voordelen leder interieur?

 
 
 
 
 
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 54
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: voordelen leder interieur?

 · 
Posted: 19.03.2016 - 22:31  ·  #16
Ik had twee opties voor leer, maar beiden gaan niet door....
Wat ik me ook afvroeg: er zijn twee soorten leer (voor de eerste N series), met evenwijdige stiknaden over de zitting en rug die tot de rand doorlopen, en met de ronde lijnen in het zitvlak en bovenin de rugleuning.
De eerste vind ik absoluut mooier, maar is dit nog iets specifieks?

En dat sovereign leather, hoe kom ik daar aan?
Martijn
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Emmen, Drenthe
Leeftijd: 26
Homepage: mnijenkamp.nl
Berichten: 8853
Geregistreerd: 07 / 2013
Subject:

Re: voordelen leder interieur?

 · 
Posted: 19.03.2016 - 22:40  ·  #17
Quote door Waltersan

(...)met evenwijdige stiknaden over de zitting en rug die tot de rand doorlopen, en met de ronde lijnen in het zitvlak en bovenin de rugleuning.
De eerste vind ik absoluut mooier, maar is dit nog iets specifieks?


De eerste is een luxere uitvoering, eigenlijk jouw huidige stoel, maar dan in het leder. De tweede is een standaard lederen stoel. Eigenlijk de stoffen standaard stoel, maar dan met leder bekleed.

Quote door Waltersan

En dat sovereign leather, hoe kom ik daar aan?


Dat is heel interieur. Wat wij er nu (bijna) helemaal in hebben, en Pieter ook in zijn T5 heeft. Waar je in Elst nog in gereden hebt geloof ik. ^_^
Lupo Roffel
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dongen
Leeftijd: 56
Berichten: 802
Geregistreerd: 03 / 2013
Subject:

Re: voordelen leder interieur?

 · 
Posted: 19.03.2016 - 23:06  ·  #18
Mijn auto is van 2002, standaard geleverd met leren bekleding. De voorstoelen heb alleen maar vervangen omdat er geen stoelverwarming in zat. Er waren wat scheurtjes op de instapwang van de bestuurdersstoel, van de achterbank heb ik het schuim laten opdikken voor een beter zitcomfort, en dat was het wel.

Ik vind het knap dat leer het zo lang uithoudt. Stof zou vermoed ik toch echt flink versleten zijn.

Eerst gebruikte ik een setje van Meguiar's, nu Colorlock. beide hebben een "stroeve" finish. Zoals mijn heren zeggen, "Heb je de stoelen gedaan?, vervelend nu kan ik niet glijden". Zij schuiven wat meer dan ik, denk ik.
Plein69
Erelid en Moderator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Voorschoten
Leeftijd: 44
Berichten: 5028
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: voordelen leder interieur?

 · 
Posted: 20.03.2016 - 06:49  ·  #19
Quote door Waltersan

Ik had twee opties voor leer, maar beiden gaan niet door....
Wat ik me ook afvroeg: er zijn twee soorten leer (voor de eerste N series), met evenwijdige stiknaden over de zitting en rug die tot de rand doorlopen, en met de ronde lijnen in het zitvlak en bovenin de rugleuning.
De eerste vind ik absoluut mooier, maar is dit nog iets specifieks?

En dat sovereign leather, hoe kom ik daar aan?


Zoeken in europa en bereid zijn een hele dikke portemonnee mee te nemen.

Als je op ebay zoekt naar V70 leder in europa of bij de buren zijn er aardig wat complete interieurs en de verzendkosten vallen soms nog mee. (maar leuker om te gaan halen natuurlijk)
http://www.ebay.nl/sch/i.html?…r&_sacat=0

Wat je ook nog kan overwegen is een interieur van een XC70.
Ik had in mijn vorige N een sport interieur. Maar door het vele fietsen en hardlopen heb ik iets grotere dijbenen. Hierdoor zat ik min of meer vast.
Bij XC70 interieur heb je een meer vlakke zetel.

En had jij nou elektrische stoelen of niet?
Want dat is alleen achteraf met heeeeel veel moeite aan de praat te krijgen.
Althans de aansturing. Het geheugen werkt dan nog niet.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39732
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: voordelen leder interieur?

 · 
Posted: 20.03.2016 - 10:26  ·  #20
Quote door Waltersan

En dat sovereign leather, hoe kom ik daar aan?


Bij de bekende demontagebedrijven.
Ik vraag me alleen af of deze er ook voor de fase1 modellen was.
Zo niet, dan wordt het ombouwen.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 54
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: voordelen leder interieur?

 · 
Posted: 24.03.2016 - 21:36  ·  #21
Hoe zit het trouwens met montage van stoelen uit andere modellen? Dus bij voorbeeld de voorstoelen uit een S80 in een V70 zetten? Is dat met gelijk bouwjaar ook dezelfde montage?
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39732
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: voordelen leder interieur?

 · 
Posted: 24.03.2016 - 22:07  ·  #22
Heb al wel eens V70/S60 voorstoelen in een S80 gezien.
Durf zo niet te zeggen of ze omgebouwd waren, het leek er in ieder geval niet op.
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 62
Berichten: 5839
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: voordelen leder interieur?

 · 
Posted: 27.03.2016 - 21:18  ·  #23
Ik heb altijd in andere merken op niet lederen stoelen gezeten. Ik ben niet enorm enthousiast over het leder. koud in de winter en heet in de zomer. ja stoelverwarming maakt het wel comfortabel na een minuut koud zitten. schoonmaken heb ik ook nooit last van gehad bij stoffen bekleding ondanks 5 kinderen. Dat voordeel zie ik niet zo en als ik een pc op de achterbank zet moet ik dat voorzichtig doen anders heb ik krassen op t leer. met stof heb je daar geen last van. en gelukkig heb ik zwarte stoelen want de beige etc stoelen zien er vaak niet uit door scheurtjes . Dus wat mij betreft hoeft het zeker geen leer meer te zijn volgende keer.
maar ik koop tweede of meer hands en zal het niet de koop laten bepalen.
Piet_piraat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1485
Geregistreerd: 01 / 2015
Subject:

Re: voordelen leder interieur?

 · 
Posted: 27.03.2016 - 21:27  ·  #24
Jammere is dat iedereen tegenwoordig lederen bekleding wil hebben, dus heb je dat niet, dan sta je al met 1-0 achter als je je auto gaat verkopen.

Verder zie ik het voordeel ook niet echt. Ik heb het nu, maar had het niet gemist. Kou trekt zo weg en de hitte is inderdaad een nadeel. Plus: het schuift veel meer. De achterbank is al vrij vlak, als ik nu passagiers bij me heb schuiven die zelf bij rustig genomen bochten al over de achterbank. Behoorlijk irritant en wat mij betreft echt een nadeel. Zelfde geldt voor spullen die er liggen. Kun je beter alcantara of stof hebben.
Martijn
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Emmen, Drenthe
Leeftijd: 26
Homepage: mnijenkamp.nl
Berichten: 8853
Geregistreerd: 07 / 2013
Subject:

Re: voordelen leder interieur?

 · 
Posted: 27.03.2016 - 21:31  ·  #25
Gladheid van leder heeft ook te maken met onderhoud. Schoon, en goed behandeld leder zal niet heel erg glad horen te zijn.
olaf
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Biddinghuizen
Berichten: 1879
Geregistreerd: 01 / 2010
Subject:

Re: voordelen leder interieur?

 · 
Posted: 27.03.2016 - 21:33  ·  #26
Quote door Piet_piraat

Jammere is dat iedereen tegenwoordig lederen bekleding wil hebben, dus heb je dat niet, dan sta je al met 1-0 achter als je je auto gaat verkopen.

Verder zie ik het voordeel ook niet echt. Ik heb het nu, maar had het niet gemist. Kou trekt zo weg en de hitte is inderdaad een nadeel. Plus: het schuift veel meer. De achterbank is al vrij vlak, als ik nu passagiers bij me heb schuiven die zelf bij rustig genomen bochten al over de achterbank. Behoorlijk irritant en wat mij betreft echt een nadeel. Zelfde geldt voor spullen die er liggen. Kun je beter alcantara of stof hebben.

Dat heen en weer schuiven is makkelijk te voorkomen , met de juiste middelen behandelen , en heb daar dus nog nooit last van gehad .


Het is wel zo dat je daar met stoffen bekleding nooit last van hebt .
Piet_piraat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1485
Geregistreerd: 01 / 2015
Subject:

Re: voordelen leder interieur?

 · 
Posted: 28.03.2016 - 16:15  ·  #27
Nouja, op de achterbank zit bij mij amper iemand, dus heel vuil kan die niet worden, toch? Hoe dan ook, ik zie het nut er niet echt van. Ziet er netjes uit, dat wel, maar verder...
Martijn
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Emmen, Drenthe
Leeftijd: 26
Homepage: mnijenkamp.nl
Berichten: 8853
Geregistreerd: 07 / 2013
Subject:

Re: voordelen leder interieur?

 · 
Posted: 28.03.2016 - 17:37  ·  #28
Quote door Piet_piraat

Nouja, op de achterbank zit bij mij amper iemand, dus heel vuil kan die niet worden, toch? Hoe dan ook, ik zie het nut er niet echt van. Ziet er netjes uit, dat wel, maar verder...


Maar wie zegt dat die in de afgelopen 14 jaar een keer goed gereinigd & behandeld is?
Piet_piraat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1485
Geregistreerd: 01 / 2015
Subject:

Re: voordelen leder interieur?

 · 
Posted: 28.03.2016 - 17:57  ·  #29
Quote door Martijn
Maar wie zegt dat die in de afgelopen 14 jaar een keer goed gereinigd & behandeld is?
In elk geval niet door mij :bandit: Ik heb één keer de bestuurdersstoel gedaan en was er toen alweer moe van. Ik heb daar echt het geduld niet voor :D
Maar misschien moet ik 'm toch maar eens langs brengen bij je. Als ie gaat blijven.
Martijn
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Emmen, Drenthe
Leeftijd: 26
Homepage: mnijenkamp.nl
Berichten: 8853
Geregistreerd: 07 / 2013
Subject:

Re: voordelen leder interieur?

 · 
Posted: 28.03.2016 - 18:29  ·  #30
Quote door Piet_piraat

In elk geval niet door mij :bandit: Ik heb één keer de bestuurdersstoel gedaan en was er toen alweer moe van. Ik heb daar echt het geduld niet voor :D
Maar misschien moet ik 'm toch maar eens langs brengen bij je. Als ie gaat blijven.


Je wordt nog net niet moe als je er aan denkt zeker? :bandit: :lol:
Ik herken je probleem van glad leder wel hoor, in de huidige V weinig last van. Goed schoonmaken, en dan beschermen.

Lees/Hoor veel positieve berichten over Gliptone. Zelf niet bekend mee. Gebruik de set van Mothers. De ledercreme brengt stroef aan, en poetst ook best stroef uit. Ruikt aangenaam, laat een 'matte' glans achter. Helemaal bij zwart wel fijn. Ik kan me niet voorstellen dat je het mooi zou vinden als je leder net pianolak zwart is. :sick:
 
Selected quotes for multi-quoting:   0