Wat te doen met een kapotte injectiepomp?

Classic Volvo V70 2.5D

 
 
 
 
 
PeteTheGod
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 23
Geregistreerd: 06 / 2011
Subject:

Wat te doen met een kapotte injectiepomp?

 · 
Posted: 11.03.2014 - 00:17  ·  #1
Beste Volvoliefhebbers,

Afgelopen vrijdag heeft mijn trouwe Volvo V70 2.5D me in de steek gelaten. Blijkbaar is de injectiepomp, die wordt aangedreven door de distributieriem, kapot.
Nu blijkt dat die injectiepomp alleen al 1000€ zou kosten, de 6-tal werkuren nog niet meegerekend.
Mijn Volvo heeft een paar maand geleden nog maar een groot onderhoud gehad van een dikke 1300€, als ik nu nog eens zoveel moet betalen, ik weet niet of het dat wel waard is. Daarom ben ik dus opzoek naar een goedkopere oplossing, want zou mijn Volvo V70 (330.000km) graag behouden.

Dus normaal wordt die pomp aangedreven door de distributieriem, maar de pomp zit geblokkeerd, waardoor de distributieriem dus ook niet kon draaien. Heb zelf ook eens gevoeld aan het tandwiel van de pomp en ze zit dus wel degelijk geblokkeerd en draait stroef.
Nu is mijn vraag of het mogelijk is om zo'n pomp zelf open te halen en het kapotte stuk eruit te halen en te vervangen? Ik denk bijvoorbeeld aan een kapotte rubber of ...
Andere optie is om naar een 2dehands injectiepomp te zoeken. Maar heb tot nu toe nog geen gevonden, en je weet ook nooit zeker of ze wel écht werkt, als ze bv van een autokerkhof komt ofzo.

Iemand die dit ook al eens heeft meegemaakt of er meer over weet, gelieve mij te helpen. Ik wil mijn fantastische V70 écht niet kwijt.
willemf58
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hoorn
Leeftijd: 65
Berichten: 269
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Wat te doen met een kapotte injectiepomp?

 · 
Posted: 11.03.2014 - 00:50  ·  #2
Gebruikte pomp bij Rima bestellen, anders pomp laten reviseren of ruilpomp monteren
PeteTheGod
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 23
Geregistreerd: 06 / 2011
Subject:

Re: Wat te doen met een kapotte injectiepomp?

 · 
Posted: 11.03.2014 - 01:09  ·  #3
Ze hebben dat daar gelijk niet hoor. Of is dat dan brandstofpomp ipv injectiepomp? nee, toch?
1-wiel
Standkachel en koplamp deskundige
Avatar
Geslacht:
Locatie: Beers (nb)
Leeftijd: 50
Berichten: 2716
Geregistreerd: 04 / 2012
Subject:

Re: Wat te doen met een kapotte injectiepomp?

 · 
Posted: 11.03.2014 - 06:39  ·  #4
Pomp van Audi past ook, daar komt de motor immers vandaan...
Dirk342
In nagedachtenis
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nijmegen
Berichten: 1640
Geregistreerd: 02 / 2014
Subject:

Re: Wat te doen met een kapotte injectiepomp?

 · 
Posted: 11.03.2014 - 08:14  ·  #5
Heb er 2 goede liggen :) Neem maar even contact op via de mail:

dirk underscore derks apestaartje hetemeel puntje com
PeteTheGod
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 23
Geregistreerd: 06 / 2011
Subject:

Re: Wat te doen met een kapotte injectiepomp?

 · 
Posted: 11.03.2014 - 16:53  ·  #6
Ik dacht dat het een volkswagen motor was?

Ik zal u een mailtje sturen, Dirk!
TeeFive
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: 040
Berichten: 628
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Wat te doen met een kapotte injectiepomp?

 · 
Posted: 12.03.2014 - 12:05  ·  #7
Quote door PeteTheGod

Ik dacht dat het een volkswagen motor was?

Ik zal u een mailtje sturen, Dirk!


VAG = Volkswagen-Audi-Gruppe , Volkswagen, Audi, Skoda en Seat delen motoren en chasis platforms en nog veel meer onderdelen.
Volgens mij kun je die 5cil moter in Volkswagen T4 busjes vinden maar ook in oude Audi 100's. En dus ook Volvo's

Vroeger kon je een 6cil diesel krijgen in de 240, 740, 780 en 940, die D24 moter kwam ook van VAG en kun je ook vinden in de Volkswagen LT28 busjes.
EdwardP
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amstelveen
Leeftijd: 58
Homepage: camerafilterwebsho…
Berichten: 394
Geregistreerd: 03 / 2013
Subject:

Re: Wat te doen met een kapotte injectiepomp?

 · 
Posted: 12.03.2014 - 14:58  ·  #8
Quote door TeeFive

Quote door PeteTheGod

Ik dacht dat het een volkswagen motor was?

Ik zal u een mailtje sturen, Dirk!


VAG = Volkswagen-Audi-Gruppe , Volkswagen, Audi, Skoda en Seat delen motoren en chasis platforms en nog veel meer onderdelen.
Volgens mij kun je die 5cil moter in Volkswagen T4 busjes vinden maar ook in oude Audi 100's. En dus ook Volvo's

Vroeger kon je een 6cil diesel krijgen in de 240, 740, 780 en 940, die D24 moter kwam ook van VAG en kun je ook vinden in de Volkswagen LT28 busjes.


Je hebt gelijk, behalve dat VAG staat voor Volkswagen Aktiengesellschaft (of ben ik nu heel betweterig O-) ). In het Nederlands zouden we dit Volkswagen NV noemen.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0