vragen van een aspirant volvo rijder

 
 
 
 
 
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 54
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: vragen van een aspirant volvo rijder

 · 
Posted: 20.01.2013 - 15:55  ·  #31
Op dit momem staat de S60 toch bovenaan mijn lijstje. Na enig speurwerk in reviews en 4 volvo fora (waarom zijn er 4 ?? en welke is de leukste/meest informatieve ??) blijkt dat mijn beleving van het wggedrag goed klopt met wat er geschreven wordt. De S60 is niet een superstrak bochtenmonster.
En de S waar ik gisteren in reed (2001, 225000km, 140pk), is 15 maanden terug 2x erg groots aangepakt door de garage waar hij nu staat (een universele - goede - garage), want ze hebben (duidelijk aantoonbaar)gedaan:
distributie, loop rollen, waterpomp, uitlaat, lambda sensor, koppeling, twee massa vliegwiel, wat rubbers en reactie stangen. En hij staat op mooie michelin primacy (90% voor, 60% achter).
uiteraard zijn er ook een paar minpunten: handbak..... blaupunkt radio met alleen voor speakers, deurgrepen en kap middenconsole erg lelijk (dus vervangen, spuiten of 3M wrappen), leren stuur is erg glad, geen idee of de airco werkt, kachelmotor maakt herrie, en de (velours) stoel heeft 2 kleine plekjes. En hij moet een oliebeurt hebben.
Als ik ook kijk naar het kosten aspect, is een C70 of S80 per jaar 400 euro duurder alleen qua wegenbelasting en hoger verbruik. en het wordt het 4de vervoermiddel op de oprit, dus moet toch een beetje op de kleintjs blijven letten.
Deze week gaat mij broer toch nog kijken in oldenzaal naar de zwarte C70, ben benieuwd of ik weer aan het twijfelen kom......
Dr.Dream
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Übach-Palenberg (Scherpenseel)
Leeftijd: 42
Berichten: 1312
Geregistreerd: 10 / 2012
Subject:

Re: vragen van een aspirant volvo rijder

 · 
Posted: 20.01.2013 - 20:27  ·  #32
Quote door Waltersan
Deze week gaat mij broer toch nog kijken in oldenzaal naar de zwarte C70, ben benieuwd of ik weer aan het twijfelen kom......

... perfect man, black beauty en helemaal open in de zomer :love:
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39732
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: vragen van een aspirant volvo rijder

 · 
Posted: 20.01.2013 - 21:05  ·  #33
Quote door Waltersan

Deze week gaat mij broer toch nog kijken in oldenzaal naar de zwarte C70, ben benieuwd of ik weer aan het twijfelen kom......


O.o... o.O
Too sexy. 8-) :D
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: vragen van een aspirant volvo rijder

 · 
Posted: 20.01.2013 - 22:41  ·  #34
Quote door Waltersan

De S60 is niet een superstrak bochtenmonster.


Dan is er toch echt wat mis met deze S60. Als onderstel op orde is, kun je toch redelijk hard met een S60 door een bocht rijden.
raysa
 
Avatar
 
Subject:

Re: vragen van een aspirant volvo rijder

 · 
Posted: 21.01.2013 - 08:12  ·  #35
Quote door Dr.Dream

Quote door Waltersan
Deze week gaat mij broer toch nog kijken in oldenzaal naar de zwarte C70, ben benieuwd of ik weer aan het twijfelen kom......

... perfect man, black beauty en helemaal open in de zomer :love:


Een C70 is toch niet per definitie een cabrio...?
Dr.Dream
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Übach-Palenberg (Scherpenseel)
Leeftijd: 42
Berichten: 1312
Geregistreerd: 10 / 2012
Subject:

Re: vragen van een aspirant volvo rijder

 · 
Posted: 21.01.2013 - 09:35  ·  #36
Quote door raysa

Quote door Dr.Dream

Quote door Waltersan
Deze week gaat mij broer toch nog kijken in oldenzaal naar de zwarte C70, ben benieuwd of ik weer aan het twijfelen kom......

... perfect man, black beauty en helemaal open in de zomer :love:

Een C70 is toch niet per definitie een cabrio...?

Oké, het is een CC, nou goed :D
Dus een coupé en cabrio in een, met een stalen dak dat helemaal weg te klappen is, en dan ben je open :lol:
raysa
 
Avatar
 
Subject:

Re: vragen van een aspirant volvo rijder

 · 
Posted: 21.01.2013 - 09:39  ·  #37
Quote door Waltersan

deze http://www.autotrack.nl/tweedehands/volvo/c70/9590927 ga ik ook kijken, hier zit een 'digitale' verwarmingsregeling in. Het is wel een originele NL auto, maar ik heb dit nog nooit eerder gezien. Het past ook niet in het totaalplaatje. Wie kent dit wel?


GEEN CABRIO :ninja: !
Dr.Dream
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Übach-Palenberg (Scherpenseel)
Leeftijd: 42
Berichten: 1312
Geregistreerd: 10 / 2012
Subject:

Re: vragen van een aspirant volvo rijder

 · 
Posted: 21.01.2013 - 09:46  ·  #38
Quote door raysa

Quote door Waltersan

deze http://www.autotrack.nl/tweedehands/volvo/c70/9590927 ga ik ook kijken, hier zit een 'digitale' verwarmingsregeling in. Het is wel een originele NL auto, maar ik heb dit nog nooit eerder gezien. Het past ook niet in het totaalplaatje. Wie kent dit wel?

GEEN CABRIO :ninja: !

Ha, ha, ha.
Een COUPÉ staat erbij, maar die weten dus helemaal niet dat daar een knop in zit om dat dak open te doen :lol: :lol: :lol:
ProVolvo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Z.O. Brabant
Leeftijd: 64
Berichten: 2404
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: vragen van een aspirant volvo rijder

 · 
Posted: 21.01.2013 - 09:53  ·  #39
Quote door Dr.Dream

Ha, ha, ha.
Een COUPÉ staat erbij, maar die weten dus helemaal niet dat daar een knop in zit om dat dak open te doen :lol: :lol: :lol:


Dr. Dream,

Je haalt 2 modellen door elkaar. De auto in de advertentie is gebasseerd op de V70 / S70 Classic en daar was de cabrio toch echt een andere dan de coupé. Dat had je "geDREAMd" dat je bij deze auto de cabrio erbij had. :lol:
Bij de opvolger hiervan, die gebasseerd is op de S40 / V40 is dit inderdaad een CC.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 54
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: vragen van een aspirant volvo rijder

 · 
Posted: 25.01.2013 - 23:44  ·  #40
deze week in 3 V70's gereden, denk dat het toch een V70 gaat worden, en na een aantal rijdende kranten een pareltje gevonden (denk ik vooralsnog); een 2000 V70 2.4T. eigenlijk geen rare dingen ontdekt afgezien van een roestige uitlaatpijp en een paar redelijk versleten banden.
ziet er erg knap uit voor z'n leeftijd en km's (340000), en tot 2012 dealeronderhoud en mobiliteitsgarantie bij schaap.
http://www.autoscout24.nl/Deta…00&asrc=st
uiteraard ga ik wel aan de slag; stoel is wat ingezakt, geen radio, geen carkit, banden, en misschien wel complete wielen en banden. en klein butsje in motorkap terugduwen. foto's zijn wat flets, maar de lak is erg mooi.

er komt wel een melding in beeld "achterklep open" terwijl deze dicht is, volgens verkoper kan de garage (svenska) het niet vinden, raar??
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39732
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: vragen van een aspirant volvo rijder

 · 
Posted: 26.01.2013 - 00:36  ·  #41
Zo op de foto ziet hij er goed uit.
Veel waar voor je geld.
Onderdelen, bekleding etc kun je voor weinig vinden bij de bekende demontagebedrijven.
Lijkt interessant te zijn.
raysa
 
Avatar
 
Subject:

Re: vragen van een aspirant volvo rijder

 · 
Posted: 26.01.2013 - 06:16  ·  #42
Lijkt op het eerste gezicht een mooie, nette auto.

Wat betreft dat lampje, geef eens klap tegen het stuk isolatie aan de binnenkant van de klep (onder het raam, aan de binnenkant) en gooi hem goed dicht. Dikke kans dat het lampje uit is.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 54
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: vragen van een aspirant volvo rijder

 · 
Posted: 26.01.2013 - 13:05  ·  #43
wat voor lampjes zitten er achter de verwarmingsknoppen, dit was niet geheel verlicht.

en zitten er altijd speakers in? er zit in deze nu geen radio, zal er vast wel in gezeten hebben, dus ook speakers?
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39732
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: vragen van een aspirant volvo rijder

 · 
Posted: 26.01.2013 - 19:01  ·  #44
Die lampjes zijn uitsluitend verkrijgbaar bij de dealer.
Het display behoort groen verlicht te zijn.
Als ze ouder worden gaat dit steeds meer naar wit, de laatste stap is uitval.
Vervangen is goed zelf te doen.

Speakers zijn niet standaard.
Als je originele wilt, demontagebedrijven hebben er genoeg.
Hier kun je nog het e.e.a. aan info vinden.
Zodoende weet je straks ook zeker dat je de juiste keuze hebt gemaakt.
Succes.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 54
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: vragen van een aspirant volvo rijder

 · 
Posted: 26.01.2013 - 23:10  ·  #45
ik ga er maandag weer heen om de laatste checks te doen en neem ik ook een radio mee om te zien of er iets van geluid uit komt. er heeft (denk ik) een gewone 1-din radio ingezeten, dus er zullen wel iso stekkers achter het klepje zitten.
vandaag dealer schaap gesproken, ze konden niet de hele historie inzien (maandag wel als de werkplaats mannen er weer zijn) maar i.i.g. is de distributie 16000km terug gedaan.
als ik geen enorme issues tegenkom gaat de koop door en kan ik vanaf maandag heel vlot roffelen! want vlot dat is hij! ************* >> krachtterm. :lol:
 
Selected quotes for multi-quoting:   0