Vraagje GROM USB + BT / HU650

 
 
 
 
 
Stern
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 43
Geregistreerd: 06 / 2015
Subject:

Vraagje GROM USB + BT / HU650

 · 
Posted: 31.07.2015 - 12:33  ·  #1
Ik heb een GROM USB3 + BT. Onlangs herkende deze mijn iphone niet meer (niet meer opladen, geen muziek, geen BT telefoon; niets) dus ik dacht er maar even de laatste firmware op te zetten (7 juli 2015) .

Nu zijn er 2 opties op de GROM site:
01-07 HU-650 + text (GROM-USB-3-VOLVO_SAT)
01-07 HU-XXX radios (GROM-USB-3-VOLVO)

Ik heb begrepen dat het text + sat gebeuren alleen in de VS een optie was, dus ik heb de HU-XXX firmware geladen.

Dat werkt, soort van. BT en audio via USB werken, maar ik kan geen playlists kiezen. Het volume kan ik met het stuur veranderen, maar als ik op het stuur een nummer skip, kan ik niets meer met het stuur bedienen, ook het volume niet. Op de HU-650 werkt alles wel gewoon, behalve dus die playlists.

Daarnaast viel me op dat ik ook geen radio zenders meer kan selecteren met het stuurwiel. Ik kan een keer op het stuur op skip drukken, daarna niet meer. In principe zou dit niets met de firmware op de GROM te maken moeten hebben, toch? Ook hier werkt alles op de HU-650 zelf naar behoren.

Ik ga zometeen nog een keer de laatste firmware laden, of misschien downgraden als dat niet werkt. Maar ik vraag me nog af: ik heb het toch wel goed begrepen dat ik die Volvo_Sat firmware niet moet laden? Is er sowieso nog iemand die deze problemen is tegengekomen?
Kaaskop
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 239
Geregistreerd: 04 / 2015
Subject:

Re: Vraagje GROM USB + BT / HU650

 · 
Posted: 31.07.2015 - 13:08  ·  #2
Ik volg dit even maar heb geen oplossing (want een HU-1205). Ik vond het sowieso vreemd dat ik bij aankoop vd GROM wel aan moest geven welke radio ik had maar dat ik vervolgens zelf moet klooien (nadat het ding er dus al inzit) met andere firmware om ID3-tags/MP3 tekst op het display te krijgen. Dat gaat dan dus best waardeloos want je moet je interieur open pellen om een micro SD kaart in je GROM module te steken want het ding moet stroom hebben en dat kan maar op 1 manier voor degenen zonder een schuur vol elektronica : als hij aangesloten in je auto zit. Lekker handig.... 🇳🇴

Dat heeft de concurrent dan toch beter voor elkaar.

Als eens geprobeerd om je iPhone deze bluetooth connectie te laten vergeten?
 
Selected quotes for multi-quoting:   0