Hallo mensen,
Zoals jullie weten ben ik op zoek naar een S60. Deze week een mooie 170pk S60 automaat gereden met 280K op de klok uit 2002. Tijdens de proefrit niets vreemd gemerkt. Fijne, strakke auto. Motor zag er ook schoon uit, geen oliespoor te zien. Alleen zag ik aan de onderkant van de auto ter hoogte van de vooras twee (ik denk) oliespoortjes. Ik vond het sowieso opvallend dat het twee spoortjes waren. Kon niet zien waar het vandaan kwam (auto heeft niet op de brug gestaan). Ik heb er een foto van gemaakt(als bijlage). Wat denken jullie, is dit een mogelijk ernstig probleem of valt dit te verwaarlozen?
Verder las ik op het recente keuringsrapport als aanbevolen reparaties: "speling fuseekogel" en "slijtage mechanische delen reminrichting". Is dat zorgwekkend?
Zoals jullie weten ben ik op zoek naar een S60. Deze week een mooie 170pk S60 automaat gereden met 280K op de klok uit 2002. Tijdens de proefrit niets vreemd gemerkt. Fijne, strakke auto. Motor zag er ook schoon uit, geen oliespoor te zien. Alleen zag ik aan de onderkant van de auto ter hoogte van de vooras twee (ik denk) oliespoortjes. Ik vond het sowieso opvallend dat het twee spoortjes waren. Kon niet zien waar het vandaan kwam (auto heeft niet op de brug gestaan). Ik heb er een foto van gemaakt(als bijlage). Wat denken jullie, is dit een mogelijk ernstig probleem of valt dit te verwaarlozen?
Verder las ik op het recente keuringsrapport als aanbevolen reparaties: "speling fuseekogel" en "slijtage mechanische delen reminrichting". Is dat zorgwekkend?
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Dacht er al over om de auto voor aankoop even te laten
en bij mijn vaste garage, waar ik veel vertrouwen in heb. Maar dat ga ik nu zeker doen.
Tuurlijk wil ik graag voor een dubbeltje op de 1e rij zitten (wie niet) maar het moet wel verantwoord blijven. Ben zeker bereid wat meer te betalen als ik daarmee een betere auto krijg. De Volvo van de proefrit heeft net een nieuwe d-riem, daar was ik vanzelfsprekend wel blij mee. Zijn veerschotels, draagarmen, schokbrekers e.d. redelijk standaard reparaties rond de 3 ton? Welk kostenplaatje hoort daar (ongeveer) bij?