Quote door martijn-a
Quote door folke3
Quote door Musicus
Zijn er nog meer slijtagedelen die hiervoor kunnen zorgen?
Je kijkt en vervangt reactiesteunen. Misschien ook eens naar de motorsteunen kijken. Die dragen daadwerkelijk de motor. De reactiesteunen voorkomen torsie van het blok ten gevolge van motorkrachten. In onderstaand schema de steunen A en G eens bezien!
Voor de voorste en achterste steun heb ik wel eens massieve vervangingsexemplaren voorbij zien komen. Volgens mij vanaf een amerikaanse toeleverancier. IPD geloof ik.
Zoiets bedoel je, als we praten over reactiesteunen in massieve uitvoering? Dit is de situatie ondermijn motorkap.
In beginsel zou voor demontage van de reactiestangen geen ondersteuning van het blok noodzakelijk moet zijn.
Ik weet dat er velen het zullen betwisten, maar mijn redenering bij reactiesteunen uitgevoerd in PU is, dat het motorblok daardoor nauwelijks meer beweegt ten gevolge van motorkrachten. Ik ervaar inderdaad wat meer resonantie bij stationair draaien van de motor, maar tijdens rijden ligt alles stil. Dat wil zeggen, dat alle leidingen, slangen en snoeren van het chassis naar het motorblok, maar ook componenten als stuurpomp, AC-pomp en dynamo minder blootstaan aan trillingen en dus een langer leven zijn beschoren.