Vraagje bij redelijkheid omtrent garantie – Feedback gewenst

 
 
 
 
 
Mark
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hengelooooó (Ov)
Leeftijd: 47
Berichten: 808
Geregistreerd: 03 / 2015
Subject:

Re: Vraagje bij redelijkheid omtrent garantie – Feedback gewenst

 · 
Posted: 09.04.2021 - 07:54  ·  #91
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe het is het betreffende vraagstuk omtrent de kat?
Is er inmiddels een oplossing?
Leovanderhoef
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Den Haag
Homepage: marktplaats.nl/u/l…
Berichten: 49
Geregistreerd: 09 / 2012
Subject:

Re: Vraagje bij redelijkheid omtrent garantie – Feedback gewenst

 · 
Posted: 14.04.2021 - 22:21  ·  #92
Weinig Mark. Zodra ik meer info heb, post ik het hier zeker.
Ik wordt er best down van geen auto te hebben na de aankoop, maar heb nog hoop dat we er ondanks de tegenslagen samen wel op een prettige manier uitkomen. Ik zie ook weinig andere opties ondanks sommige suggesties van het forum hier om de koop te ontbinden.
Ik ga morgen of overmorgen het APK rapport even ophalen om er aangifte mee te kunnen doen.

Heb ook nog geprobeerd om via het kenteken en de politie de vorige eigenaar/gebruiker (evt. via de politie) te kunnen benaderen om even bij hem te informeren of er een probleem met de uitlaat was bij verkoop/inruil van zijn auto. Zou kleine moeite moeten zijn die de verkopende garage helemaal vrij zou pleiten in mijn gevoel, maar dat bleek minder makkelijk te gaan dan verwacht.
Voor als iemand ideeën heeft, kan ik via een privé berichtje mijn kenteken wel delen. Het kenteken rapport via internet betaald opvragen leverde ook geen bruikbare info op.
VOLVOSCHEURDER
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 35
Berichten: 1625
Geregistreerd: 01 / 2018
Subject:

Re: Vraagje bij redelijkheid omtrent garantie – Feedback gewenst

 · 
Posted: 15.04.2021 - 05:59  ·  #93
https://www.rdw.nl/particulier…n-opvragen

Weet niet of ze je gaan helpen, en ja het kost wat geld. Maar de politie mag sowiso geen gegevens meer uitgeven. Enige optie is via de Rdw teproberen. Die zoeken dan contact met de vorige eigenaar met de mededeling dat iemand contact met ze zoekt.
ravado
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1062
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

Re: Vraagje bij redelijkheid omtrent garantie – Feedback gewenst

 · 
Posted: 15.04.2021 - 08:14  ·  #94
De verkopende garage weet toch wel wie de vorige eigenaar was en zij kunnen daar toch even kontakt mee opnemen? Als dat zo moeilijk blijkt te gaan....
Blade
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Het Groene Hart
Leeftijd: 34
Homepage: autobedrijfpolter.…
Berichten: 5152
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Vraagje bij redelijkheid omtrent garantie – Feedback gewenst

 · 
Posted: 15.04.2021 - 08:28  ·  #95
Je kan ook een herkeuring apk aanvragen via de rdw.
deusjevo
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Berichten: 871
Geregistreerd: 05 / 2020
Subject:

Re: Vraagje bij redelijkheid omtrent garantie – Feedback gewenst

 · 
Posted: 15.04.2021 - 08:34  ·  #96
Quote door Blade

Je kan ook een herkeuring apk aanvragen via de rdw.


Is dat niet alleen als je vind dat een auto ten onrechte is afgekeurd?

Ik zou in het serviceboekje de garagist opzoeken die de laatste servicebeurt uitgevoerd heeft proberen of hij de gegevens van de ex eigenaar nog weet.
Kuip
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Uithoorn
Leeftijd: 58
Berichten: 656
Geregistreerd: 08 / 2018
Subject:

Re: Vraagje bij redelijkheid omtrent garantie – Feedback gewenst

 · 
Posted: 15.04.2021 - 09:13  ·  #97
Hoogst waarschijnlijk gaat die garagist die niet geven i.v.m. privacy...

Maar ik ben het helemaal met Ravado eens.
deusjevo
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Berichten: 871
Geregistreerd: 05 / 2020
Subject:

Re: Vraagje bij redelijkheid omtrent garantie – Feedback gewenst

 · 
Posted: 15.04.2021 - 09:16  ·  #98
Praatje pot verhaal dat je iets persoonlijke hebt gevonden in de auto ;-)
Blade
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Het Groene Hart
Leeftijd: 34
Homepage: autobedrijfpolter.…
Berichten: 5152
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Vraagje bij redelijkheid omtrent garantie – Feedback gewenst

 · 
Posted: 15.04.2021 - 09:29  ·  #99
nee ook een goedkeur kan je natuurlijk in twijfel hebben, precies wat hier is gebeurt. Dus ja ook goedkeur kan je aanvragen. Lees anders de RDW regels eens na op google.
Kuip
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Uithoorn
Leeftijd: 58
Berichten: 656
Geregistreerd: 08 / 2018
Subject:

Re: Vraagje bij redelijkheid omtrent garantie – Feedback gewenst

 · 
Posted: 15.04.2021 - 09:41  ·  #100
Toch vraag ik mij af of die herkeuring nog zin heeft, want de verdediging kan (zal) natuurlijk altijd zeggen dat er daarna (door derden) aan de auto gerommeld zal moeten zijn. En dat beseft de verkopende garage zich maar al te goed...

Ik blijf erbij; Ik gun je dit echt niet, maar het is en blijft een hopeloos geval.
Helaas!!
deusjevo
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Berichten: 871
Geregistreerd: 05 / 2020
Subject:

Re: Vraagje bij redelijkheid omtrent garantie – Feedback gewenst

 · 
Posted: 15.04.2021 - 10:17  ·  #101
Regels herkeuring, ook bij goedkeuring inderdaad.
Ik zou er persoonlijk wel even over nadenken als ik die regels lees trouwens.

https://www.rdw.nl/particulier…de-keuring
Discovery
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 33
Geregistreerd: 01 / 2019
Subject:

Re: Vraagje bij redelijkheid omtrent garantie – Feedback gewenst

 · 
Posted: 15.04.2021 - 10:42  ·  #102
Quote door Kuip

Toch vraag ik mij af of die herkeuring nog zin heeft, want de verdediging kan (zal) natuurlijk altijd zeggen dat er daarna (door derden) aan de auto gerommeld zal moeten zijn. En dat beseft de verkopende garage zich maar al te goed...

Ik blijf erbij; Ik gun je dit echt niet, maar het is en blijft een hopeloos geval.
Helaas!!

Ik zou ook niet inzetten op die herkeuring, maar richten op verkopende partij. Als zij de klant centraal stellen, dan komen zij met oplossingen en verduidelijking. Jij kan niet bewijzen dat de kat er niet onder zat bij verkoop, maar dat kunnen zij ook niet! Ze kunnen wel duidelijk krijgen of deze ooit vervangen is door contact te zoeken met de partij waar de auto vandaan komt. Dan is waarschijnlijk snel duidelijk dat de kat er nooit onder heeft gezeten. Het lijkt nu alsof ze van jouw goedheid gebruik maken, in plaats van jouw probleem oplossen.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Vraagje bij redelijkheid omtrent garantie – Feedback gewenst

 · 
Posted: 15.04.2021 - 11:12  ·  #103
Idd, het is niet jouw probleem. De garage moet het oplossen (zonder kosten). Of je laat de koop ontbinden (dat zou mijn keuze zijn...)
Leovanderhoef
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Den Haag
Homepage: marktplaats.nl/u/l…
Berichten: 49
Geregistreerd: 09 / 2012
Subject:

Re: Vraagje bij redelijkheid omtrent garantie – Feedback gewenst

 · 
Posted: 17.04.2021 - 12:05  ·  #104
Dank voor al jullie reacties.

Ik had het APK geschiedenis van de auto online al (betaald) opgevraagd. Als de keuring eenmaal (in dit geval gelijk) goed gaat, en de uitlaatpijp + kat is er al onder weg (we wachten op de vervanging welke komende dinsdag verwacht staat) lijkt die route van herkeuring enzo niet de moeite meer waard.

Wel een boeiend stukje info; de pijp moet eronder zijn gelast; met enkel de kit zou hij er gelijk onder uit vallen vertelde een garage eigenaar me twee weken terug. Ik was gisteren even in de garage bij mijn auto en leerde van de monteur die mij de pijp liet zien, dat hij inderdaad vast gelast had gezeten. Dat sluit diefstal op straat met terugplaatsing van een pijp nu volledig uit.

Ik ga morgen (zondag ja :)) langs het bureau om aangifte te doen. Wellicht kan de politie de LPG garage benaderen. Hamvraag is dan in hoeverre een APK sluitend bewijs is dat de Kat er onder moet hebben gezeten tijdens deze APK. Is daar met een truukje als de service pijp goed is bevestigd, een manier omheen te vinden zodat de APK test het ontbreken van de Kat als het ware niet herkent? Zo niet, dan kan ik er zeker van zijn dat het de LPG garage moet zijn geweest.
Ik weet echter dat toen we de auto zelf hebben doorgemeten (na bezoek aan de LPG garage dus) en de pijp al flink los zat, er nog steeds in de lezing niet duidelijk naar voren kwam dat de katalysator mistte… Iets dergelijks substantieels zou via een meting gelijk moeten worden doorgegeven, toch?

Ik zal ook eens RWD proberen ja. Ik geloof dat de auto van gebruiker -naar garage -naar Krook is gegaan; dat er nog een garage tussen heeft gezeten.
BBS
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: ZW-Drenthe
Leeftijd: 52
Berichten: 1443
Geregistreerd: 08 / 2018
Subject:

Re: Vraagje bij redelijkheid omtrent garantie – Feedback gewenst

 · 
Posted: 17.04.2021 - 12:20  ·  #105
Ik verbaas mij in positieve zin over je doorzettingsvermogen vermogen om het opgelost te krijgen. Chapeau!!
Met een beetje geluk heb je de "cat" er weer onder zitten, maar dan heb je het probleem met je borrelende KVS nog.

Ik begrijp alleen niet goed waarom je al deze moeite doet voor een auto? Er staan zoveel mooie exemplaren te koop momenteel?
 
Selected quotes for multi-quoting:   0