Vouwdak in een v70

 
 
 
 
 
yes996
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Zeewolde
Berichten: 1425
Geregistreerd: 08 / 2013
Subject:

Re: Vouwdak in een v70

 · 
Posted: 25.08.2015 - 13:51  ·  #16
Super, dat is initiatief nemen en lef hebben! :thumb:
beboworld
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 19
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: Vouwdak in een v70

 · 
Posted: 25.08.2015 - 20:47  ·  #17
Bedankt voor alle positieve feedback. De auto zal inderdaad gebruikt worden voor de Garbage Run of soortgelijke rit, ook al is dat nog ver weg in 2016. Voor mij is de auto nu een zomerpruts en vrije tijdsverdrijf project.

Ik zal nog eens nadenken wat ik nog meer voor leuke dingen kan verzinnen. Deze balk moet er natuurlijk ook nog op :D

MijnS60
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: IJsselstein
Leeftijd: 34
Berichten: 1204
Geregistreerd: 09 / 2010
Subject:

Re: Vouwdak in een v70

 · 
Posted: 25.08.2015 - 22:41  ·  #18
Quote door Jeroen

Quote door MijnS60
Quote door Jeroen
Bij een af fabriek dakraam leggen ze die balk een stuk verder naar achteren. Daarom kan je bij (iig de) S60 geen dakraam achteraf inbouwen

Moet ik toch tegen in gaan, mijn vorige s60 my03 is achteraf een schuif/kantel raam in gezet.


Aha, nou ja ik hoef er nu geen dakje meer in maar leek me toen wel wat.
Hebben ze bij jou die balk ook door geknipt?


Daar durf ik geen antwoord op te geven. Het dak zat erin toen ik deze kocht en was er een half jaar voor dat ik hem kocht in gezet. Dacht door webasto(?)

Is toch een leuk projectz zo, succes net het bedenken van verdere projecten aan dit project :)
beboworld
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 19
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: Vouwdak in een v70

 · 
Posted: 11.06.2016 - 21:59  ·  #19
Het vouwdak zit er inmiddels bijna een jaar in en hij doet het prima. Hij heeft een deel van de winter buiten gestaan en ik heb hem ook al een keer door de wasstraat gehaald en hij is gewoon waterdicht.

Het maakt wel iets meer lawaai maar niet storend.Afhankelijk van de snelheid kan je hem meer open of dicht doen. Bij 130 kmh is helemaal open geen optie meer. Het gaat dan enorm dreunen in je oren.

Ben er nog steeds erg blij maar denk dat ik wel zonnebrand nodig heb in de zomer want je zit vol in de zon. Wie kan dat nou zeggen in zijn v70, haha.
wannahaveV70
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amersfoort
Leeftijd: 46
Berichten: 188
Geregistreerd: 07 / 2011
Subject:

Re: Vouwdak in een v70

 · 
Posted: 11.06.2016 - 22:48  ·  #20
Blijft ontzettend gaaf! Echt heel leuk! Mijn dak is niet het allermooiste stukje plaatwerk meer, 'k zou het er bij mij ook zo in zetten als ik een dakje tegen kwam!
DinanT5
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zwijndrecht
Leeftijd: 50
Berichten: 1148
Geregistreerd: 11 / 2014
Subject:

Re: Vouwdak in een v70

 · 
Posted: 13.06.2016 - 07:40  ·  #21
Quote door beboworld
Bij 130 kmh is helemaal open geen optie meer. Het gaat dan enorm dreunen in je oren.
Ik denk dat dat over is als je één van de zijruiten een stukje open zet.
Verder nog steeds geweldige upgrade! Doe je nog mee met de garbagerun dit jaar? Ben wel benieuwd namelijk ... Ik ben waarschijnlijk wel bij de start aanwezig, als toeschouwer, maar rij daarna door naar mijn vakantiebestemming.
blastaway
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: South Limbourgia
Leeftijd: 46
Berichten: 3730
Geregistreerd: 03 / 2011
Subject:

Re: Vouwdak in een v70

 · 
Posted: 13.06.2016 - 09:08  ·  #22
Very very vette mod!
cootjuh
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: val-meer
Leeftijd: 49
Berichten: 193
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: Vouwdak in een v70

 · 
Posted: 13.06.2016 - 20:53  ·  #23
Leuk idee maar denk dat je een belangrijke veiligheid over het hoofd hebt gezien.

Je hebt de versteviging van je dakconstructie weg geknipt.
Ik heb in 2000 3 jaar lang oa opendaken ingebouwd en als ik een balk wegzaagde moest ik daarvoor in de plaats een andere versteviging terug plaatsen.
Dit in het geval als je met je auto over de kop slaat nu je dak geen enkele steun meer biedt en samenklapt als een kaartenhuis.
Gevolg dat je dus met je hersens over de grond gaat lus het gewicht van je auto bovenop je krijgt.

In België of Duitsland zou je dit niet door de keuring krijgen.
Leuk idee maar je veiligheid is helaas weg
 
Selected quotes for multi-quoting:   0