Nw voorruit Volvo dealer of carglass

 
 
 
 
 
Asterix
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 694
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: Nw voorruit Volvo dealer of carglass

 · 
Posted: 02.11.2020 - 10:45  ·  #16
De verhalen dat Carglass dunnere ruiten monteert hoor ik vaak. Nooit een onderbouwing gezien.
Heb zelf goede ervaringen met Carglass. Ze hebben natuurlijk ook extreem veel ervaring met het monteren en repareren van ruiten. Dus qua vakmanschap hoeft hier volgens mij geen twijfel te zijn.
Zelf ben ik niet zo van de goedkope oplossingen van handige mannetjes. Het is toch echt een vak waarvoor je de goede materialen moet gebruiken. Heb ooit een V70 classic gehad waarvan ooit in het verleden de ruit was vervangen. Daar had men geen goede primer aangebracht waardoor de ruit gewoon compleet los lag!! Dit soort werk zal je bij een goede 'glaszetter' niet meemaken.
Overigens zijn er meer goede 'glaszetters' dan alleen Carglass.

Onlangs bij Carglass geweest om een sterretje te repareren. Omdat er al een ouder ander sterretje in de ruit zat, beschouwde men de ruit als afgeschreven. Men wilde ruit absoluut niet repareren. Ook niet als ik de kosten gewoon zelf zou betalen. Daar zit dus het verzekerings-verdien-model. Dan is de keuze wachten op doorscheuren of een andere 'glaszetter' voor reparatie. Het laatste gedaan bij GlasGarage in Emmen. Prima.
Ik hou niet van scheuren, tenzij op de Autobahn! :-)
bartk
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eindhoven
Leeftijd: 53
Berichten: 1689
Geregistreerd: 09 / 2018
Subject:

Re: Nw voorruit Volvo dealer of carglass

 · 
Posted: 02.11.2020 - 12:49  ·  #17
Quote door Asterix

De verhalen dat Carglass dunnere ruiten monteert hoor ik vaak. Nooit een onderbouwing gezien.
Heb zelf goede ervaringen met Carglass. Ze hebben natuurlijk ook extreem veel ervaring met het monteren en repareren van ruiten. Dus qua vakmanschap hoeft hier volgens mij geen twijfel te zijn.
Zelf ben ik niet zo van de goedkope oplossingen van handige mannetjes. Het is toch echt een vak waarvoor je de goede materialen moet gebruiken. Heb ooit een V70 classic gehad waarvan ooit in het verleden de ruit was vervangen. Daar had men geen goede primer aangebracht waardoor de ruit gewoon compleet los lag!! Dit soort werk zal je bij een goede 'glaszetter' niet meemaken.
Overigens zijn er meer goede 'glaszetters' dan alleen Carglass.

Onlangs bij Carglass geweest om een sterretje te repareren. Omdat er al een ouder ander sterretje in de ruit zat, beschouwde men de ruit als afgeschreven. Men wilde ruit absoluut niet repareren. Ook niet als ik de kosten gewoon zelf zou betalen. Daar zit dus het verzekerings-verdien-model. Dan is de keuze wachten op doorscheuren of een andere 'glaszetter' voor reparatie. Het laatste gedaan bij GlasGarage in Emmen. Prima.
Ik hou niet van scheuren, tenzij op de Autobahn! :-)


Toch echt niet overal bij Carglass zijn het vakmannen( verwacht ook niet dat velen daar lang werken). Ik kreeg in Eindhoven te horen dat het herplaatsen van de ruit 15% slagingskans had. Bij CarCool systems in Helmond gaven ze mij 95% kans van slagen. Heb het Bij CarCool laten doen en de originele ruit is netjes door hun op nieuw geplaatst. voor ongeveer 25% van de kosten die ik andersbij Carglass had mogen betalen.
E.T.
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Berichten: 48
Geregistreerd: 03 / 2013
Subject:

Re: Nw voorruit Volvo dealer of carglass

 · 
Posted: 02.11.2020 - 14:10  ·  #18
Ik heb eind juni mijn voorruit laten vervangen. De auto is all-risk verzekerd bij Volvo insurance die voor ruitvervanging bij de dealer geen eigen risico e.d. rekent.
Ik weet dat Broekhuis Groningen de originele ruit aanlevert en door Dijkema autoglas laat vervangen. Op deze manier sla je twee vliegen in 1 klap, originele onderdelen en ervaren "glasboer".
martijn-a
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Beesd
Leeftijd: 48
Berichten: 1779
Geregistreerd: 06 / 2014
Subject:

Re: Nw voorruit Volvo dealer of carglass

 · 
Posted: 02.11.2020 - 15:15  ·  #19
Mij zou het niet verbazen dat Carglass bij de dealer binnen rijd om een “originele” ruit te lijmen. 🤣
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39724
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Nw voorruit Volvo dealer of carglass

 · 
Posted: 02.11.2020 - 18:07  ·  #20
Mij wel.
Ik heb al 5x een ruit laten plaatsen bij de dealer.
4x nieuw, 1x herplaatsen.
Carglas was eenmalig, ze maakten schade en dan doodleuk vertellen dat het er al op zat.
Uiteindelijk wel goedgekomen, maar wat een gezeur.
E.T.
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Berichten: 48
Geregistreerd: 03 / 2013
Subject:

Re: Nw voorruit Volvo dealer of carglass

 · 
Posted: 02.11.2020 - 18:37  ·  #21
Het lijkt me ook dat je eigen garage/dealer gemiddeld genomen meer aan klantenbinding doet dan een Carglass, Autotaalglas e.d.
Je dealer/garage zal in zo’n geval de relatie niet op het spel zetten door discutabel werk af te leveren.
FrankK
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wassenaar
Leeftijd: 61
Berichten: 227
Geregistreerd: 04 / 2016
Subject:

Re: Nw voorruit Volvo dealer of carglass

 · 
Posted: 02.11.2020 - 19:11  ·  #22
Ik vrees dat alleen de Volvo dealers met een eigen schade herstelafdeling de ruit zelf vervangen.

Daarnaast zijn het vaak de bekende merken, die de uit leveren zoals Pilkington. Het verschil met een originele ruit is dan alleen het logo van Volvo dat ontbreekt.

Ik raad je aan om de lokale Volvo dealer te bellen en vragen wie zij aanraden.
BBS
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: ZW-Drenthe
Leeftijd: 52
Berichten: 1443
Geregistreerd: 08 / 2018
Subject:

Re: Nw voorruit Volvo dealer of carglass

 · 
Posted: 03.11.2020 - 06:06  ·  #23
Carglass komt niet meer aan mijn wagen. En als ik een ruit moet laten vervangen wordt dat óf de dealer óf autotaalglas en dan als merk de Pilkington ruit. Iets anders komt er niet meer in of aan. Bij Carglass hebben ze er een merkloze "nordglass" in gezet en van het begin tot het einde alleen maar ellende mee gehad. Suizen, lekkage, knappen en knarsen bij warm of koud weer.

Tot ik de ruit met een hamer van buiten een klap gegeven heb en er weer een nieuwe in moest. Pilkington raam erin en weg alle problemen. Wel even opletten dat ze die bovenste strip gelijk goed kitten en niet plakken met de standaard plakstrip!
(waait los namelijk!)
Klaasw
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wilemsoord
Berichten: 1001
Geregistreerd: 07 / 2017
Subject:

Re: Nw voorruit Volvo dealer of carglass

 · 
Posted: 03.11.2020 - 06:59  ·  #24
Die ervaring met de Nordglas ruit heb ik ook, ook het knappen en lekken. Alleen werd de ruit bij mij door een goed aangeschreven schadeherstelbedrijf geplaatst door een Glasgarage Zzp-er.

Nuet een Pilkington ruit is de ellende ook hier eindelijk voorbij. Helaas wel met het verkeerde raamrubber, die inderdaad loswaait. Uiteindelijk heb ik die maar zelf vastgekit.
Turbodesk
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Niebert
Leeftijd: 49
Berichten: 1804
Geregistreerd: 02 / 2011
Subject:

Re: Nw voorruit Volvo dealer of carglass

 · 
Posted: 03.11.2020 - 08:29  ·  #25
Wellicht een tip om te vermelden bij diegene die de ruit vervangt. De rubbers links en rechts van het raam zijn niet meer nieuw te koop. Die rubbers zitten vast aan het gespoten A stijl deel. Laat ze hier extra voorzichtig mee doen. Anders heb je echt een probleempje.
koennie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Velp
Leeftijd: 39
Berichten: 933
Geregistreerd: 12 / 2019
Subject:

Re: Nw voorruit Volvo dealer of carglass

 · 
Posted: 03.11.2020 - 15:22  ·  #26
ja daar noem je iets.. die zijn zelfs bij die van mij al aan het uitdrogen (2007). Ik vermoed dat die niet heel lang meer dicht zullen zijn. Zijn daar ook geen alternatieven voor?
Turbodesk
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Niebert
Leeftijd: 49
Berichten: 1804
Geregistreerd: 02 / 2011
Subject:

Re: Nw voorruit Volvo dealer of carglass

 · 
Posted: 03.11.2020 - 16:09  ·  #27
Nee, helaas geen alternatieven. Ook niet aftermarket. Als ze kapot gaan zal het glas nog steeds waterdicht zijn. Het is optisch en afdichting voor de wind.
Tweedehand heeft ook geen nut want de meeste zijn in precies dezelfde staat.
post767
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 69
Geregistreerd: 08 / 2012
Subject:

Re: Nw voorruit Volvo dealer of carglass

 · 
Posted: 03.11.2020 - 21:17  ·  #28
Nou dus verkeerd geïnformeerd door de verzekering. Wanneer ik bij de dealer de ruit zou laten vervangen dan moet ik in totaal 450€ betalen😕 dat vind ik te duur. Dus mn afspraak maar weer afgezet. Nu wordt hij geplaatst door autotaalglas. Ze wilde eerst een pilkinton plaatsen maar na lang aandringen gaan ze nu een Saint-Gobain Sekurit met dezelfde nummers als er nu in zitten bestellen. Ik laat het weten hoe het bevalt als deze er in zit! Bedankt voor de response. Bij Carglass konden ze niet zeggen welk merk, lag eraan wat ze hadden ingekocht!

BTW als je zelf de kosten zou betalen is de dealer net zo duur als de grote autoglas firma’s
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3194
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: Nw voorruit Volvo dealer of carglass

 · 
Posted: 04.11.2020 - 10:53  ·  #29
Quote door E.T.
Ik heb eind juni mijn voorruit laten vervangen. De auto is all-risk verzekerd bij Volvo insurance die voor ruitvervanging bij de dealer geen eigen risico e.d. rekent.
Ik weet dat Broekhuis Groningen de originele ruit aanlevert en door Dijkema autoglas laat vervangen. Op deze manier sla je twee vliegen in 1 klap, originele onderdelen en ervaren "glasboer".


Laatste keer dat ik bij Volvo Veendam vroeg om een voorruit, zeiden ze ook dat Dijkema hem dan komt plaatsen. Alleen Univé waar ik toen bij zat, vergoed dat niet. Destijds overgestapt naar een andere verzekering die dat wel deed, maar nu ik toe ben aan een nieuwe voorruit staat Dijkema niet meer in hun lijst. Wel Been Veendam, Harms Hoogezand, en natuurlijk Carglass, Glasgarage ed
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3767
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Nw voorruit Volvo dealer of carglass

 · 
Posted: 04.11.2020 - 12:08  ·  #30
Quote door post767

Nou dus verkeerd geïnformeerd door de verzekering. Wanneer ik bij de dealer de ruit zou laten vervangen dan moet ik in totaal 450€ betalen😕 dat vind ik te duur. Dus mn afspraak maar weer afgezet. Nu wordt hij geplaatst door autotaalglas. Ze wilde eerst een pilkinton plaatsen maar na lang aandringen gaan ze nu een Saint-Gobain Sekurit met dezelfde nummers als er nu in zitten bestellen. Ik laat het weten hoe het bevalt als deze er in zit! Bedankt voor de response. Bij Carglass konden ze niet zeggen welk merk, lag eraan wat ze hadden ingekocht!

BTW als je zelf de kosten zou betalen is de dealer net zo duur als de grote autoglas firma’s


Wat is er mis met een Pilkinton ruit?
 
Selected quotes for multi-quoting:   0