wastegateklep

 
 
 
 
 
mathieu_p
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Home of Heineken
Leeftijd: 54
Berichten: 10
Geregistreerd: 02 / 2013
Subject:

wastegateklep

 · 
Posted: 10.11.2015 - 22:06  ·  #1
Bij de jaarlijkse inspectiebeurt van mijn S70R wist de garage me te vertellen dat, zoals het werd omschreven de barometer onder aan de motor die de turbodruk regelt, niet goed werkt. Of dat zo was toen ik m kocht weet ik niet. Soms gaat het lambdalampje branden en dat verdwijnt ook weer. Ik weet dat het waarschijnlijk om de wastegateklep gaat. Hoe kom je erachter dat deze niet goed werkt? Voor mn gevoel trekt ie de straatstenen eruit maar dat kan ook een gevoel zijn en geen waarheid. Iemand advies?
Dirk342
In nagedachtenis
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nijmegen
Berichten: 1640
Geregistreerd: 02 / 2014
Subject:

Voordat

 · 
Posted: 11.11.2015 - 05:25  ·  #2
je überhaupt iets gaat doen moet je de druk meten naar de wastegate toe. Indien deze in orde is, is de eerste verdachte je TCV klep die de turbodruk regelt. Indien deze niet in orde is vervangen dan/ Als je de wastegate moet/wilt afstellen dan volgens het halve-maan principe.

Als je hem moet bijstellen, hou er dan rekening mee dat de tijd komt om de wastegate te vervangen.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: wastegateklep

 · 
Posted: 11.11.2015 - 21:32  ·  #3
ik zie niet waarom de wastegate automatisch verdacht is als je m een keer moet bijstellen. de veer wordt door de tijd zwakker, en het is gelukkig zo geconstrueerd dat de vuldruk minder wordt (en niet andersom), en na het bijstellen kun je weer vooruit.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0