Vreemd fenomeen bij koude start...

 
 
 
 
 
Marc-B
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Schaijk
Leeftijd: 59
Berichten: 208
Geregistreerd: 08 / 2018
Subject:

Vreemd fenomeen bij koude start...

 · 
Posted: 28.10.2023 - 17:42  ·  #1
Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk kan omschrijven...

Regelmatig gebeurt het bij de koude start, gelijk na vertrek, dat de T6 onregelmatig loopt en (te) ver doorgaat in toeren, voordat hij opschakelt. Hij lijkt dan in een noodloop te vallen. Je voelt dan een soort bokje/hikje en dan weet ik al dat het mis is (vaak al binnen een paar meter, soms pas na een paar kilometer). Remedie: stoppen, uitzetten en opnieuw starten (heel soms tot 2 keer toe). De rest van de dag kun je dan 10x starten en is er niks aan de hand.
Ik krijg geen meldingen op het dashboard en geen lampjes die gaan branden. Uitlezen bij de garage brengt geen foutmeldingen, zelfs niet op het moment dat de storing zich voordoet. Ze konden mij wel vertellen dat er ooit met de bedrading gerommeld is, maar als het daar in zit, zou het denk ik veel vaker (dus ook met warme motor) moeten voordoen.

Omdat ik dacht dat het misschien in de automaatbak zou kunnen zitten, ben ik bij Powerflush Uden langs geweest, om eventueel de bak te flushen. Maar Gerry adviseerde om voorlopig alleen euro 98 te tanken. Dat gedaan hebbende, leek het euvel zich een tijd niet voor te doen, maar helaas: de laatste dagen gebeurt het af en toe toch weer.

Voordat ik nu maar willekeurig onderdelen ga vervangen zoals:

- bobines
- injectoren (rubber ringetjes)
- sensoren (welke dan?)
- vacuĆ¼m slangetjes
- computer
- etc

is mijn vraag of iemand dit probleem bekent voorkomt. Of misschien dat iemand nog een andere suggestie heeft waar deze storing vandaan zou kunnen komen?

Overigens rijd de T6 geweldig fijn, wanneer de storing er niet is.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0