Waar mij auto tunen van volgende kandidaten??

 
 
 
 
 
dad5
 
Avatar
 
Subject:

Waar mij auto tunen van volgende kandidaten??

 · 
Posted: 05.12.2011 - 20:43  ·  #1
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 57
Homepage: stevemansveld.nl
Berichten: 2843
Geregistreerd: 08 / 2011
Subject:

Re: Waar mij auto tunen van volgende kandidaten??

 · 
Posted: 05.12.2011 - 21:02  ·  #2
Ik heb mijn auto bij Tunex laten doen, snel, simpel, goed en goedkoop.

zie het topic over Tunex
dad5
 
Avatar
 
Subject:

Re: Waar mij auto tunen van volgende kandidaten??

 · 
Posted: 05.12.2011 - 21:06  ·  #3
hoeveel pk heb je nou en wat vind je van die bedrijf in algemeen?
Tijnieboy
 
Avatar
 
Subject:

Re: Waar mij auto tunen van volgende kandidaten??

 · 
Posted: 05.12.2011 - 23:37  ·  #4
Ook bij Tunex laten doen: van 200 pk naar 245 pk, van 395 Nm naar 485 Nm.
Oordeel over het bedrijf: netjes, was druk toen wij kwamen. Goedkoop maar volgens mij niet duurkoop, heb er nog geen ellende mee gehad.
Mocht de dealer de software wissen mag je gewoon terug komen, nette service.
MijnS60
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: IJsselstein
Leeftijd: 34
Berichten: 1204
Geregistreerd: 09 / 2010
Subject:

Re: Waar mij auto tunen van volgende kandidaten??

 · 
Posted: 06.12.2011 - 09:19  ·  #5
@tijnieboy.

Volgens mij maakt je een foutje van 395 Nm naar 485 Nm.
moet dit niet van 295Nm naar 385Nm zijn?

Anders wil ik weten hoe je dat gedaan heb want dat wil ik dan ook wel eens proberen op mijn 2.5T
loe
 
Avatar
 
Subject:

Re: Waar mij auto tunen van volgende kandidaten??

 · 
Posted: 06.12.2011 - 16:23  ·  #6
Waarom geen RICA?

Rica is bij uitstek de Volvo tuner, (tuned ook de aut. versn. bak!)

als je door rica bij bv een dealer laat tunen (over internet)en je komt later op een rollenbank
dan behoeft er niks bijgetuned te worden..

Hun jarenlange ervaring met alleen volvo komt hier ten goede, en de prijs..
even een belletje en een praatje doet wonderen.( ik heb geen rica connecties)

Loe :(
dad5
 
Avatar
 
Subject:

Re: Waar mij auto tunen van volgende kandidaten??

 · 
Posted: 06.12.2011 - 18:59  ·  #7
Het antwoord is heel simpel, Rica is voor veel te duur.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Waar mij auto tunen van volgende kandidaten??

 · 
Posted: 06.12.2011 - 19:04  ·  #8
...
Tijnieboy
 
Avatar
 
Subject:

Re: Waar mij auto tunen van volgende kandidaten??

 · 
Posted: 06.12.2011 - 19:23  ·  #9
Quote door MijnS60

@tijnieboy.

Volgens mij maakt je een foutje van 395 Nm naar 485 Nm.
moet dit niet van 295Nm naar 385Nm zijn?

Anders wil ik weten hoe je dat gedaan heb want dat wil ik dan ook wel eens proberen op mijn 2.5T


Uhm klopt,sorry, was een denk- c.q. typfout ;)
inderdaad van 295 naar 385 ;) bedankt voor je oplettendheid :)

En nog even over de prijs, ik ben ook niet voor Rica gegaan omdat ik het veel te duur vond, voor dat geld kan ik 3x naar Tunex. Ik wil zeker niet alles zo goedkoop mogelijk doen, maar soms kan iets gewoon veel te duur zijn. En ik ben ook niet blind naar Tunex gegaan omdat ze zo goedkoop zijn, samen met Steve hebben we een beslissing genomen naar aanleiding van wat voor kennis men bij Tunex in huis had en hoe dat op ons overkwam. Dit was voor ons voldoende om toch naar Tunex te gaan.

Een ieder mag uiteraardt doen wat hij/zij zelf wil, maar ik vond dit een verstandige keus en dat vind ik nog steeds :)
JBV70
 
Avatar
 
Subject:

Re: Waar mij auto tunen van volgende kandidaten??

 · 
Posted: 06.12.2011 - 20:39  ·  #10
Ik zou mijn v70 ook bij tunex getuned hebben was het niet zo dat hij al getuned bleek te zijn. 3 vorige diesels zijn al eens door tunex onder handen genomen en ze zorgen dat je tevreden naar huis gaat. Ook ik deel de mening dat de kwaliteit van tunen niet wordt bepaald door de prijs en het verhaal dat eromheen verteld wordt.
loe
 
Avatar
 
Subject:

Re: Waar mij auto tunen van volgende kandidaten??

 · 
Posted: 06.12.2011 - 20:44  ·  #11
Dad5

In eerste instantie kan ik niet ruiken waarom Rica er niet bijstaat.

het antwoord is dus heel simpel kan ik niet zo plaatsen,

klinkt niet vriendelijk voor mensen die je trachtten te helpen...

Loe
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 57
Homepage: stevemansveld.nl
Berichten: 2843
Geregistreerd: 08 / 2011
Subject:

Re: Waar mij auto tunen van volgende kandidaten??

 · 
Posted: 06.12.2011 - 21:22  ·  #12
Je hebt gelijk Loe,

Rica is inderdaad erg duur. Ik heb samen met Tijnieboy gekozen voor Tunex. Hun prijs en antwoorden gaven de doorslag. Ik heb meerdere tuners gesproken en er waren er ook bij zoals Ziptuning die auto's die meer dan 150.000km hadden gelopen of ouder waren dan 5 jaar niet meer wilden tunen. Datatechniek heb ik ook gesproken, was opzich niet verkeerd maar die begonnen mij te "stalken" door te mailen en te bellen of ze mijn auto al konden inplannen. Dan ben ik er meteen klaar mee.
Ook Rica heb ik gesproken en die vroegen voor alleen het tunen €595,-- excl. BTW. Bij Tunex heb ik, omdat ik samen met Tijnieboy kwam € 175,-- betaald. Voor dat prijsverschil kon ik de ruim 350km die ik ervoor moest rijden wel heel erg makkelijk doen.
De tuning bevalt uiterst goed. Wat een nog heerlijkere auto is het geworden en hij pakt zo lekker op onder in.

Natuurlijk is het zo als je het vermogen constant aanspreekt dat je de auto erg op de proef stelt. Maar getuned of niet getuned, als je continue op volvermogen rijdt dan gaat alles kapot.

Wat men bij Tunex ook vertelde is dat een koppeling die versleten is mogelijk wat eerder opspeelt dan wanneer de auto niet getuned is. De reden daarvoor is heel eenvoudig, namelijk het toegenomen koppel.
Ik heb het al eerder gemeld, het aantal pk's is niet interessant want dat maximum zit ergens in een toerengebied waar je zelden komt (als je er al komt) het koppel, de Nm's, die zijn het die je de duw in je rug geven als je het gaspedaal intrapt.
loe
 
Avatar
 
Subject:

Re: Waar mij auto tunen van volgende kandidaten??

 · 
Posted: 06.12.2011 - 21:55  ·  #13
steve

ik heb nou 1 * 2,4 diesel motor laten chippen

1e keer bij Hartog tuning (alkmaar) van 130 naar 165 pk
2e keer bij rica van 165 naar 200 pk 450 nm (dezelfde diesel)

koppeling gaf in eerste instantie problemen na de rica tuning, deze had t moelijk (165000 km)
ism dealer besloten via rica even een aanpassing te doen om het max koppel te veranderen naar 1700 toeren ipv 1400 toeren
probleem verholpen, auto heeft nog tot 290.000km met die koppeling gedaan. (dat is klasse tuning..)
koppeling is toen vervangen bij 290000 excl dubbele vliegwiel (die was nog goed..)

had me mogelijk bij een ander direct de koppeling gekost, je weet t niet..(nogmaals : heb geen bemoeienis met rica)

andere auto: D5 s80
direct bij rica van 185 pk naar 230 pk (500nm)
tevens automatische bak aangepast (hoort erbij), perfect loopt het spul..

en eh Steve, het maximale aan pk's komt bij de diesel al snel vrij...
bij ongeveer 3500 toeren, dacht ik zie sommige koppelkromme's

groet
Loe
dad5
 
Avatar
 
Subject:

Re: Waar mij auto tunen van volgende kandidaten??

 · 
Posted: 06.12.2011 - 22:11  ·  #14
Hoi, leo ik bedoel er niks mee. Maar ik vind Rica gewoon te duur, punt. Voor 700 euro kun je bij dealer koppakking of koppeling vervangen wat het dag werk is en bij Rica doe ze in 1,5 uur. Ik vroeg welke van genoemde chiptuners of andere die betaalbaar zijn, de beste is om te tunen.
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 57
Homepage: stevemansveld.nl
Berichten: 2843
Geregistreerd: 08 / 2011
Subject:

Re: Waar mij auto tunen van volgende kandidaten??

 · 
Posted: 07.12.2011 - 12:52  ·  #15
Loe,

Het klopt inderdaad dat het maximale aantal pk's bij 3500 toeren vrijkomt. Ten op zichte van een benzine motor rij je met deze motoren dan ook in een veel lager toeren bereik. Dus zal je niet echt vaak op of boven de 3500 toeren rijden. Zo is mijn ervaring tenminste. Het heeft geen eens nut om hoge toeren te draaien met de D5 want hij gaat al af vanaf zo'n 1700 toeren.

Het is zelfs zo dat ik rotondes gewoon in de 3e versnelling neem, zonder dat de auto protesteert door te lage toeren of dat mijn banden gieren vanwege een te hoge snelheid.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0