Waarom twee V70 / S60 forums?

 
 
 
 
 
Mekstra
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 419
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Waarom twee V70 / S60 forums?

 · 
Posted: 21.04.2014 - 23:03  ·  #1
Met veel plezier lees ik de topics in dit forum door, maar... ook in het andere Volvo forum. Ik kom op beide forums geregeld dezelfde vragen en topics tegen, maar ook dezelfde mensen die beide forums afstruinen.

Ik ben jaren lid geweest van het Volvo 850 forum. De kwaliteit en kwantiteit van de onderwerpen en topics ben ik altijd heel enthousiast over geweest. Je kon het zo gek niet bedenken, of het was te vinden.
No offence, maar daar kunnen de beide V70/S60 forums nog aardig verbeteren. Vragen blijven gewoon onbeantwoord, onderwerpen zijn niet te vinden, of worden juist in twee forums tegelijk behandeld. Vaak levert een Engelstalige zoekopdracht wel de juiste info, maar dan op buitenlandse forums.

De kracht van een autoforum zit m.i. vooral in de hoeveelheid en verscheidenheid aan topics (plus de diepgang en juistheid van de antwoorden) -met een goede zoekfunctie uiteraard. Het bundelen van de krachten van de twee forums zou niet verkeerd zijn. Waarom bestaan er twee forums, en kunnen deze niet worden samengevoegd?

Zie dit niet als kritiek -ik zie dit forum groeien en daarmee ook de onderwerpen- maar als input om het forum nog beter te maken.
GreyS60
 
Avatar
 
Subject:

Re: Waarom twee V70 / S60 forums?

 · 
Posted: 21.04.2014 - 23:20  ·  #2
...
tienklepper
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Geleen
Leeftijd: 47
Homepage: linkedin.com/in/ju…
Berichten: 3115
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Waarom twee V70 / S60 forums?

 · 
Posted: 21.04.2014 - 23:44  ·  #3
Voor zover ik kan nagaan, kan het volvo forum qua specifieke inhoud op de hier veelal aanwezige modellen, niet tippen aan deze, maar dat kan ik verkeerd zien. Vwb de classic kun je idd ook de keuze maken voor het 850 forum, ik heb mijn gevoel gevolgd en bij hier uitgekomen. :-)
DDH
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oostenrijk
Leeftijd: 52
Berichten: 1256
Geregistreerd: 02 / 2013
Subject:

Re: Waarom twee V70 / S60 forums?

 · 
Posted: 22.04.2014 - 07:37  ·  #4
Samenvoegen????????
Gemeenten worden samengevoegd ---------------Arbeitsplaatsen verdwijnen.
Scholen worden samengevoegd -----------------Wordt allemaal onpersoonlijker, kinderen verdwijnen in de massa.
........worden samengevoegd ---------------....................vul zelf de voorbeelden maar in
En nu de Forums ook?????

Nein Danke!
Schaalvergroting is niet altijd beter.
blastaway
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: South Limbourgia
Leeftijd: 46
Berichten: 3730
Geregistreerd: 03 / 2011
Subject:

Re: Waarom twee V70 / S60 forums?

 · 
Posted: 22.04.2014 - 08:12  ·  #5
Ik kijk en post op alle fora. Het volvo-forum vind ik minder leuk. Dit door de immensiteit en het uitstervend v70n ras. Vooral de leaserijders met de s/v60 en v40 zijnn er actief en dat vind ik jammer. Het 850 forum blijf ik geweldig vinden! Ook een leuke sfeer. Hier is het gewoon kleinschaliger en dat maakt het overzichtelijk en gezellig.
V-driver
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 763
Geregistreerd: 08 / 2013
Subject:

Re: Waarom twee V70 / S60 forums?

 · 
Posted: 22.04.2014 - 08:22  ·  #6
Ik heb al op vele fora van vele merken gezetn. En overal is de structuur overeenkomstig. Er is 1 (soms meerdere) groor forum van het merk in het algemeen met voor elk model een apart subforum en daarnaast is per model vaak een specifiek forum.

Met name bij Alfa en Renault is mijn ervaring tegengesteld aan hierboven, daar zitten de oudgedienden die enthousiast en met heeeeel veel kennis en kunde de types van de jaren 70 en ouder liefdevol rijdend en glimmend houden. Voor nieuwere types is een modelforum vaak beter. Je raad het al, op de merkfora kom ik minder dan op de modelfora.
Mekstra
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 419
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Waarom twee V70 / S60 forums?

 · 
Posted: 22.04.2014 - 10:28  ·  #7
Dit forum waardeer ook ik meer dan het andere forum. Kleinschaligheid is inderdaad leuk voor de gezelligheid, maar m.i. minder geschikt voor het oplossen van problemen.
Dan heb je voordeel bij kwantiteit, er is dan altijd wel iemand die je verder kan helpen. Of het antwoord staat al lang bij de zoekresultaten.

Gelukkig zijn er steeds meer leden. Misschien zelfs wel van die hardcore sleutelaars, ik zie ook op dit forum soms de cylinderkoppen en kleppen op foto voorbij komen!
Ik hoop dat we de verdieping kunnen bereiken van het 850 forum, waarbij ook de gezelligheid -zoals ook daar- blijft behouden.
Martijn
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Emmen, Drenthe
Leeftijd: 26
Homepage: mnijenkamp.nl
Berichten: 8853
Geregistreerd: 07 / 2013
Subject:

Re: Waarom twee V70 / S60 forums?

 · 
Posted: 22.04.2014 - 13:09  ·  #8
Quote door Mekstra

Waarom bestaan er twee forums, en kunnen deze niet worden samengevoegd?


http://www.volvov70forum.nl/
http://www.volvos60forum.nl/
http://www.volvos80forum.nl/

Bovenstaande forums hebben andere webadressen, maar zijn exact hetzelfde.
Zoals meerdere zeggen heb je vaak een algemeen, groot, forum & de wat kleinere, model specifiekere fora.

Ik ben van mening dat er op dit forum veel info te vinden valt voor de V70, S60 & S80. Daarnaast zijn de onbeantwoorde vragen voornamelijk ouder, en de eerste jaren (vanaf '09) moest het forum nog aardig groeien, omdat het nieuw was. Op het Volvo-Forum valt ook veel informatie te vinden, maar vaak iets algemener doordat ze meer modellen kennen. Het 850-forum is erg kennisgericht en ook niet heel groot, ik denk dat die kennis daar ook groot is doordat je bij de wat 'oudere Volvo's', veel meer zelf kunt onderhouden/repareren/wijzigen.

Ons forum richt zich dan met name op 3 modellen, andere modellen zijn dus zeker welkom, maar daar zal de informatie vaak minder van zijn. Daarnaast vind ik dat forum ook 'persoonlijker' is, de meeste leden zijn oprecht geïnteresseerd en de meetings (vaak 2 tot 4 in 1 jaar) versterken dit effect doordat je weet met je te maken hebt, je kunt 'gezichten plaatsen'.

Laat ik tot slot nog even duidelijk maken dat ik alle overige genoemde forums, dus het 850 & het volvo-forum niet afkraak of dergelijke, maar elk forum beschikt over eigen plussen en minnen.
Baksteen
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Homepage: motor-forum.nl
Berichten: 791
Geregistreerd: 07 / 2013
Subject:

Re: Waarom twee V70 / S60 forums?

 · 
Posted: 22.04.2014 - 13:36  ·  #9
Een forum is als een cafe.
Ze bieden allemaal een zitplaats waar tegenover staat dat je eens in de zoveel tijd een consumptie koopt.
Alleen de bezoekers bepalen in welk cafe je je thuisvoelt.
In het ene cafe zitten kampers in het andere yuppen. In weer een andere oude van dagen. Of jazz liefhebbers.

De sfeer op forums kan echt heel verschillend zijn terwijl het onderwerp hetzelfde is.
Samenvoegen betekend vaak dat van het ene forum er toch een deel van de gebruikers zich niet meer zullen thuisvoelen op het niet ontstane forum.
Mekstra
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 419
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Waarom twee V70 / S60 forums?

 · 
Posted: 22.04.2014 - 20:52  ·  #10
Wat een beeldspraak... Niet alleen onze auto's hebben dorst en zijn uitgehongerd, maar ook hun baasjes?

Quote

"Het forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen."


Klopt helemaal... alleen soms wil je ook ff a la carte bestellen... :D

Quote

Een forum is als een cafe.
Ze bieden allemaal een zitplaats waar tegenover staat dat je eens in de zoveel tijd een consumptie koopt.
Alleen de bezoekers bepalen in welk cafe je je thuisvoelt.
In het ene cafe zitten kampers in het andere yuppen. In weer een andere oude van dagen. Of jazz liefhebbers.


Klopt ook, alleen is een gezellig cafe wel vaak vol, heb je wat te praten...
Baksteen
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Homepage: motor-forum.nl
Berichten: 791
Geregistreerd: 07 / 2013
Subject:

Re: Waarom twee V70 / S60 forums?

 · 
Posted: 22.04.2014 - 21:55  ·  #11
Quote door Mekstra




Klopt ook, alleen is een gezellig cafe wel vaak vol, heb je wat te praten...


Soms zit je liever lekker rustig met bekenden onder elkaar, soms ga je liever naar drukke gezelligheid.

Die 2 cafe's kun je ook niet samenvoegen zonder dat ieder cafe een deel van zijn eigen identiteit kwijtraakt.

Het staat je vrij naar een ander cafe te gaan.
En de volgende dag weer naar een ander, of terug te komen.
yannickdv
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eindhoven
Leeftijd: 30
Berichten: 2683
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

Re: Waarom twee V70 / S60 forums?

 · 
Posted: 22.04.2014 - 21:57  ·  #12
Quote door Baksteen

Een forum is als een cafe.
Ze bieden allemaal een zitplaats waar tegenover staat dat je eens in de zoveel tijd een consumptie koopt.
Alleen de bezoekers bepalen in welk cafe je je thuisvoelt.
In het ene cafe zitten kampers in het andere yuppen. In weer een andere oude van dagen. Of jazz liefhebbers.

De sfeer op forums kan echt heel verschillend zijn terwijl het onderwerp hetzelfde is.
Samenvoegen betekend vaak dat van het ene forum er toch een deel van de gebruikers zich niet meer zullen thuisvoelen op het niet ontstane forum.


Een van de betere vergelijkingen ooit haha!
 
Selected quotes for multi-quoting:   0