voorraam links gaat niet goed naar beneden

 
 
 
 
 
geertpetro
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: gemeente coevorden
Leeftijd: 56
Berichten: 19
Geregistreerd: 10 / 2022
Subject:

voorraam links gaat niet goed naar beneden

 · 
Posted: 03.11.2023 - 14:23  ·  #1
Hallo,

Ik heb sinds een paar dagen het volgende probleem.
het voorraam van onze S80 (2001) wil eigenlijk niet meer naar beneden.
Wanneer ik het met de schakelaar naar beneden wil doen lijkt het erop dat hij het raam iets scheef wil gaan doen en dat zegt tie van doe het zelf maar verder. Nog een paar keer proberen met de knop naar beneden, dan gaat hij soms nog iets naar beneden,

Wanneer ik het raam "help" door het een stukje (een cm of 5) naar beneden duw/trek gaat hij verder wel normaal naar beneden

Naar boven is geen enkel probleem.

Zijn zit de raamgeleide blokjes die dan vervangen moeten worden?

zo ja hoe kom ik dan bij het voorste blokje?
Ik heb nl het scherm verwijderd en dat de schuimen afdekking maar dan zie ik alleen de achterste blokje met raam strip.
zie wel dat er voor ook nog een zit naar hoe kom ik daar dan makkelijk bij?
luidspreker verwijderen?

alvast weer bedankt voor jullie hulp/reacties

Albert
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4105
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: voorraam links gaat niet goed naar beneden

 · 
Posted: 03.11.2023 - 16:54  ·  #2
Vrijwel op zeker de glijblokjes inderdaad. Een veelvoorkomend probleem. Niet mee blijven klooien want als de boel loskomt kan je raam in de deur vallen en breken, en dan ben je verder van huis. Hier een video hoe het vervangen gedaan wordt: https://www.youtube.com/watch?v=k0npZUO6K_4
geertpetro
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: gemeente coevorden
Leeftijd: 56
Berichten: 19
Geregistreerd: 10 / 2022
Subject:

Re: voorraam links gaat niet goed naar beneden

 · 
Posted: 03.11.2023 - 17:56  ·  #3
Dank je voor je reactie.

Wat mij wel opvalt is dat de strip op de ruit andersom zit dus zal het vervangen misschien iets moeilijker gaan. Zijn er nog zaken waar ik dan rekening mee moet houden?

kwam nog ineens nog een ander filmpje tegen met situatie zoals bij onze auto https://www.youtube.com/watch?…josHorvath
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4105
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: voorraam links gaat niet goed naar beneden

 · 
Posted: 03.11.2023 - 18:34  ·  #4
Lijkt me dat je dan eveneens achter het zwarte vlak boven de speaker moet zijn. Ik zou ook de pin invetten die in het glijblokje valt (of het gat middenin het glijblokje, is hetzelfde effect), die pin draait ook iets in het blokje, en dat zal ook helpen om de pin in het gat te krijgen. Beetje meer priegelen maar wel te doen lijkt me. Kijk goed hoe de blokjes eruit komen (als ze nog enigszins heel zijn) en als ze een richting (binnenzijde/buitenzijde) hebben, ik kan me dat niet meer herinneren.

Als je er echt niet bijkunt kan je met de slijptol een gat maken aan de buitenkant van de deur, maar ik vind dat persoonlijk een beetje een rommelige oplossing.
geertpetro
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: gemeente coevorden
Leeftijd: 56
Berichten: 19
Geregistreerd: 10 / 2022
Subject:

Re: voorraam links gaat niet goed naar beneden

 · 
Posted: 03.11.2023 - 18:37  ·  #5
Quote door Bolbo


Als je er echt niet bijkunt kan je met de slijptol een gat maken aan de buitenkant van de deur, maar ik vind dat persoonlijk een beetje een rommelige oplossing.


:lol: :lol: :lol:
Spier1968
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Houten
Leeftijd: 55
Berichten: 333
Geregistreerd: 01 / 2020
Subject:

Re: voorraam links gaat niet goed naar beneden

 · 
Posted: 03.11.2023 - 19:22  ·  #6
De pin in het gat op het glijblokje gaat vrij gemakkelijk met een waterpomptang. Wel met beleid natuurlijk. En bij het slecht bereikbare blokje even iets erachter klemmen zodat je kracht kunt zetten op de voorkant...
 
Selected quotes for multi-quoting:   0