Vraag over ABS controller stroomtoevoer

 
 
 
 
 
Frank-Leiden
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leiden (zuid-holland)
Berichten: 26
Geregistreerd: 01 / 2017
Subject:

Vraag over ABS controller stroomtoevoer

 · 
Posted: 07.10.2023 - 12:31  ·  #1
Hallo mede Volvo-liefhebbers.
Ik heb een probleem met mijn ABS aansturing van mijn V70 classic en daarover deze post geplaatst:
abs-module-regel-unit-krijgt-g…real408411
Aanvullend heb ik een vraag over de stroomkring van de ABS controller. Na de storing heb ik de 2-polige stekker die een aansluiting heeft op de omcirkelde contacten (zie foto) doorgemeten. Daarop meet ik met draaiende motor geen spanning. Als dit niet normaal is dan is dit wellicht de oorzaak van het probleem.
Vragen:
- zou op deze stekker spanning moeten staan of loopt de stroomkring andersom en komt hier pas stroom als de ABS controller een signaal geeft? (kwam er met Haynes niet helemaal uit)
- is er een verklaring/oplossing voor het probleem, lees svp op mijn andere post even wat de huidige status is?
Alvast bedankt
Frank
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4105
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: Vraag over ABS controller stroomtoevoer

 · 
Posted: 09.10.2023 - 10:53  ·  #2
Ik heb je andere post niet in detail gelezen maar krijgt de ABS-controller niet alleen stroom als de ABS moet worden aangestuurd? Lijkt mij trouwens handiger om dit in hetzelfde topic te zetten als je al gestart had, want het gaat over hetzelfde.

Kan je geen bedradingsschema (wiring diagram) vinden online van jouw auto? Dat zou al helpen om te weten wat elke aansluiting doet, want nu is het maar giswerk. Op de foto zie ik rechts nog meerdere aansluitpunten, dus je zou al net iemand moeten hebben die weet wat elk punt doet, maar ik zou eerst eens een bedradingsschema zoeken en dat bekijken. Mocht je dat zelf niet goed kunnen lezen dan kan men daar hier wel mee helpen (zelf ook geen expert in maar toch al eens wat nuttigs uitgehaald, al was dat voor de motorfiets en die zijn veel eenvoudiger).
Rien
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nijmegen
Leeftijd: 43
Berichten: 36
Geregistreerd: 01 / 2020
Subject:

Re: Vraag over ABS controller stroomtoevoer

 · 
Posted: 09.10.2023 - 12:32  ·  #3
Niet direct een oplossing maar wel het elektrische schema van de ABS controller van de Volvo V70 MY99.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
dbs1
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Breda
Berichten: 723
Geregistreerd: 11 / 2018
Subject:

Re: Vraag over ABS controller stroomtoevoer

 · 
Posted: 09.10.2023 - 12:57  ·  #4
Een bekende kwaal van de ABS controller van de S70/V70/C70 serie is het losraken/scheuren/barsten van de solderingen op de printplaat in de loop der tijd. Deze kunnen opnieuw gesoldeerd worden. Check eens bij ETS of Thuurbo.
Frank-Leiden
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leiden (zuid-holland)
Berichten: 26
Geregistreerd: 01 / 2017
Subject:

Re: Vraag over ABS controller stroomtoevoer

 · 
Posted: 16.10.2023 - 21:06  ·  #5
Excuses, zal volgende keer alles in een topic plaatsen. Ik heb in het andere topic uitleg gedaan vd oplossing (zie linkje
Kort samengevat: beginnersfoutje, bleek de grote stekker niet goed gemonteerd te hebben....
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4105
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: Vraag over ABS controller stroomtoevoer

 · 
Posted: 17.10.2023 - 00:08  ·  #6
Frank-Leiden
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leiden (zuid-holland)
Berichten: 26
Geregistreerd: 01 / 2017
Subject:

Re: Vraag over ABS controller stroomtoevoer

 · 
Posted: 24.10.2023 - 08:56  ·  #7
Quote door Bolbo

Wel zoals iemand eens zei "Je bent nooit te oud om iets te leren". Een wijze uitspraak ;-)


die heb ik al standaard onder mijn posts staan :-)
 
Selected quotes for multi-quoting:   0