VVT volledig verwijderen / uitschakelen

 
 
 
 
 
bebe66
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oss
Leeftijd: 57
Berichten: 60
Geregistreerd: 12 / 2017
Subject:

VVT volledig verwijderen / uitschakelen

 · 
Posted: 23.01.2018 - 22:14  ·  #1
Afgelopen weekend de preventieve oliedruk herstel reparatie door Dirk uitgevoerd aan mijn V70.

Helaas merkten we een oliespoor op dat afkomstig bleek van de nokkenas aan inlaatzijde.

Ok, distributie dan maar wat eerder vervangen, evenals de nokkenaskeerring aan de inlaatkant.
Nondeju, mijn V70 van 2002 heeft een VVT poelie; die zou ook de oorzaak van het lekken kunnen zijn.

Je kunt niet zien of het nu de keerring of poelie is die lekt....

Zo'n poelie moet > 300 Euro kosten, maar ja, als je hem niet vervangt en de poelie blijkt de oorzaak, zit je alsnog met een lekkage.

Zo maar een gedachtenspinsel: Kun je het hele VVT systeem verwijderen / uitschakelen en die VVT poelie vervangen door een normale?
Zal wellicht een iets minder soepele, krachtige motor opleveren, maar scheelt een hoop ergernis en centen.
Nieuwe distributieset en keerring is nog te overzien qua kosten.

Tenslotte deed de 850 het ook prima zonder VVT.....
Blade
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Het Groene Hart
Leeftijd: 34
Homepage: autobedrijfpolter.…
Berichten: 5152
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: VVT volledig verwijderen / uitschakelen

 · 
Posted: 23.01.2018 - 22:22  ·  #2
Die gaan helaas nog weleens lekken ja.

Ze gaan vaak lekken door uitgedroogde keerringen en doordat er axiale speling op de vvt poelies komen.

Zie het filmpje van mij, daar was het extreem. Ik heb er inmiddels meerdere gedaan. De kwaliteit laat te wensen over, dit is bij meer merken zo.

https://m.youtube.com/watch?v=zRtlwi-k4a0

Ik zou er een nieuwe keerring en poelie op zetten. Zo te lezen is het een 2.4i zonder turbo. Die heeft alleen op de inlaat een vvt zitten, is niks anders op te zetten, constructie is helemaal anders.

Het gekke is dat bij de turbo motoren die ook op de uitlaat kant een vvt heeft, juist die stuk gaat ipv de inlaat kant.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Dirk342
In nagedachtenis
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nijmegen
Berichten: 1640
Geregistreerd: 02 / 2014
Subject:

Re: VVT volledig verwijderen / uitschakelen

 · 
Posted: 24.01.2018 - 06:28  ·  #3
Helaas past een 850 inlaat nokkenas er fysiek niet in Berteld, en om een passende nokkenas te vinden zonder CVVT is een onbegonnen zoektocht helaas.
bebe66
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oss
Leeftijd: 57
Berichten: 60
Geregistreerd: 12 / 2017
Subject:

Re: VVT volledig verwijderen / uitschakelen

 · 
Posted: 24.01.2018 - 21:55  ·  #4
Quote door Dirk342

Helaas past een 850 inlaat nokkenas er fysiek niet in Berteld, en om een passende nokkenas te vinden zonder CVVT is een onbegonnen zoektocht helaas.


Toch maar door de zure appel heen bijten dan.....
 
Selected quotes for multi-quoting:   0