Ik lees zo af en toe dat mensen de LMM en TCV (Turbo Control Valve van Pierburg) vervangen..
Ik was vandaag bij dat stukje van de motorruimte bezig en bekeek o.a. de TCV, de LMM en de slangen (die waren nog in goede staat overigens). Maar in mijn auto zitten beide nog origineel (voor zover ik weet natuurlijk, de dealer waar die ooit in onderhoud was geweest wou geen info verstrekken..)
Beide grappenmakers zijn dus waarschijnlijk 10 jaar oud en hebben dan 280.000 km gedraaid. Maar er zijn geen storingen, niet in de motorloop, stationair loopt ie prachtig, niks te zien in Vida aan storingen; alles naar wens. Nou, ja, hij zuipt me wat te veel, maar dat kan ook wel liggen aan die gek die achter het stuur zit.
Maar slijten die dingen? Moet ik dus 250-300 piek steken in proactieve vervanging of gewoon lekker doorrijden en wachten op een storing?
Alvast dank voor uw wijsheid..
Ik was vandaag bij dat stukje van de motorruimte bezig en bekeek o.a. de TCV, de LMM en de slangen (die waren nog in goede staat overigens). Maar in mijn auto zitten beide nog origineel (voor zover ik weet natuurlijk, de dealer waar die ooit in onderhoud was geweest wou geen info verstrekken..)
Beide grappenmakers zijn dus waarschijnlijk 10 jaar oud en hebben dan 280.000 km gedraaid. Maar er zijn geen storingen, niet in de motorloop, stationair loopt ie prachtig, niks te zien in Vida aan storingen; alles naar wens. Nou, ja, hij zuipt me wat te veel, maar dat kan ook wel liggen aan die gek die achter het stuur zit.

Maar slijten die dingen? Moet ik dus 250-300 piek steken in proactieve vervanging of gewoon lekker doorrijden en wachten op een storing?
Alvast dank voor uw wijsheid..