voordeurspeaker vervangen

 
 
 
 
 
Hubster
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: ROTTERDAM
Leeftijd: 52
Berichten: 62
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

voordeurspeaker vervangen

 · 
Posted: 21.06.2014 - 18:41  ·  #1
Vraagje:
Ik heb een V70 uit 2002 met hu603 en 8 base performance speakers en (voor zover ik heb kunnen ontdekken) zonder versterker.
Op zich ben ik best tevreden met het geluid maar ben toch een beetje aan het verkennen wat de mogelijkheden zijn om één en ander te optimaliseren.

Ik ben van plan om de voorportieren te isoleren met een silent coat starter set en de midwoofers te vervangen door MB Quart PVI-164. Het overige wil ik origineel laten. Gaat dit werken en een aanzienlijke verbetering geven?
fvandenreek
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Bakel
Leeftijd: 44
Berichten: 73
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: voordeurspeaker vervangen

 · 
Posted: 21.06.2014 - 19:06  ·  #2
Ik kan niet oordelen over de speakers die jij er standaard in hebt zitten, meestal zijn de Volvo speakers al boven gemiddeld. Ik heb in het verleden veel speakers ingebouwd in andere auto's. Wat je je zelf af moet vragen is wat mis ik in het geluid wat ik nu heb, lage, midden of hoge tonen. Ga daarna eens luisteren welke klanken kenmerkend zijn voor bepaalde merken. Vervolgens kies je dan het merk wat het beste bij je past. Ga er wel vanuit dat door de beperking in klankkast soms er voor zorgt dat het niet helemaal klinkt zoals jij dat zou willen. iemand die veel praat programma's luistert zal andere wensen hebben als iemand die klassiek luistert, of bijvoorbeeld rock of pop... Enz
fvandenreek
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Bakel
Leeftijd: 44
Berichten: 73
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: voordeurspeaker vervangen

 · 
Posted: 21.06.2014 - 19:08  ·  #3
Heb je je trouwens al voorgesteld in het forum?!
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39720
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: voordeurspeaker vervangen

 · 
Posted: 21.06.2014 - 23:37  ·  #4
Nu wel. 8-)
Hubster
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: ROTTERDAM
Leeftijd: 52
Berichten: 62
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

silent coat

 · 
Posted: 04.07.2014 - 21:03  ·  #5
Vanmiddag 4 pakketjes silent coat starter ontvangen.
Begon meteen te kriebelen dus na het eten aan de slag gegaan na me eerst goed in te hebben gelezen op diverse fora.

Portierkaarten verwijderen was dus een eitje maar al met al ruim 2 uur bezig geweest voor 4 portieren. Het valt me tegen dat voor een premium merk als Volvo zo minimaal ontdreunings- en/of isolatiemateriaal is gebruikt in de portieren. Het zit er wel maar erg spaarzaam en flinterdun.

Ik kan iedereen deze upgrade aanraden. Niet alleen klinken de base performance speakers een ongelooflijk stuk beter, ook de deur slaat met een solidere plof dicht en zelfs de centrale vergrendeling klinkt degelijker. Ik heb nog niet gereden maar het kan niet anders dan dat ook het geluidsniveau van rijgeluiden hoorbaar is verminderd.

Kortom, voor die 8 tientjes, DOEN!
 
Selected quotes for multi-quoting:   0