Enkele maanden geleden heb ik een revisieremklauw linksvoor en remschijven en blokken op de vooras vervangen. Paar weken geleden viel me op dat links voor wel erg veel remstof op de velg kwam. Remmen doet hij prima voor mijn gevoel en met infrarood thermometer gaf aan de buitenkant van de remschijf geen andere waarde LV dan RV waardoor ik niet het idee had dat de remklauw het probleem was.
Gisteren heb ik maar even het wiel eraf gehaald en de remklauw los gemaakt. Aan de montage heb ik niets vreemds kunnen vinden. Ook geen steentje of zo wat tussen remblok en schijf zou zitten. Wel vind ik het vreemd dat bij het ene remblok er een stuk zilver is wat bovenaan bijna een rechte streep is. Dit is goed te zien bij 3e bijlage. Kan het zijn dat de andere kant van de schijf daardoor bovenmatig veel belast wordt waardoor die extra snel slijt? Ander remblok ziet er naar mijn weten prima uit. Mijn eerste gedachte was dat het verglaasd is. Kan dit door mijn montage komen, is dit een productiefout met het remblok of is er een andere oorzaak?
Gisteren heb ik maar even het wiel eraf gehaald en de remklauw los gemaakt. Aan de montage heb ik niets vreemds kunnen vinden. Ook geen steentje of zo wat tussen remblok en schijf zou zitten. Wel vind ik het vreemd dat bij het ene remblok er een stuk zilver is wat bovenaan bijna een rechte streep is. Dit is goed te zien bij 3e bijlage. Kan het zijn dat de andere kant van de schijf daardoor bovenmatig veel belast wordt waardoor die extra snel slijt? Ander remblok ziet er naar mijn weten prima uit. Mijn eerste gedachte was dat het verglaasd is. Kan dit door mijn montage komen, is dit een productiefout met het remblok of is er een andere oorzaak?
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).