Nw voorruit Volvo dealer of carglass

 
 
 
 
 
koennie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Velp
Leeftijd: 39
Berichten: 933
Geregistreerd: 12 / 2019
Subject:

Re: Nw voorruit Volvo dealer of carglass

 · 
Posted: 12.11.2020 - 08:14  ·  #46
goeie tip van die glas garage apeldoorn, ik denk dat ik dat ook ga laten doen, na de winter.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3767
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Nw voorruit Volvo dealer of carglass

 · 
Posted: 12.11.2020 - 08:33  ·  #47
Quote door Kuip

Maar net als met alle andere aftermarket onderdelen zit kan er wel degelijk kwaliteitsverschil in.....

Hetzelfde als met de huismerken in de supermarkten; ze komen misschien wel uit dezelfde fabriek als de A-merken, maar toch smaken ze anders ;-) .


Even aangepast ;)
Mick moker
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Heerhugowaard
Leeftijd: 55
Berichten: 172
Geregistreerd: 06 / 2015
Subject:

Re: Nw voorruit Volvo dealer of carglass

 · 
Posted: 12.11.2020 - 09:08  ·  #48
Quote door [-Tom-]

Quote door Kuip

Maar net als met alle andere aftermarket onderdelen zit kan er wel degelijk kwaliteitsverschil in.....

Hetzelfde als met de huismerken in de supermarkten; ze komen misschien wel uit dezelfde fabriek als de A-merken, maar toch smaken ze anders ;-) .


Even aangepast ;)


Maar oem geeft toch aan dat het aan de voorgeschreven specificatie voldoet , dus geen vergelijk met huismerk dingen in de supermarkt.
Een auto voorruit is ook essentieel deel van de auto (lees dragend deel) dus daar zijn wettelijk ook grenzen aan gesteld.
Denk dat de manier van monteren van nieuwe ruit wel verschillend kan zijn door vakmanschap van de gene die hem plaatst...
Heb geen ervaring ,nog nooit een ruit laten vervangen in prive auto.
Mick moker
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Heerhugowaard
Leeftijd: 55
Berichten: 172
Geregistreerd: 06 / 2015
Subject:

Re: Nw voorruit Volvo dealer of carglass

 · 
Posted: 12.11.2020 - 09:12  ·  #49
Quote door koennie

goeie tip van die glas garage apeldoorn, ik denk dat ik dat ook ga laten doen, na de winter.


zou even bellen, kunnen je vertellen wat wel en niet weg gepolijst kan worden. Diepe krassen en putjes gaat niet lukken met de truus die ze hebben staan begreep ik :D
bartk
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eindhoven
Leeftijd: 53
Berichten: 1689
Geregistreerd: 09 / 2018
Subject:

Re: Nw voorruit Volvo dealer of carglass

 · 
Posted: 12.11.2020 - 09:41  ·  #50
Quote door Mick moker

Denk dat de manier van monteren van nieuwe ruit wel verschillend kan zijn door vakmanschap van de gene die hem plaatst...
Heb geen ervaring ,nog nooit een ruit laten vervangen in prive auto.


Dat geld natuurlijk ook voor normaal onderhoud, en toch doen we veel zelf, het is niet zo dat als het bij een dealer gedaan wordt dat het meteen goed is, daar lopen goede en slecht monteurs.

Mijn broer is met zijn lease auto bij een VW dealer weg gereden na een grote beurt en twee straten verder werkten de remmen niet meer.

ik vertrouw mij zelf over het algemeen meer dan de dealer, daar naast als ik dan iets fout doe wat veel geld kost heb ik geen stress om te proberen het dan onder garantie te laten repareren.
TonD
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twello
Leeftijd: 71
Berichten: 277
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: Nw voorruit Volvo dealer of carglass

 · 
Posted: 12.11.2020 - 09:54  ·  #51
in 2015 heb ik de ruit laten stralen bij de glasgarage in Apeldoorn. Hij is niet veel duurder geworden haha. Destijds was het 75 euro. En een nieuwe ruit plaatsen, daar vertelde hij hetzelfde verhaal als hetgeen ik nu op het forum lees. De ruit was er slecht aan toe. Vooral als de zon van de voorkant kwam en dus op de ruit scheen werd het zicht ernstig verminderd. Echt erg was het. Ik heb toen besloten om te polijsten. Je kunt er op wachten en bij blijven staan kijken. Is de ruit ervan opgeknapt? Jazeker. Laat ik zeggen dat het zicht met 80% is verbeterd. Zou ik het volgende keer weer zo doen. Als ik de verhalen en de kosten lees over het plaatsen van nieuwe ruit, dan is het antwoord ja. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik de maanden na het polijsten dacht, verdraaid had ik maar een nieuwe ruit gekocht, want ik zie nog dit en dat enz. Ik werd kritischer. Maar intussen ben ik al vijf jaar verder en ik stoor mij er niet meer aan. Conclusie: stralen is goedkoper maar laat nog steeds sporen achter. Als de diepe sporen in je blikveld zitten en niet weg gestraald kunnen worden, ja dan moet je een nieuwe ruit kopen. Zitten ze flink eind erbuiten dan laat je stralen .
Mick moker
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Heerhugowaard
Leeftijd: 55
Berichten: 172
Geregistreerd: 06 / 2015
Subject:

Re: Nw voorruit Volvo dealer of carglass

 · 
Posted: 12.11.2020 - 10:42  ·  #52
Quote door Bigdog

Quote door Kuip

Overigens overweeg ik ook om helemaal over te stappen op Volvo Insurance.... Daarbij is herstel door de Volvo dealer vanzelfsprekend.


Dat heb ik ook gedaan.
De prijs viel ook nog eens behoorlijk mee.


Heb net ook gekeken en is inderdaad geen slecht idee, niet veel duurder dan mijn huidige verzekering maar wel bij de daeler gerepareerd!
deusjevo
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Berichten: 871
Geregistreerd: 05 / 2020
Subject:

Re: Nw voorruit Volvo dealer of carglass

 · 
Posted: 12.11.2020 - 11:07  ·  #53
Quote door TonD

in 2015 heb ik de ruit laten stralen bij de glasgarage in Apeldoorn. Hij is niet veel duurder geworden haha. Destijds was het 75 euro. En een nieuwe ruit plaatsen, daar vertelde hij hetzelfde verhaal als hetgeen ik nu op het forum lees. De ruit was er slecht aan toe. Vooral als de zon van de voorkant kwam en dus op de ruit scheen werd het zicht ernstig verminderd. Echt erg was het. Ik heb toen besloten om te polijsten. Je kunt er op wachten en bij blijven staan kijken. Is de ruit ervan opgeknapt? Jazeker. Laat ik zeggen dat het zicht met 80% is verbeterd. Zou ik het volgende keer weer zo doen. Als ik de verhalen en de kosten lees over het plaatsen van nieuwe ruit, dan is het antwoord ja. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik de maanden na het polijsten dacht, verdraaid had ik maar een nieuwe ruit gekocht, want ik zie nog dit en dat enz. Ik werd kritischer. Maar intussen ben ik al vijf jaar verder en ik stoor mij er niet meer aan. Conclusie: stralen is goedkoper maar laat nog steeds sporen achter. Als de diepe sporen in je blikveld zitten en niet weg gestraald kunnen worden, ja dan moet je een nieuwe ruit kopen. Zitten ze flink eind erbuiten dan laat je stralen .


Wordt de ruit ook gecoat na polijsten?
Doen ze bij koplampen wel dacht ik?
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3767
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Nw voorruit Volvo dealer of carglass

 · 
Posted: 12.11.2020 - 11:17  ·  #54
Quote door deusjevo

Quote door TonD

in 2015 heb ik de ruit laten stralen bij de glasgarage in Apeldoorn. Hij is niet veel duurder geworden haha. Destijds was het 75 euro. En een nieuwe ruit plaatsen, daar vertelde hij hetzelfde verhaal als hetgeen ik nu op het forum lees. De ruit was er slecht aan toe. Vooral als de zon van de voorkant kwam en dus op de ruit scheen werd het zicht ernstig verminderd. Echt erg was het. Ik heb toen besloten om te polijsten. Je kunt er op wachten en bij blijven staan kijken. Is de ruit ervan opgeknapt? Jazeker. Laat ik zeggen dat het zicht met 80% is verbeterd. Zou ik het volgende keer weer zo doen. Als ik de verhalen en de kosten lees over het plaatsen van nieuwe ruit, dan is het antwoord ja. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik de maanden na het polijsten dacht, verdraaid had ik maar een nieuwe ruit gekocht, want ik zie nog dit en dat enz. Ik werd kritischer. Maar intussen ben ik al vijf jaar verder en ik stoor mij er niet meer aan. Conclusie: stralen is goedkoper maar laat nog steeds sporen achter. Als de diepe sporen in je blikveld zitten en niet weg gestraald kunnen worden, ja dan moet je een nieuwe ruit kopen. Zitten ze flink eind erbuiten dan laat je stralen .


Wordt de ruit ook gecoat na polijsten?
Doen ze bij koplampen wel dacht ik?

Dat is om de verwering onder invloed van UV licht tegen te gaan, aangezien de doffe koplampen van kunststof gemaakt worden.
Mick moker
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Heerhugowaard
Leeftijd: 55
Berichten: 172
Geregistreerd: 06 / 2015
Subject:

Re: Nw voorruit Volvo dealer of carglass

 · 
Posted: 12.11.2020 - 12:08  ·  #55
Hier het linkje naar Youtube om Loessie de polijstmachine haar werk te zien doen

https://www.youtube.com/watch?v=3lSJPmxgOnw

blijft wel apart dat bij het filmpje wel gezegd word dat ie als nieuw word :-/
 
Selected quotes for multi-quoting:   0