Vraag - Gasklephuis reinigen, wat moet er allemaal los?

wimg
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

Vraag - Gasklephuis reinigen, wat moet er allemaal los?

· 
Posted: 19.12.2020 - 14:24  ·  #1
Mijn motor loopt stationair niet helemaal mooi (tevens vida melding dat air flow signaal te laag is). Luchtmassameter werkt (als ik die er uit trek dan loopt de motor helemaal niet lekker meer).

Ik wil daarom het gasklephuis (Volvo XC70 uit 2006) eens bekijken en eventueel reinigen. Ik ga er (voorlopig even) vanuit dat hij niet helemaal losgekoppeld moet worden.

Kan ik daar enigszins bij of moet de ventilator verwijderd worden. Zijn er problemen te verwachten?
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
koennie
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 40
Subject:

Re: Vraag - Gasklephuis reinigen, wat moet er allemaal los?

· 
Posted: 19.12.2020 - 23:20  ·  #2
Je hebt denk ik een turbo motor? Dan moeten er een hoop leidingen los voor je bij het gasklephuis bent. Bij een turbo motor is het allemaal wat minder bereikbaar.
Er staan wel een aantal videos op YouTube waar ja kan zien wat er allemaal los moet.
Om hem goed te kunnen reinigen zou ik hem zeker helemaal los halen en daarna met een nieuwe pakking (5€) monteren. Of je de stekker verbonden moet laten weet ik niet. Ik heb dit wel gedaan.
wimg
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 20.12.2020 - 08:03  ·  #3
OK, dank je! Ik heb inderdaad een 2.5T dus dan moet er inderdaad veel los. Dan begin ik er niet op een zondag middag aan ;-)

Ik had inderdaad veel video’s bekeken maar wilde het even zeker weten.
Tonneke
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 20.12.2020 - 15:27  ·  #4
Wim,

Ik heb een PDF met heel de beschrijving. Is voor een 2001 V70, maar zal niet zoveel verschillen met jou 2007 XC70. Als je me een PM met je email adres stuurt, dan mail ik het even naar je toe.

Ik heb het gasklephuis van mijn 2001 V70 zelf gewisseld, en ik vond het werk wel meevallen.
wimg
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 20.12.2020 - 17:20  ·  #5
Hoi Tonneke, dank je!

Selected quotes for multi-quoting:   0