en D088 lijkt me prima set daarvoor..

Op de DO site staan nog wat tabellen met temperaturen waar je kunt zien dat een turbo met hun intercollegiaal wat koudere lucht krijgt.
latten
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 39
Subject:

Re: Voordeel van een D008 intercooler.

· 
Posted: Gisteren om 22:32  ·  #3
Intercooler van DO88 is een van de betere, zeker voor een drop in (originele locatie). Radiateur ben ik niet zo over te spreken, erg veel geld voor weinig winst mi, maar dat is weinig onderbouwd. Vraagje: welke motor is het? Van 150 naar 190 pk?

Selected quotes for multi-quoting:   0