Vragen tav koplampen

 
 
 
 
 
latten
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Maastricht
Leeftijd: 38
Berichten: 459
Geregistreerd: 09 / 2015
Subject:

Vragen tav koplampen

 · 
Posted: 17.12.2015 - 15:01  ·  #1
Hallo allemaal,

ik heb een vraag tav mijn koplampen. Ik heb een USA versie V70R met de bi-xenon koplampen. Nu ben ik de gele mistlampjes een beetje zat, dus ben van plan deze door LED of xenon te vervangen. Ik weet dat de R een H3 lamp hiervoor gebruikt, maar kan iemand me vertellen of dit een canbus correcte lamp moet zijn? Volgens mij geeft de canbus vanaf de facelift in 2005 pas problemen, toch? (vraag 1 :D )

Vraag 2: tijdens bovenstaand onderzoek kwam ik erachter dat er in de side markers een lampje zit met 2 draadjes (BAY15D, fitting 1157), hiervoor wil ik switchback LED lampjes monteren, zal een weerstand tussen moeten voor het te snel knipperen, maar eigenlijk zelfde vraag als hierboven; geeft de canbus een probleem?

Vraag 3: tijdens het onderzoek kwam ik er ook achter dat de reflector van mijn koplampen omhoog draait bij groot licht, maar dat de in onderstaande foto aangegeven lampen nooit aan gaan, ook niet bij groot licht of mistlicht. Het zijn volgens afbeeldingen op swedespeed HB3 lampen, die gebruikt worden voor groot licht...
Er zitten lampjes in, maar nu weet ik niet of die gewoon beide kapot zijn (nog niet gecheckt maar ook geen melding), of dat ze bij invoer aangepast zijn oid...toevallig iemand die hier al ervaring mee heeft?

Vraag 4: 6000k is toch door Volvo gebruikte intensiteit voor xenon, of niet? Wil graag de mistlampen matchen met koplampen uiteraard.

Alvast bedankt!
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3194
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: Vragen tav koplampen

 · 
Posted: 18.12.2015 - 00:52  ·  #2
Standaard Volvo xenon is 4300K, geen 6000.
Ik heb switchback led's in de S60 gehad, ben er momenteel weer mee bezig. Er zat een 50W weerstand bij, daar mee gaf hij geen hyperflash. Verder geen problemen met de canbus.

Canbus meet de mistlampen en grootlicht niet, dus daar kan je in hangen wat je wil.

Je vraag over het groot licht komt me bekend voor. Er was hier of op een ander forum iemand met een Canadese S60/V70 waarvan die lampen ook niet brandden bij groot licht (en bixenon koplampen). Misschien hoort dat gewoon zo in die landen.
latten
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Maastricht
Leeftijd: 38
Berichten: 459
Geregistreerd: 09 / 2015
Subject:

Re: Vragen tav koplampen

 · 
Posted: 18.12.2015 - 02:12  ·  #3
Top thanks ga eens op nader onderzoek uit
latten
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Maastricht
Leeftijd: 38
Berichten: 459
Geregistreerd: 09 / 2015
Subject:

Re: Vragen tav koplampen

 · 
Posted: 18.12.2015 - 14:30  ·  #4
Hmm, op fora gezocht en gedeeltelijk antwoord gevonden. Blijkbaar worden de binnenste lampen normaal in de vs gebruikt als daytime running lights, maar alleen als de lichtschakelaar op stand 0 staat. Lichtsensor zou dan bepalen of de DRL's aan gaan of de bi-xenon, afhankelijk van of het nacht is of niet dus. Echter: bij mij gaat overdag op stand 0 gewoon de bi-xenon aan, mogelijk toch iets van een software instelling omdat de auto is ingevoerd...zal eens checken of de lampjes die erin zitten niet allebei kapot zijn, maar dat zou vreemd zijn want dan zou de xenon én de DRL dus aan gaan. Heb voor de mistlampen in ieder geval halogeen lampjes in goede kleur gevonden, dat is voorlopig even voldoende. Xenon lijkt me een beter projectje voor de zomer
Widebody
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Down, way down south limburg
Berichten: 445
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Vragen tav koplampen

 · 
Posted: 18.12.2015 - 16:46  ·  #5
Binnenste lampen is het grootlicht(Halogeen) deze gaan aan lsl je grootlicht aanzet en dan klampen de reflectors van de bi-xenon ook in de grootlicht stand. Als je weerstandjes bij je xenon knipperlichtjes steekt zal je geen versneld ritme krijgen(weerstand zorgt voor "gewoon" verbruik. Beter canbus klare LED's bestellen (http://www.miniinthebox.com/nl/)

Succes!
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3194
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: Vragen tav koplampen

 · 
Posted: 18.12.2015 - 18:22  ·  #6
Widebody, bij Amerikaanse auto's werkt dat dus niet zo. Het is in dit geval geen groot licht.
Maar ik ben wel benieuwd wat voor lampjes er in zitten, die ze voor DRL gebruiken.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Vragen tav koplampen

 · 
Posted: 18.12.2015 - 21:18  ·  #7
Ik had eerst 6000K xenon, en nu 4300K, en dat bevalt veel beter. Neutrale belichting zonder die nutteloze blauwige gloed.
DinanT5
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zwijndrecht
Leeftijd: 50
Berichten: 1148
Geregistreerd: 11 / 2014
Subject:

High power LED H7 .. iemand ervaring?

 · 
Posted: 14.01.2016 - 07:54  ·  #8
Niet echt een aanvulling op dit topic, echter wel een vraag over koplampen:

Heeft iemand toevallig ervaring met dit soort LED H7 vervangingslampen?
(klik op de foto voor linkje..)
volvov 70
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: de krim
Leeftijd: 55
Berichten: 39
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Vragen tav koplampen

 · 
Posted: 14.01.2016 - 08:01  ·  #9
goede morgen .ik heb deze als mist/dagrij in mijn xc 60 geeft veel licht in koelbleu ben er content mee
heb nu nog n setje h7 liggen als grootlicht maar er moest h9 in dus nog over
MermerEr
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Harderwijk
Leeftijd: 28
Homepage: instagram.com/eren…
Berichten: 724
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: Vragen tav koplampen

 · 
Posted: 14.01.2016 - 09:15  ·  #10
MermerEr
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Harderwijk
Leeftijd: 28
Homepage: instagram.com/eren…
Berichten: 724
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: Vragen tav koplampen

 · 
Posted: 14.01.2016 - 09:20  ·  #11
En hier het verschil tussen de EU(etc) & US Xenon lampen, kiek goed;)

en het zelfde is ook met de Pre-facelift xenon lampen
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
 
Selected quotes for multi-quoting:   0