Waarom is de V70 Cross country zo'n stuk goedkoper?

 
 
 
 
 
Toetje
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 183
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

Waarom is de V70 Cross country zo'n stuk goedkoper?

 · 
Posted: 04.12.2013 - 08:46  ·  #1
Titel zegt het al. Tijdens mijn dagelijks ochtend-kwijl-ritueel op marktplaats valt het me op dat de XC,s altijd flink goedkoper zijn dan de normale V70's.

Waarom is dat? Dat moet toch een reden hebben? De km's zijn tot max 150k dus dat zou niet raar moeten zijn.
jeroenbunte
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Ede
Leeftijd: 54
Berichten: 386
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: Waarom is de V70 Cross country zo'n stuk goedkoper?

 · 
Posted: 04.12.2013 - 09:37  ·  #2
Hij is nieuw in aanschaf duurder en je schrijft er uiteindelijk dus meer op af. Dat komt denk ik omdat de XC moeilijker te verkopen is omdat hij veel duurder in gebruik is. Flink hoger brandstofverbruik, door 4wd, terrein achtige banden, slechtere cw waarde. Duurder in belasting hij is flink zwaarder, duurder in verzekering want hij was nieuw duurder en duurder in onderhoud als het XC specifieke onderdelen betreft.
kevinwalter
 
Avatar
 
Subject:

Re: Waarom is de V70 Cross country zo'n stuk goedkoper?

 · 
Posted: 04.12.2013 - 09:46  ·  #3
...
Toetje
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 183
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

Re: Waarom is de V70 Cross country zo'n stuk goedkoper?

 · 
Posted: 04.12.2013 - 11:23  ·  #4
@Jeroenbunte: duidelijk. Hij staat inderdaad heel wat prijziger in verbruik vermeld. Dat verklaard een hoop.

@KevinWalter: Of er zo'n omslag is geweest weet ik niet. Maar inderdaad zijn de prijzen van de V70 (althans naar mijn idee) flink wat hoger dan de XC. Voor mij blijft toch de V70 degene die ik wil, al is het even extra sparen maar de maandelijkse kosten zijn ook belangrijk natuurlijk.
tienklepper
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Geleen
Leeftijd: 48
Homepage: linkedin.com/in/ju…
Berichten: 3115
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Waarom is de V70 Cross country zo'n stuk goedkoper?

 · 
Posted: 04.12.2013 - 11:59  ·  #5
Toen ik vorig om deze tijd vorig jaar druk aan het zoeken was naar een V70, heeft er een tijd lang een licht bruine XC 2.5T (een classic) met alle mogelijk denkbare opties (behalve een standkachel ;-) 1-wiel) en 148.000km op de teller. Deze stond bij een garagebedrijf in Doetinchem en zag er werkelijk prachtig uit. De prijs was daarintegen toch ook behoorlijk, ze vroegen er €6500,- voor. Ik heb deze vaak bekeken. :love:
Maar idd ze zijn een stuk zwaarder duurder in gebruik. Het kan best zijn dat er, mede hierdoor, het afgelopen jaar een omslag heeft plaatsgevonden.
Roffeltje
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: @home in Zuid Limburg (Gelaen) :)
Leeftijd: 59
Berichten: 1024
Geregistreerd: 06 / 2012
Subject:

Re: Waarom is de V70 Cross country zo'n stuk goedkoper?

 · 
Posted: 04.12.2013 - 15:25  ·  #6
Ik rij nu ruim een jaar met mijn V70 D5
Destijds wilde ik een XC70 kopen maar voor het zelfde geld van een "kale" XC kon ik een zeer complete V70 kopen met allerlei toeters en bellen, met zelfs minder kilometers achter de rug....(was nog niet echt en koopje maar wel gunstiger dan de gemiddelde XC)

Keus was toen makkelijk gemaakt. Een relatief goedkopere V70, helemaal voorzien van extra's en dan in het gebruik ook nog minder duur...

Dan moet er dus inderdaad een omslag zijn geweest in het afgelopen jaar.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Waarom is de V70 Cross country zo'n stuk goedkoper?

 · 
Posted: 04.12.2013 - 15:54  ·  #7
Ik merk sowieso een omslag in de prijzen. Zelf kijk ik met grote regelmaat op Marktplaats en zie met name de Classic modellen in prijs omhoog schieten. Voor wat betreft de vraag over de XC modellen.... Ik kan het hier wel eens zijn met Jeroen. Het verbruik ligt dermate hoog dat ze inderdaad lastig te verslijten zijn op dit moment! ;)
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39732
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Waarom is de V70 Cross country zo'n stuk goedkoper?

 · 
Posted: 04.12.2013 - 16:02  ·  #8
Kan dit niet beamen.
Ik kijk ook regelmatig op marktplaats.
Enkel een zeldzaam exemplaar of een met een lage kilometerstand worden flinke prijzen voor gevraagd.
Een kennis van mij heeft vorige week ook een classic gekocht, € 750,- incl nieuwe APK.
Overigens, 260.000km gelopen en in nette staat.
Stijn
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nuenen
Leeftijd: 54
Homepage: steinkeuken.nl
Berichten: 1352
Geregistreerd: 12 / 2011
Subject:

Re: Waarom is de V70 Cross country zo'n stuk goedkoper?

 · 
Posted: 04.12.2013 - 16:26  ·  #9
ooit kocht ik een n ieuwe BMW, daarna de huidige (toen 4 jaar oude) V70, de volgende wordt denk ik gewoon een jaartje of 8 oud, en max. € 10K. Die Volvo`s zijn zo goed, km stand boeit nauwelijks, en leeftijd ook al niet.
Toetje
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 183
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

Re: Waarom is de V70 Cross country zo'n stuk goedkoper?

 · 
Posted: 04.12.2013 - 18:06  ·  #10
Verbazingwekkend eigenlijk he. Voor ik me hier op het forum aanmeldde hadden we nog bedacht, we sparen ons budget bij elkaar en gaan dan voor een praktisch nieuwe Zafira. Maar... toen kwam lief stil te staan en wilde hij niet meer starten. 's Avonds was het 'Volvo, geen discussie'.
Een Zafira kan je voor 7000 bijna nieuw kopen met amper iets op de teller. En dan nog lees je veel reviews met problemen.

Dan ga je de Volvo's bekijken en reviews daarvan en leest wat men hier op het forum vindt en dan zie je dat men het liefst gaat voor wat ouder en de km's al helemaal niets uitmaken. Zegt toch wel iets of niet?

De XC is prachtig maar in verbruik gewoon niet te doen ben ik bang. Ik zag overigens wel vaak dat de XC ook een 7-persoons is. Heb je ook 7-persoons onder de gewone V70's?
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Waarom is de V70 Cross country zo'n stuk goedkoper?

 · 
Posted: 04.12.2013 - 18:12  ·  #11
Dat zijn van die extra bankjes in de bagageruimte. Die zijn ook leverbaar voor de normale V70! Verder heb je inderdaad gelijk. Een Volvo met 2 ton op de teller is net ingereden. Menig andere auto ligt dan al op de sloop zeg maar. Ik denk dat je met heel veel plezier in een Volvo gaat rijden. ;)
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39732
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Waarom is de V70 Cross country zo'n stuk goedkoper?

 · 
Posted: 04.12.2013 - 18:53  ·  #12
Helaas kun je deze "bankjes" niet meer nieuw kopen, maar uitsluitend op de 2e hands markt.
Hoe dan ook, met deze heb je wel een 7 persoons V70.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 54
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Waarom is de V70 Cross country zo'n stuk goedkoper?

 · 
Posted: 04.12.2013 - 18:59  ·  #13
De bankjes staan regelmatig op marktplaats, dus geen zorgen als je tzt zo n bankje wil.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Waarom is de V70 Cross country zo'n stuk goedkoper?

 · 
Posted: 04.12.2013 - 19:54  ·  #14
Ook daar heb je een groot punt inderdaad Gerrit! En inderdaad.... Nu je er zo over nadenkt zou dit ook bepalend kunnen zijn in de waardebepaling!
Bootsman
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Goeree-Overflakkee
Leeftijd: 68
Berichten: 284
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: Waarom is de V70 Cross country zo'n stuk goedkoper?

 · 
Posted: 04.12.2013 - 20:21  ·  #15
Maar de XC70's van latere bouwjaren zijn uitstekende auto's. Het meerdere verbruik als gevolg van de AWD wordt in veel gevallen zwaar overdreven (eigen ervaring) Verder zijn de auto's technisch gelijk aan de "normale V70's" en zijn dus ook niet echt zwaarder. Als je, net als de meesten, de XC gebruikt voor het rijden op verharde wegen slijt de AWD ook nagenoeg niet en heb je in principe dezelfde onderhoudskosten. Dus: als het aparte uiterlijk je aanspreekt moet je het gewoon doen! O-) En zeker op de wintersport is het geweldig rijden :love: ,net zoals hier op de dijkjes als de boeren aan het oogsten zijn! :(

Succes met je keuze, groet, Hans.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0